فی موو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی موو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقاله برداشت اقتصاد نهادگرا و مطالعه اقتصاد اسلامی

اختصاصی از فی موو مقاله برداشت اقتصاد نهادگرا و مطالعه اقتصاد اسلامی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله برداشت اقتصاد نهادگرا و مطالعه اقتصاد اسلامی


مقاله برداشت اقتصاد نهادگرا و مطالعه اقتصاد اسلامی

تعداد صفحات :11

 

 

 

 

 

 

 

 

چکیده: با توجه به پیچیده‌تر شدن مسائل اقتصادی، لزوم نگاه چند بعدی به مسائل اجتماعی بر اساس چارچوب تحلیل بین ‌رشته‌ای[1] هرچه بیشتر روشن می‌شود. اقتصاددانان نهادگرا از اوایل قرن بیست بر این مسئله تأکید داشته و تلاش‌هایی در جهت تبیین آن صورت داده‌اند. در این مقاله با توجه به تجربیات ادبیات اقتصاد نهادگرائی به ارائه چارچوبی برای تحلیل مسائل اقتصاد اسلامی می‌پردازیم. این مقاله با توجه به دیدگاه نهادی به بررسی نهاد مالکیت می‌پردازد و سپس با ارائه تحلیل نهادی از مدل تعادل عمومی والراس امکان نگاه وسیع‌تر در اقتصاد اسلامی را فراهم می‌آورد. در نهایت برخی درس‌ها برای اقتصاد اسلامی و رویکرد به برنامه‌های تحقیقاتی آینده مشخص خواهد شد.

کلیدواژه‌ها: اقتصاد ـ اقتصاد نهادی ـ اسلام و اقتصاد ـ اقتصاددانان.

مقدمه

تاریخ مکاتب اقتصادی مملو از تلاش متفکران در زمینه عملکرد اقتصاد است. در سال 1776 آدام اسمیت فیلسوف اخلاق دانشگاه گلاسکو با کتاب ثروت ملل سنتز کاملی از بحث‌های پیشینیان خویش ارائه داد و بسیاری از اصول اساسی علم اقتصاد را برای بهروزی انسان‌ها بر شمرد. اصول اقتصادی رقابت کامل، مبادله آزاد، تقسیم نیروی کار و بسیاری دیگر چراغ راهی برای بقیه متفکران بود تا بتوانند عملکرد اقتصادی را بهتر تبیین کنند. سنت کلاسیکی و چارچوب تحلیلی آن پس از مدتی بر اساس پیش‌فرض‌هایی ادامه یافت که جهانشمول در نظر گرفته می‌شد. نویسندگان کلاسیک تجزیه و تحلیل خود را بر این فرض بنیان نهاده‌اند که عامه مردم بر مبنای الگوی انسان اقتصادی به محاسبات عقلائی مطلوبیت‌ها و رنج‌ها می‌پردازند و با پیروی از دست نامرئی بازار یا قانون طبیعی و به طور کلی احساس لذت طلبی که بوسیله «بنتام»[2] تشریح شده می‌کوشند تا بالاترین مطلوبیت را برای افراد بیشتری بدست آورند.

کارل مارکس در کتاب «سرمایه»[3] و توریستین و بلن در مقاله‌ای تحت عنوان «مفاهیم از پیش مطرح شده علم اقتصاد» اساس این فرضیه‌ها را به چالش کشیدند. در فضای اجتماعی سیاسی آمریکا که به تازگی از انگلیس استقلال یافته بود، انتقادهای وبلن برای پیگیری مباحث ضد کلاسیکی بسیار مساعد بود. این زمینه باعث شد تا مکتب نهادگرائی[4] در برابر اقتصاد کلاسیک قد علم کند. البته نهادگرائی هیچ‌گاه تبدیل به جریان مسلط اقتصادی نشد و دیدگاه‌های آنان همیشه مورد بی توجهی قرار می‌گرفت. با این وجود اگر تمام مباحث نهادگرائی نیز نادیده گرفته شود، علم اقتصاد و حتی اندیشه بشری وامدار تحلیلی هستند که ارمغان این مکتب برای تفکر بشری است. نورث[5] در کتاب ارزشمند نهادها، تغییرات نهادی و عملکرد اقتصادی[6] به این نکته اشاره می‌کند:

«نه در نظریه‌ اقتصادی معاصر و نه تاریخ نگاری بر پایه اعداد و ارقام هیچ کدام نقش نهادها در عملکرد اقتصادی را به حساب نمی‌آورند. چرا که چارچوب‌های تحلیلی لازم برای وارد نمودن تحلیل‌های نهادی در علم اقتصاد و تاریخ اقتصادی هنوز آماده نشده است. هدف از نگارش این کتاب فراهم آوردن چنین چارچوب‌های بنیانی است. پیامد منطقی این تحلیل آن است که بخش عمده‌ای از نظریه‌پردازی در علوم اجتماعی بطور اعم و علم اقتصاد به طور اخص باید مورد بررسی و مطالعه مجدد قرار گیرد، دیگر اینکه در سایه این تحلیل فهم جدیدی از تغییرات تاریخی حاصل می‌گردد» (داگلاس نورث، 1377، ص 19).


