فی موو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی موو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

سیر تحول تاریخ زندانها

اختصاصی از فی موو سیر تحول تاریخ زندانها دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

سیر تحول تاریخ زندانها


سیر تحول تاریخ زندانها

فرمت فایل : word(قابل ویرایش)تعداد صفحات13

 

مقدمه

آمارهای جنائی رسمی معمولا تاریخ ارتکاب جرم رانشان نمی دهند و برای تاثیر نقش زمان و فصول مختلف سال و روزهای مخصوص در ارتکاب جرم باید به تحقیقات اختصاصی رو آورد و این راهی است که بر اثر مساعی محققان در چند کشور طی گردید و نتایج روشن و دقیق و خالی از اشتباه  درباره تغییرات میزان جرم در فواصل ماههای یک سال از آن به دست آمده است و ما  آنها را در این تحقیق گردآوری کرده ایم .

در این تحقیق همچنین تاثیر تیره در تبهکاری رامورد بررسی قرار می دهیم. و از نوشته محقق مشهوری آغاز می کنیم که از سرزمین فرو رفته در منجلاب تبعیض نژادی برخاسته است منظور ساترلند است که به آسانی و سادگی باور داشته است تبهکاری در سرزمین او مانند دیگر نقاط جهان یک ثمره نژادی و تابع تئوی معاشرت ترجیحی اوست

این دانشمند گرانمایه ازکاربرد کلمه «نژاد» که صرفا از دیدگاه زیست شناسی قابل مطالعه است پرهیز دارد و ترجیح داده است کلمه «اتنی» به معنای قوم یا تیره را به کاربرد که علاوه بر ویژگی های زیستی حاوی جنبه های اجتماعی و فرهنگی و تاریخی و زبانشناسی اقوام و تیره های مختلف است

بنابراین ما در این تحقیق می خواهیم درباره  تغییرات تبهکاری در زمان و تاثیر قوم نژاد در تبهکاری بحث کنیم.

تغییرات تبهکاری در زمان 1ـ فصول :

از تحقیقات بدست آمده  این نتیجه بدست آمده و ثابت شده است که جرائم مربوط به اموال به خصوص سرقت و کلاهبرداری در فصل سرما (از نوامبر تا ژانویه) و جرایم علیه اشخاص: ضرب و جرح و دشنام و همچنین اعمال منافی اخلاق و عفت و خاصه هتک ناموس و از اله بکارت در فصل گرما به حداکثر میزان خود می رسد.

تحقیقات دکتر لاکاسانی نشان میدهد که جنایت علیه اشخاص به نسبت مستقیم با افزایش حرارت و طول روز تغییر و فزونی می یابد و جنایت علیه  مالکیت به همین نسبت با کاهش حرارت و طول شب ها در تغییر است. همچنین لاکاسانی ثابت کرده است که پدیده های لقاح و رویش نباتات و جفت گیری  حیوانات و تبهکاری جنسی به موازات یکدیگر تغییر می یابد .

دکتر  دو گریف اضافه می نماید‌: جرایم علیه اشخاص در روزهای بلند و گرم به حداکثر می رسد ولی جرایم مالی در ماه های آخر پاییز و دو ماه اول زمستان بیشتر  رخ می دهد در  توجه آن مینویسد:

اغلب محققان معتقدند و ما (دوگریف) نیزمخالف ان نیستیم که امر اخیر نه مربوط به حرارت  است و نه مربوط به تعداد لکه های آفتاب فقط تاریکی و طول شب است که با احتمال قوی جزئی عوامل موثرند.

سوال پیش می آید که چگونه می توان نقش عوامل دیگر را ندیده گرفت و فقط تغییرات جنایی را بر اثر تغییرات  حرارت و  اوضاع جوی دانست؟

بر اثر تحقیق  کوهن دانشمند امریکایی درباره 40000 مورد این نتایج به دست آمد:

ـ حرارت بیش از هر شرط دیگر در هیجان پذیری موثر است

ـ فشار هوا و جنایت خشونت آمیز با یکدیگر رابطه معکوس دارند:  به هنگامی که فشار پایین می آید جنایات خشونت آمیز بالا می رود .

ـ رطوبت و جنایات خشونت بار نیز در جهت عکس یکدیگر تغییر می یابند هنگامی که رطوبت افزایش می یابد جنایات خشونت آمیز  پایین می آیند .

ـ باران تقلیل جنایت خشونت آمیز را در پی دارد.

توجیه تاثیر فصول در جرائم در وجود رابطه بین تغییر جرائم و فصول سال هیچ گونه  تردیدی وجود ندارد اما توجیهی که از آن به عمل آورده اند یکسان نیست.