دانلود با لینک مستقیم


مقاله برداشت اقتصاد نهادگرا و مطالعه اقتصاد اسلامی

بررسی پارامترهای مختلف ترانسفورماتورهای قدرت

اختصاصی از فی موو بررسی پارامترهای مختلف ترانسفورماتورهای قدرت دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

بررسی پارامترهای مختلف ترانسفورماتورهای قدرت


بررسی پارامترهای مختلف ترانسفورماتورهای قدرت

بررسی پارامترهای مختلف ترانسفورماتورهای قدرت

125 صفحه در قالب word

 

 

 

 

 

موضوع: بررسی پارامترهای مختلف ترانسفورماتورهای قدرت وانواع ترانسها درشبکه های قدرت،وتجزیه تحلیل روشهای مختلف نگهداری وسرویس ترانسها
جهت بهره برداری با راندمان حداکثراز ترانسفورماتورهای  شبکه های  قدرت

مقدمه :
ترانسفورماتور که یکی از مهمترین وسایل در سیستمهای قدرت (تولید ، انتقال و توزیع ) به شمار می رود ، دارای ساختمانی ساده بوده و با قابلیت اطمینانی بالا برای تبدیل یک ولتاژ متناوب از یک سطح به سطحی دیگر مورد استفاده قرار می گیرد،بدون اینکه فرکانس تغییری بکند .فقط مقادیر ولتاژوجریان است که دراولیه وثانویه متفاوت می باشد. ترانسفورماتورها نه تنها به عنوان اجزاء اصلی سیستم های انتقال وپخش انرژی مطرح هستند بلکه درتغذیه مدارهای الکترونیک وکنترل،یکسوسازی،اندازه گیری وکوره های الکتریکی نیز نقش مهمی بر عهده دارند.با تمام ساده بودن ساختمان ترانسفورماتورها در اثر توسعه و پیشرفت تکنولوژی از حدود صد سال پیش که اولین ترانسفورماتور سه فاز ساخته شد تا به امروز تغییرات زیادی در شکل ظاهری ، ساختمان و قدرت ترانسفورماتورها به وجود آمده است . ترانس فورماتور از دو قسمت اصلی هسته و دو یا چند قسمت سیم پیچ که روی هسته پیچیده می شود تشکیل می شود , ترانس فورماتور یک دستگاه الکتریکی است که در اثرالقای مغناطیسی بین سیم پیچ ها انرژی الکتریکی را ازمدارسیم پیچ اولیه به ثانویه انتقال می دهد بطوری که در نوع انرژی و مقدار آن تغییر حاصل نمی شود ولی ولتاژ و جریان تغییر می کند. اصول کار ترانس فورماتور براساس القای متقابل سیم پیچ ها است .

فهرست مطالب:
انواع ترانسهای قدرت
ترانسفورماتور ایده آل
انواع اتصال سیم پیچ ها-هسته –ترانسفورماتور تکفاز
سیم پیچ های ترانس-جنس هادی ها
ترانسفورماتورهای سه فاز
اتصال سیم پیچی های ترانس سه فاز
انواع هسته ترانس سه فاز
تلفات در ترانسفورماتورها
تانک روغن ترانسفورماتورهای قدرت
سیستم های خنک کنندگی ترانس های قدرت
فن ها درترانسهای قدرت
پمپ ها درترانس قدرت
روغن ترانسفورماتور
مشخصات روغن ترانسها
رطوبت گیر-شیر اطمینان- ترمومتریا دماسنج درترانس قدرت
رله بوخهلتز
حفاظتهای مکانیکی ترانس
تست های ترانس قدرت
تپ چنجردرترانسهای قدرت
ترانسفورماتورهای خشک
ترانسفورماتورهای هرمتیک-ترانس ولتاژv.t
ترانس های جریانc.t
حفاظتهای ترانس قدرت
زمین کردن (ارت)-ایزولاتور(مقره)
مقره های مورد استفاده در ترانس های قدرت(بوشینگ ها)
تست های مربوطه به بوشینگ ها
برق گیر- میگر
اثرات فشار منفی-اضافه ولتاژهای رزونانس در ترانس توزیع
بررسی علل آسیب دیدن ترانسهای توزیع وروشهای پیشگیری
اضافه بار- اضافه ولتاژ موقت - نفوذ رطوبت
اضافه ولتاژ های گذرا بر روی ترانس های قدرت
بروز جرقه یا هارمونیک در اولیه ترانس های قدرت
راههای پیشگیری عیوب ترانس وبروز اضافه بار در ترانس قدرت
روش بالابردن عمر ترانس
تاثیر بالا رفتن دمای محیط-ترانسفورماتورهای ابررسانا
نکات قابل توجه قبل ازحمل ترانس
حمل بدون روغن ترانس نکات مهم قبل از راه اندازی ترانسهای قدرت
سیستم نمایش ومدیریت ترانسفورماتورهای قدرت tmms
ترانسهای سازگار با هارمونیک-ترانسهای مقاوم عامل k
ترانسفورماتور HMT
تعمیرات پیشگیرانه مانیتورینگ گازهای محلول در روغن ترانس قدرت
آنالیز گازهای محلول درروغن ترانس قدرت
تصفیه روغن ترانسهای قدرت
کاتالیسهاونقش آنها در حذف مولفه صفر جریان در حفاظت دیفرانسیل
پایداری حفاظت دیفرانسیل ترانس قدرت
مواردی کلی در مورد ترانسهای قدرت نیروگاهی
رله های حفاظت الکتریکی ترانس های نیروگاهی
رله دیفرانسیل
مروری بر مواد عایقی به کاربرده شده در ساختار عایق ترانس
روغن عایقی ترانس
روش GPC یا کروماتوگرافی تزریق ژل در ترانسهای قدرت
تخلیه جزئی PD در ترانسفورماتورهای قدرت
اندازه گیری جریان دی پلاریزاسیون PD
ترانسفورماتورها وبهم پیوستگی مکانیکی
چگونگی انجام تست SFRA ترانسهای قدرت
بررسی حالت های ترانسهای نیروگاهیGSU
مروری بر تئوری آزمایشاتSFRA ترانسهای قدرت
منابع وماخذ

 

مقدمه :

ترانسفورماتور که یکی از مهمترین وسایل در سیستمهای قدرت (تولید ، انتقال و توزیع ) به شمار می رود ، دارای ساختمانی ساده بوده و با قابلیت اطمینانی بالا برای تبدیل یک ولتاژ متناوب از یک سطح به سطحی دیگر مورد استفاده قرار می گیرد،بدون اینکه فرکانس تغییری بکند .فقط مقادیر ولتاژوجریان است که دراولیه وثانویه متفاوت می باشد.   ترانسفورماتورها نه تنها به عنوان اجزاء اصلی سیستم های انتقال وپخش انرژی مطرح هستند بلکه درتغذیه مدارهای الکترونیک وکنترل،یکسوسازی،اندازه گیری وکوره های الکتریکی نیز نقش مهمی بر عهده دارند.با تمام ساده بودن ساختمان ترانسفورماتورها در اثر توسعه و پیشرفت تکنولوژی از حدود صد سال پیش که اولین ترانسفورماتور سه فاز ساخته شد تا به امروز تغییرات زیادی در شکل ظاهری ، ساختمان  و قدرت ترانسفورماتورها به وجود آمده است . ترانس فورماتور از دو قسمت اصلی هسته و دو یا چند قسمت سیم پیچ که روی هسته پیچیده می شود تشکیل می شود , ترانس فورماتور یک دستگاه الکتریکی است که در اثرالقای مغناطیسی بین سیم پیچ ها انرژی الکتریکی را ازمدارسیم پیچ اولیه به ثانویه انتقال می دهد بطوری که در نوع انرژی و مقدار آن تغییر حاصل نمی شود ولی ولتاژ و جریان تغییر می کند. اصول کار ترانس فورماتور براساس القای متقابل سیم پیچ ها است .

انواع اصلی ترانسفورماتورها را می توان بر حسب وظایف آنها بصورت ذیل دسته بندی کرد:

1)ترانسفورماتورهای قدرت در نیروگاهها.

2)ترانسهای توزیع در پستهای توزیع زمینی وهوایی،برای پخش انرژی در سطح شهرها وکارخانه ها.

3)ترانسهای قدرت،برای مقاصد خاص مانند کوره های ذوب آلومینیم،یکسو سازهاوواحدهای جوشکاری.

4)اتوترانسها جهت تبدیل ولتاژبا نسبت کم وراه اندازی موتورهای القایی.

5)ترانسهای الکترونیک.

6)ترانسهای ولتاژ و جریان جهت مقاصد اندازه گیری و حفاظت.