ازدیاد اعمال منافی عفت از ماه مهر از لحاظ زیست شناسی به این بیان توجه شده است:

بهار فصل عشق و جوانی و تجدید حیات طبیعت و موسم جفت گیری پستانداران است. جوانانی که فاقد ایمان و پرورش مذهبی هستند بر اثر تنش نیروی جنسی عنان طاقت از دست داده به حالت اولیه زندگی طبیعی بازگشت می کنند. همچنین با فصل گرما تالم پذیری شدت می  یابد در نتیجه  به اشخاص متعددی و پرخاش جو بیشتر حالت تعرض و سبعانه  دست می دهد و به همین جهت جرایم ضرب و جرح و دشنام در تابستاندر اوج گرما به ماکزیمم خود می رسد باید در نظر داشت علاوه بر گرما ازدیاد مصرف الکل برای رفع عطش و برگزاری اعیاد در اواسط و پایان تابستان نیز موجب ازدیاد این دسته از جرائم می باشد.



دانلود با لینک مستقیم


سیر تحول تاریخ زندانها

ویژگی های سازمان صنعتی خلاق ونوآور

اختصاصی از فی موو ویژگی های سازمان صنعتی خلاق ونوآور دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

ویژگی های سازمان صنعتی خلاق ونوآور


ویژگی های سازمان صنعتی خلاق ونوآور

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*



فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)


تعداد صفحات :13

عنوان:
فهرست:

ویژگی های سازمان صنعتی خلاق ونوآور
مقدمه
تعریف خلاقیت
الف - تعریف خلاقیت از دیدگاه روانشناسی :
ب - تعریف خلاقیت از دیدگاه اجتماعی
ج - تعریف خلاقیت از دیدگاه سازمانی
نوآوری "INNOVATION"
ویژگیهای افراد خلاق
فرایند و مراحل خلاقیت
فرصتهای خلاقیت
نقش و اهمیت خلاقیت و نوآوری
ویژگیهای سازمان خلاق
منابع نوآوری
نیازهای سازمان خلاق
نقش مدیر در پرورش خلاقیت
ایجاد محیط مشارکت در سازمان
انگیزش و نوآوری
خلاقیت گروهی
4 - رویکرد جدلی :
3 - رویکرد سینکتیکس : "SYNECTICS"
2 - گروه مجازی : "BRAINWRITING"
1 - یورش فکری : "BRAINSTORMING"
5 - ارتباطاجباری "FORCED ASSOCIATION":
موانع خلاقیت و نوآوری
نتیجه گیری
پیشنهادها
منابع و ماخذ:

درجهان صنعتی و فراصنعتی معاصر شتاب فزاینده تحولات به حدی است که علوم ومعارف بشری تقریبا در هر ده سال دوبرابر می شود. در رشته برق این مدت حدود 5 سال ،در رشته الکترونیک حدود 3 سال و در رشته کامپیوتر حدود یک سال برآورد شده است .بدون تردید با گذشت زمان این روند با شتاب بیشتری تداوم خواهدیافت .
جامعه جهانی امروز پیوسته دچار تحول و دستخوش دگرگونی است . برای زیستن درچنین محیط متغیر و بی ثباتی ، مدیریت خلاق ضرورت می یابد. صاحبنظران یکی ازمهمترین و بارزترین ویژگیهای عصر اطلاعاتی و نرم افزاری را که ما هم اکنون در آن به سرمی بریم پیش بینی ناپذیری و عدم رویت روند امور و تحولات آینده می دانند. در این شرایط تنها خلاقیت و نوآوری مدیران است که می تواند حتی از ابهام و عدم وضوح نیزفرصت بسازد و راه را به سوی قله های پیروزی بگشاید.
امروزه تقریبا تمام کشورهای جهان درجهت افزایش بهره وری و بهبود وضعیت اقتصادی درپی خلاقیت و نوآوری هستند و یکی از دلایل عمده اهمیت فزاینده خلاقیت و نوآوری ایجاد رقابت بین کشورهای مختلف درحال توسعه است .
مدیران می توانند بر خلاقیت کارکنان تاثیر بگذارند که نتیجه آن می تواند شرکتی به واقع نوآور باشد که در آن خلاق نه تنها به بقاء خود ادامه می دهد بلکه درعمل رشد وبالندگی نیز دارد.
خلاقیت به عنوان یک نیاز عالی بشری در تمام ابعاد زندگی او مطرح است و عبارت از تحولات دامنه دار و جهشی در فکر و اندیشه انسان است .