7)ترانسهای زمین برای ایجاد نقطه صفر وزمین کردن نقطه صفر.

8)ترانسهای آزمایشگاه فشار قوی(که درآن سیم پیچ اولیه و ثانویه برروی یوغ بالایی، جهت سهولت

انتقال ولتاژ به بیرون از ترانس،نصب می شود.) (از انواع ترانسهای آزمایشگاهی میتوان به ترانس کاسکاد  جهت تولید ولتاژهای بالا در حدود 1200 کیلوولت ،به صورت پله پله وسری شده با یکدیگر،اشاره نمود).

با وجودی که تکنولوژی ساخت ترانسفورماتورها خیلی پیچیده نمی باشد و امروزه تقریباً تمامی کشورهای جهان به این تکنولوژی دسترسی پیدا کرده اند ولی به علت هزینه بالای مواد اولیه و قطعات و وسایلی که در ساخت ترانسفورماتور به کار می رود در نتیجه قیمت تمام شده آن بسیار زیاد می باشد و همچنین اهمیت زیادی که ترانسفورماتورها در انتقال انرژی دارند کارشناسان صنعت برق هر کشور را برآن می دارد که ضمن آشنایی با تمام دستاوردهای علمی روز و به کارگیری تجارب گذشته اهتمام زیادی را در شناساندن هر چه بیشتر از این وسیله با تهیه دستورالعملهایی جهت نگهداری بهتر آنها به کار برند .

*ترانس ایده آل:

یک ترانس ایده آل یا بدون تلفات،باید دارای شرایط زیر باشد:

1)منحنی مغناطیسی آن خطی بوده وازاثر اشباع درآن صرف نظر شده باشد.

2)ضریب نفوذ هسته آن خیلی زیاد باشد.(∞ →μ).

3)فوران پراکندگی نداشته باشدوفورانها تماماازداخل هسته عبور نمایند.

4)تلفات آهنی،درآن قابل صرف نظر باشد.

5)مقاومت سیم پیچ ها صفربوده وتلفات مسی نداشته باشد.

البته،ترانسی با این خصوصیات درعمل وجود نداردوترانسهای واقعی همواره دارای مقداری تلفات در هسته وسایر نقاط می باشند.

*ترانس تکفاز :

ترانسهای تکفاز از دو عدد سیم پیچی با نامهای اولیه و ثانویه ،که بر اساس القای الکترومغناطیسی،

اثراتی رااز طریق میدانهای  جاری شده در هسته و میدان های پراکندگی،بر روی یکدیگر داشته، وسبب

افزایش یا کاهش ولتاژ می شوند ،تشکیل شده است.

-* ترانسفورماتورهای سه فاز :

ترانسفورماتورهای سه فاز تقریباً 5 سال بعد از بوجود آمدن جریان متناوب سه فاز،توسط (دولیوو-دوبروولسکی)

اختراع شدند که ازسه ترانس تکفازتشکیل شده بودند.ودر حدود یک سال بعد ترانسهای سه ستونی که ستونهای آن در یک سطح قرار داشتند طرح ریزی وتوسط کارخانه آ.ا.گ ساخته شدند.

  ترانسفورماتورهای سه فاز با کمی تفاوت مثل ترانسفورماتورهای یک فاز هستند. در محاسبات ترانسفورماتورهای قدرت زیاد ، علاوه بر مسایل مربوط به ترانسفورماتورهای یک فاز ، مسایل ایمنی ، اقتصادی ، تعمیر و نگهداری ، کنترل و نیز وجود دارند.بدین منظور در تعیین پارامترهای ترانسفورماتورهای سه فاز به جای فرمول ها ، نقش عمده را تجربه و آزمایش های مختلف به عهده می گیرد

*ترانسفورماتور خشک :

 تکنولوژی/:

ساخت ترانسفورماتور فشار قوی فاقد روغن در طول عمر یکصد ساله ترانسفورماتورها، یک انقلاب محسوب    می شود. ایده استفاده از کابل با عایق پلیمر پلی اتیلن (XLPE) به جای هادیهای مسی دارای عایق کاغذی از ذهن یک محقق ABB در سوئد به نام پرفسور  “Mats lijon” تراوش کرده است.

تکنولوژی استفاده از کابل به جای هادیهای مسی دارای عایق کاغذی، نخستین بار در سال 1998 در یک ژنراتور فشار قوی به نام  “ Power Former” ساخت ABB به کار گرفته شد. در این ژنراتور بر خلاف سابق که از هادیهای شمشی ( مستطیلی ) در سیم پیچی استاتور استفاده می شد، از هادیهای گرد استفاده شده است. همانطور که از معادلات ماکسول استنباط می شود، هادیهای سیلندری ، توزیع میدان الکتریکی متقارنی دارند. بر این اساس ژنراتوری می توان ساخت که برق را با سطح ولتاژ شبکه تولید کند بطوریکه نیاز به ترانسفورماتور افزاینده نباشد. در نتیجه این کار، تلفات الکتریکی به میزان 30 در صد کاهش  می یابد.