تعریف خلاقیت 
از خلاقیت "CREATIVITY" تعریف های زیادی شده است . برخی خلاقیت ونوآوری را با تغییر برابر دانسته و برخی با انطباق برابر گرفته اند و برخی هم خلاقیت ونوآوری را امری فراتر از تغییر و انطباق می دانند. در اینجا برخی از تعاریف مهم راموردبررسی قرار می دهیم :
خلاقیت یعنی تلاش برای ایجاد یک تغییر هدفدار در توان اجتماعی یا اقتصادی سازمان ;
خلاقیت به کارگیری توانایی های ذهنی برای ایجاد یک فکر یا مفهوم جدید است ;
خلاقیت یعنی توانایی پرورش یا به وجود آوردن یک انگاره یا اندیشه جدید در بحث مدیریت نظیر به وجود آوردن یک محصول جدید است ;
خلاقیت عبارت است از طی کردن راهی تازه یا پیمودن یک راه طی شده قبلی به طرزی نوین .

 


دانلود با لینک مستقیم


ویژگی های سازمان صنعتی خلاق ونوآور

عناصر اولیه در ارتباط جمعی

اختصاصی از فی موو عناصر اولیه در ارتباط جمعی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

عناصر اولیه در ارتباط جمعی


عناصر اولیه در ارتباط جمعی

فرمت فایل : word(قابل ویرایش)تعداد صفحات65

 

هر نقش یا طرح یا تصویری به هر صورت، از یک سلسله عناصر اولیه تشکیل یافته است.منظور از این عناصر اولیه  موادی مثل کاغذ،رنگ ، فیلم و غیره نیست.عناصر اولیه بصری در  اساس کلیه پدیده های مریی است وتعداد انها محدود ومعین است:

نقطه،خط،شکل،جهت،سایه-روشن یارنگمایه،رنگ،بافت،بعد،مقیاس و حرکت.

این عناصر ماده خام تمام اخبار بصری هستند وبه شکلهای مختلف با یکدیگر ترکیب وتلفیق می شوند. انتخاب این عناصر وطرز تاکید بر برخی از آنها در یک اثر بصری بستگی به ساخت ونوع کاردارد.

بیشتر دانش ما درباره کنش وواکنش و تاثیر ادراک انسانی د رمعانی بصری نتیجه تحقیقات وآزمایشاهایی است که روان شناسی گشتالت بر این مبناست که برای شناخت هر دستگاه یا شی یا و اقعه ای ابتدا باید اجزای تشکیل دهنده آن را تشخیص داد واین اجزا را میتوان جدا از یکدیگر و به صورت منفرد بررسی کرد.مشاهده می شود که با تغییر یکی از آن اجزا کل دستگاه نیز دچار تغییر ودگرگوین می شود.یک پدیده بصری نمونه بسیار خوبی از آن نوع دستگاه است.زیرا با پیدایش هر اثر خوب بصری یک کل متعادل ومتوازن به وجود می  آید که نتیجه ترکیب بسیار بغرنج وپچیده اجزای مختلف است.یک اثر بصری را می توان از زوایای مختلف تحلیل کرد ولی بهترین شیوه برای تحلیل وفهم اثر تجزیه آن به عناصر تشکیل دهنده اولیه آن است.

این عمل فهم ما را از یک بصری بسیارعمیق تر می کند و نیز برای تجسم اولیه یک تصویر و تعبیر وتفسیر آن از طرف بیننده سودمند است.

استفاده از عناصر اولیه بصری برای فهم وبررسی مقولات مربوط به آن شیوه بسیار مناسبی است و می توان به وسیله آن میزان قابلیت و موفق بودن یک اثر را از لحاظ گویایی به خوبی سنجید. برای مثال عنصربعد سوم را درنظر می گیریم در معماری ومجسمه سازی این عنصر بر دیگر عناصر از لحاظ اهمیت غلبه دارد. طی دوران رنسانس  علم وهنر پرسپکتیو به وجود آمد و منظور از آن نشان دادن بعد سوم در اثر بصری دو بعدی مانند نقاشی و رسامی بود.حتی با اثر نظر فریب پرسکپتیو بعد را در این شکلهای بصری فقط می توان تلویحا ونه تصریا نشان داد.فن عکاسی و فیلمبرداری امکان نشان دادن بعد سوم را چه د رحالت حرکت و چه د رحالت سکون یا چنان ظرافت و کمال به ما عرضه داشت که تاکنون بی سابقه بوده است. زیرا عدسی دوربین مانند چشم انسان می بیند وهمه جزئیات موجود در محیط را ثبت می کند.

اما در تجسم اولیه آثار بصری و در آغاز کار به جزییات پرداخته نمی شود و به طور عمده طراح این مرحله از عنصر ساده و نیرومندی مانند خط استفاده می کند.