در یک کابل پلیمری فشار قوی، میدان الکتریکی در داخل کابل باقی می ماند و سطح کابل دارای پتانسیل زمین  می باشد.در عین حال میدان مغناطیسی لازم برای کار ترانسفورماتور تحت تاثیر عایق کابل قرار نمی گیرد.در یک ترانسفورماتور خشک، استفاده از تکنولوژی کابل، امکانات تازه ای برای بهینه کردن طراحی میدان های الکتریکی و مغناطیسی، نیروهای مکانیکی و تنش های گرمایی فراهم کرده است.

در فرایند تحقیقات و ساخت ترانسفورماتور خشک در ABB، در مرحله نخست یک ترانسفورماتور  آزمایشی تکفاز با ظرفیت 10 مگا ولت آمپر طراحی و ساخته شد و در Ludivica   در سوئد آزمایش گردید. “ Dry former” اکنون در سطح ولتاژ های از 36 تا 145 کیلو ولت و ظرفیت تا 150 مگا ولت آمپر موجود است.

ویژگیهای ترانسفورماتور خشک: ترانسفورماتور خشک دارای ویژگیهای منحصر بفردی است از جمله:

1- به روغن برای خنک شده با به عنوان عایق الکتریکی نیاز ندارد.

2-  سازگاری این نوع ترانسفورماتور با طبیعت و محیط زیست یکی  از مهمترین ویژگی های آن است. به دلیل عدم وجود روغن، خطر آلودگی خاک و منابع آب زیر زمینی و همچنین احتراق و  خطر آتش سورزی کم میشود.

3- با حذف روغن و کنترل میدانهای الکتریکی که در نتیجه آن خطر ترانسفور ماتور از نظر ایمنی افراد ومحیط زیست کاهش می یابد، امکانات تازه ای از نظر محل نصب ترانسفورماتور فراهم میشود.به این ترتیب  امکانات نصب ترانسفورماتور خشک در نقاط شهری و جاهایی که از نظر زیست محیطی حساس هستند،  فراهم میشود.

4- در ترانسفورماتور خشک به جای بوشینگ چینی در قسمتهای انتهایی از عایق سیلیکن رابر استفاده میشود.  به این ترتیب خطر ترک خوردن چینی بوشینگ و نشت بخار روغن از بین میرود.

5-  کاهش مواد قابل اشتعال، نیاز به تجهیزات گسترده آتش نشانی کاهش میدهد. بنابراین از این دستگاهها در محیط های سر پوشیده و نواحی سرپوشیده شهری نیز می توان استفاده کرد.

6- با حذف روغن در ترانسفورماتور خشک، نیاز به تانک های روغن، سنجش سطح روغن، آلارم گاز و ترمومتر روغن کاملاً از بین میرود.بنابراین کار نصب آسانتر شده و تنها شامل اتصال کابلها و نصب تجهیزات خنک کننده خواهد بود.

7- از دیگر ویژگی های ترانسفورماتور خشک، کاهش تلفات الکتریکی است. یکی از راههای کاهش تلفات و بهینه کردن طراحی ترانسفورماتور، نزدیک کردن ترانسفورماتور به محل مصرف انرژی تا حد ممکن است تا از مزایای انتقال نیرو به قدر کافی بهره برداری شود. با بکار گیری ترانسفورماتور خشک این امر امکان پذیر است .

8- اگر در پست، مشکل برق پیش آید، خطری متوجه عایق ترانسفورماتور نمی شود. زیرا منبع اصلی گرما یعنی تلفات در آن تولید نمی شود.بعلاوه چون هوا واسطه خنک شدن است و هوا هم مرتب تعویض و جابجا می شود، مشکلی از بابت خنک شدن ترانسفورماتور بروز نمی کند.

ترانسفورماتور خشک با قدرت زیاد بندرت ساخته می شود زیرا این ترانسفورماتورها از نظر استقامت الکتریکی و دینامیکی خیلی ضعیف تر از ترانسفورماتورهای روغنی می باشند .

 

 

ممکن است هنگام انتقال از فایل ورد به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است

متن کامل را می توانید در ادامه دانلود نمائید

چون فقط تکه هایی از متن برای نمونه در این صفحه درج شده است ولی در فایل دانلودی متن کامل همراه با تمام ضمائم (پیوست ها) با فرمت ورد word که قابل ویرایش و کپی کردن می باشند موجود است


دانلود با لینک مستقیم


بررسی پارامترهای مختلف ترانسفورماتورهای قدرت

مطالعات جامع موردی میدان های شهری داخلی و خارجی

اختصاصی از فی موو مطالعات جامع موردی میدان های شهری داخلی و خارجی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مطالعات جامع موردی میدان های شهری داخلی و خارجی


دانلود مطالعات جامع تجارب داخلی و خارجی میدان‌های شهری

 

تحقیق جامع میدان های شهری

میدان به فضای بازی در برخوردگاه چند خیابان در شهرها و روستاها گفته می‌شود که برای جمع شدن مردم یا روانسازی شدآمدها ساخته می‌شود.

از میدان‌ها برای دستفروشی، برپایی بازارهای روز، برپایی تظاهرات و غیره هم استفاده می‌شود. در بسیاری از میدان ها، چمن، فواره، یادمان و تندیس‌هایی به منظور زیباسازی ساخته و نهاده می‌شود. نهادهای بزرگ شهری و کشوری مانند شهرداری ها و وزارتخانه‌ها هم معمولاً در دور میدان های اصلی شهرها قرار دارند....

 

فهرست مطالب:

1-تعریف میدان.. 1

2-انواع میدان ها 1

2-1. میدان های عمومی.. 1

2-2. میدان های تجاری.. 1

2-3. میدان های حکومتی.. 1

2-4. میدان های نظامی.. 2

2-5. میدان های محله ای.. 2

2-6. میدان های ارتباطی.. 2

2-7. میدان های ورزشی.. 3

2-8. میدان های شهری.. 3

2-9. میدان عامه پسند –  میدان چهارگوش : میدان شهرداری.. 3

2-10. میدان چهارگوش : میدان دانشگاهی.. 3

3-طراحی و استفاده امروزه میدان.. 4

4-میدان های معروف جهان.. 7

4-1. Rynek Glowny

4-2. Plaza Hidalgo

4-3. Piazza Navona

4-4. Piazza del Campo

4-5. Hotel de Ville

4-6. Old Town Square

4-7. Plaza de la constitucion

4-8. Plaza Santa Ana

4-9. Plaza de Armas

4-10. Trg Bana Jelacica

4-11. Östermalmstorg

4-12. Plaza de Entrevero

4-13. Federation Square

4-14. Imam Square

4-15. Campo Santa Margherita

5-بررسی نمونه‌های موردی خارجی.. 12

5-1. میدان taksim

5-1-1. موقعیت... 12

5-1-2. تاریخچه. 12

5-1-3. مجسمه ها و بناها 13

5-1-4. میدان taksim امروزی و کاربریهای اطراف آن.. 13

5-1-5. حمل و نقل.. 13

5-2. Times Square

5-2-1. تاریخچه. 15

5-2-2. کاربری های امروزی.. 16

5-2-3. تابلوهای مهم.. 17

5-2-4. ساختمانهای مهم در میدان یا نزدیک آن.. 17

5-2-5. میدان paternoster

5-2-6. موقعیت و تاریخچه. 18

5-2-7. کاربری ها 19

5-2-8. مجسمه ها و بناها 19

5-3. Piazza del campo. 20

5-3-1. موقعیت و تاریخچه. 20

5-3-2. کاربری ها 21

5-3-3. فواره های لذت... 22

5-4. Main Market Square, Rynek Glowny - Main Square

5-4-1. موقعیت... 23

5-4-2. تاریخچه. 24

5-4-3. کاربری ها 24

5-4-4. مجسمه ها و بناهای یادبود. 25

6-بررسی نمونه های موردی داخلی.. 26

6-1. میدان نقش جهان.. 26

6-1-1. وجه تسمیه. 27

6-1-2. مشخصات و مختصات... 27

6-1-3. تاریخچه. 27

6-1-4. ابنیه پیرامونی موجود. 28

6-1-5. مسجد جامع عباسی.. 29

6-1-6. ابنیه پیرامونی تخریب شده 29

6-1-7. تاریخچه کارکرد. 29

6-1-8. کارکرد امروزین.. 29

6-1-9. اهمیت... 30

6-1-10. وضعیت امروزین.. 30

6-2. میدان توحید. 32

6-2-1. موقعیت و دسترسی های میدان.. 33

6-2-2. کاربری میدان.. 33

6-2-3. کاربریهای اطراف میدان.. 33

6-2-4. تجهیزات و مبلمان شهری.. 35

6-2-5. پوشش گیاهی.. 37

6-2-6. ترافیک.... 38

6-2-7. آلودگی صوتی و آلودگی هوا 38

6-3. فلکه دوم صادقیه. 39

6-3-1. موقعیت و دسترسی های میدان.. 40

6-3-2. کاربری میدان.. 40

6-3-3. کاربری‌های اطراف... 40

6-3-4. نمای میدان از زوایای مختلف... 46

6-3-5. تجهیزات... 47

6-3-6. وضعیت پوشش گیاهی.. 48

6-3-7. بار ترافیکی.. 50

6-4. فلکه اول صادقیه. 53

6-4-1. موقعیت و دسترسی های میدان.. 54

6-4-2. کاربری میدان.. 54

6-4-3. کاربریهای اطراف... 54

6-4-4. نمای میدان.. 58

6-4-5. پوشش گیاهی.. 60

6-4-6. تجهیزات... 64

6-4-7. بار ترافیکی.. 65

7-منابع.. 66

 

این گزارش مطالعاتی( یا پژوهش) در 66 صفحه به انجام مطالعه جامعی در مورد میدان های شهری پرداخته است. فایل اصلی آن ورد قابل ویرایش و استفاده در سایر مطالعات و پژوهش های بعدی می باشد.


دانلود با لینک مستقیم


مطالعات جامع موردی میدان های شهری داخلی و خارجی

گزارش کامل کارآموزی رشته مکانیک آشنایی با سیستم انژکتوری ماشین

اختصاصی از فی موو گزارش کامل کارآموزی رشته مکانیک آشنایی با سیستم انژکتوری ماشین دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

گزارش کامل کارآموزی رشته مکانیک آشنایی با سیستم انژکتوری ماشین


گزارش کامل کارآموزی رشته مکانیک  آشنایی با سیستم انژکتوری ماشین

دانلودگزارش کامل کارآموزی رشته مکانیک آشنایی با  سیستم انژکتوری ماشین45


گزارش کارآموزی آماده,دانلود کارآموزی,گزارش کارآموزی,گزارش کارورزی

این پروژه کارآموزی بسیاردقیق وکامل طراحی شده و جهت ارائه واحد درسی کارآموزی

سیستم هیل بورن :

  در سال 1945 یک سیستم انژکتوری توسط یک آمریکایی به نام “ استوارت هیل بورن” برای اتومبیل فورد ساخته شد . به طوری که این سیستم فاقد هر گونه نوآوری بود . اما امتیاز آن کیفیت ساخت آن بود و در مقایسه با معروف ترین انواع کاربوراتوری آن زمان که اتسرومبورگ نام داشت به مراتب کارآیی بهتری داشت . فقط یکی از نقاط ضعف سیستم هیل بورن این بود که تمامی سوختی که از پمپ انژکتور به داخل کانال های ارتباطی پاشیده می شد به داخل موتور راه پیدا نمی کرد . فشار در داخل نازل های سیستم تزریق از طریق دو کانال ارتباطی نازک و باریک در حد متوسط تنظیم شده و مقدار اضافی بنزینی که از نازل پمپ پاشیده می شود از طریق این دو کانال به باک بنزین برگردانده می شود . در راه بازگشت میزان اضافی سوخت پاشیده شده یک دریچه کوچک قرار دارد که در هنگام به اصطلاح تخت گاز کردن بخشی از این سوخت برگردانده شده از طریق این دریچه مورد استفاده قرار گرفته تا مخلوط سوخت مورد نیاز حاصل شود . بعد از ورود طرح هیل بورن به بازار اظهار شد که چنین طرح سیستم تزریق سوختی برای استفاده در موتورهای خیابانی مناسب نیست . حقیقت این بود که این طرح به طور کلی طرحی مناسب برای اتومبیل های موتور بنزینی نبود .    سیستم روچستر :  بعد از چندی کمپانی جنرال موتورز سیستم انژکتوری روچستر را به عنوان جانشین برای کاربوراتورهای چهار دهنه خود معرفی کرد که متأسفانه این سیستم نتوانست باعث به وجود آمدن نیروی تولیدی بیشتری برای موتورها شود . اما اظهار می شود که اتومبیل با چنین سیستمی از شتاب بهتری برخوردار است . سیستم روچستر تا حدودی مشابه سیستم هیل بورن بود و در این سیستم تنظیم جریان سوخت با تغییر فشار سوخت انجام می گرفت .  متأسفانه برای روچستر و جنرال موتورز ، مشکلات سوخت رسانی در هنگام آهسته کار کردن موتور توسط مهندسین حل نگردید و نازل های اسپری کننده تا حدودی در این کار مؤثر بودند و این حقیقت را می شد از رنگ سیاهی که از اگزوز این گونه اتومبیل متصاعد می شد ، دریافت . کمپانی معظم بوش آلمان توانست تا حد زیادی مشکل قطرات سوخت را مرتفع کند با ابداع سیستم K-Jetronic مشکلات به طرز چشمگیری برطرف شد . این سیستم دارای توانایی و قابلیت بالایی بوده ولی در مقایسه با سایر سیستم های انژکتوری گران می باشد . برنامه تدارک و تنظیم میزان سوخت در سیستم K-Jetronic بسیار پیچیده می باشد . اساس کار سیستم K-Jetronic  :  این سیستم با تزریق دائم بوده و اندازه گیری سوخت در آن بطور مستقیم با جریان هوای مصرفی موتور انجام می شود . در این سیستم پمپ عامل جریان یافتن سوخت ، حجم هوای عبوری به موتور بوده و سیستم محرک مکانیکی نیست . نظر به این که هوای مصرفی موتور بطور مستقیم قابل اندازه گیری و کنترل میباشد ، طرح K-Jetronic برای کنترل گازهای خروجی اگزوز و استفاده از پس سوز نیز بسیار مناسب است . هوای مصرفی موتور پس از عبور از فیلتر هوا به صفحه اندازه گیر هوا برخورد می کند و آنرا به حرکت در می آورد . با حرکت صفحه اندازه گیر ، اهرم آن قرقره سوپاپ سوخت را حرکت داده و معبری از سوخت را متناسب با حجم هوا به موتور باز می کند . سوخت از باک توسط پمپ الکتریکی به آکومولاتور می رسد ، پس از ذخیره سازی در آن که برای نوسان گیری ضربان های سوخت ضروری است ، به فیلتر رسیده و سپس وارد قسمت توزیع کننده می شود . یک رگلاتور اولیه در قسمت توزیع کننده فشار سوخت را در مقدار ثابتی نگه می دارد و از برگشت سوخت اضافی به باک و یا ارسال بیش از حد به موتور جلوگیری می کند . واحد اندازه گیر هوا :   واحد اندازه گیر هوا شامل یک محفظه مخروطی است که در میان آن یک صفحه ای متصل به اهرم قرار گرفته است . تعادل وزنی صفحه واهرم را یک وزنه عهده دار است . این تعادل در حالت خاموش بودن موتور می باشد و در هنگام روشن بودن موتور به نسبت مصرف هوا ، تعادل صفحه اندازه گیر با دبی هوای مصرفی موتور بهم می خورد . البته بعداً توسط نیروی هیدرولیکی سوختی که به پلانجر کنترل سوخت تاثیر می کند ، نوعی تعادل در سیستم ایجاد می شود .در حقیقت موقعیت صفحه اندازه گیر با مقدار هوای عبوری از محفظه مخروطی تعیین می شود و حرکت آن توسط اهرم به پلانجر توزیع کننده سوخت منتقل می شود و آنرا بسمت بالا حرکت می دهد    شرح کامل سیستم K-Jetronic : سوخت از باک توسط پمپ برقی به آکومولاتور می رسد و ضربان آن در این قسمت جذب می شود سپس به فیلتر رسیده و ناخالصی از سوخت جدا می شود . سوخت وارد شده به سیلندر اندازه گیری کننده یا خارج شده از آن به کناره های مخالف صفحه نازک فولادی دیافراگمی منتقل می شود و این صفحه هنگامی که فشار پمپ بیش از فشار طرف بیرونی صفحه باشد ، راه های انتقال سوخت را به انژکتورهای میخی شکل مسدود می کند . هنگامی که بنزین وارده به سیلندر اندازه گیری کننده در وضعیتی باشد که فشار در هر دو طرف صفحه دیافراگمی یکسان با شد ، خطوط ارتباطی مفتوح شده و بنزین یا هر سوخت دیگر با فشار پمپ انژکتورها هدایت می شود  البته با باز شدن خطوط ارتباطی به انژکتورها ، فشار طرف بیرونی صفحه دیافراگمی افت پیدا کرده و بلافاصله باعث بسته شدن این خطوط می شود تا زمانی که دوباره فشار در دو طرف یکسان شود . هدف تمامی این مجموعه ایجاد یک جریان سوخت مداوم و در عین حال متغیر با وجود یک فشار سوخت کمتر از فشار دیافراگم بود . سوخت به طرف بالای آن رانده می شد و سیستم  K-Jetronic کار می کرد . نحوه انتقال سوخت به طرف انژکتور به صورت امواج و دایره های بسته ای صورت گرفته و فرکانس این مربع با افزایش هوای ورودی به داخل موتور افزایش پیدا می کرد .


دانلود با لینک مستقیم


گزارش کامل کارآموزی رشته مکانیک آشنایی با سیستم انژکتوری ماشین