در اینجا باید گفت که نوع انتخاب ومیزان تاکید ونحوه استفاده از عناصر بصری برای رسیدن به تاثیر مورد نظر هنر وتخصص طراح و صنعتگر وهنرمند است. اوست که تجسم می کند وپدید می آورد. هنر او انتخاب وچگونگی پیاده کردن آن عناصر است. و شماره امکانات مختلف بی حد و نهایت است. ساده ترین عنصر بصری ممکن است به نحوی بسیار بغرنج مورد استفاده قرارگیرد مثلا نقطه با اندازه های مختلف و کنار هم وسیله نشان دادن تصاویر چاپی است که در آن سایه روشن وجود دارد واصطلاحا به هاف تون halftone معروف است که به خصوص برای چاپ تصاویر عکاسی بسیار لازم است. با این تفاصیل فهم عمیق ترساختمان عنصری شکلهای بصری به پدید آورنده آثار بصری امکانات و آزادی عمل بیشتری برای ترکیب بندیهای مختلف می دهد و کسی که می خواهد از طریق بصری ارتباط برقرار کند برایش وجود  امکانات مختلف بسیار مهم است.

برای آنکه به فهم وتحلیلی از کل بیان بصری برسیم بهتر است اول یک یک عناصر بصری را جداگانه بررسی کنیم تا به کیفیات آنها بهتر پی ببریم.

 

نقطه

نقطه ساده ترین وتجزیه ناپذیرترین عناصر در ارتباط جمعی است. طبیعی ترین و معمول ترین شکلی که می توان برای نقطه قابل شد گردبودن است. نقطه چهار گوش یا مثلثی شکل به ندرت در طبیعت پیدا می شود.اگر مایعی به صورت قطره چکیده شود شکلی تقریبا گرد به خود می گیرد و به این ترتیب به نقطه تبدیل می شودهر چند ممکن است نقطه ای بی نقص  وکامل از نظر شکل نباشد. هر گاه بخواهیم با رنگ یا چیزی مشابه آن د رجایی علامت بگذاریم معمولا آن را به صورت نقطه در نظر می گیریم. نقطه هر کجا که باشد خواه به صورت طبیعی و یا مصنوع دست انسان چشم را شدیدا به خود جلب کند.

 

دونقطه وسیله بسیار مفیدی برای اندازه گیری در محیط و یا تهیه نقشه ای بصری از یک چیز است. استفاده از نقطه همراه با خط کش وسایر وسایل اندازه گیری یکی از اولین وسایل علامتگذاری است که هرکس میتواند آن را به آسانی یاد بگیرد. هر چه اندازه گیری پیچیده تر باشد تعداد نقاط بیشتری به کار گرفته می شود.

 

چند نقطه خاصیت اتصالی دارد به عبارت دیگر قارد است چشم را راهنمایی کند.اگر تعداد نقاط بسیار زیاد باشد با یکدیگر ترکیب و همراه می شوند ومی توانند تصور رنگما و رنگهای مختلف را  در ذهن پدید آروند این امر همانطور که اشاره شد اساس فن تکثیر چاپی تصاویر سایه-روشن دار سیاه ورنگی است.سورا (seurat) نقاش امپرسیونیست فرانسوی در نقاشیهای خود که تکنیک پوینتیلیست (pointillist) نقطه چینی انجام داده بود این پدیده یعنی ادغام و ترکیب نقطه ها در دستگاه بینایی انسان را آزمود. نقاشیهای او از لحاظ تنوع رنگ بسیار غنی به نظر می رسند ولی در حقیقت او از چهار رنگ خالص استفاده کرده است زرد،قرمز،آبی و سیاه که آنها را به صورت نقا ط ریزی روی تابلو به کار برده و در چشم بیننده نقاط رنگی با یکدیگر مخلوط می شوند و به نظر میرسد روی تابلو انواع رنگهابه کار رفته است. تمام نقاشان امپرسیونیست نحوه عمل مخلوط شدن متمایز شدن و سازمان یافتن رنگها را که در مورد چشم صورت می گیرد آزمایش کرده اند. این جریان بی شباهت به نظریه های مک لوهان (mc luhan) درباره شرکت فعال بیننده در نحوه دیدن و تاثیر آن در معنا یافتن یک تصویر نیست.ولی هیچکس این موضوع را به وضوح آنچه سورا انجام داده بررسی نکرده است.کارهای او چنان است که گویا می خواهد جریان چاپ عکسهای رنگی و سایه روشن دار آینده خود را پیش بنی کند.


دانلود با لینک مستقیم


عناصر اولیه در ارتباط جمعی

کتاب Harrison's Neurology in Clinical Medicine زبان اصلی

اختصاصی از فی موو کتاب Harrison's Neurology in Clinical Medicine زبان اصلی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

کتاب Harrison


کتاب Harrison's Neurology in Clinical Medicine زبان اصلی

کتاب Harrison's Neurology in Clinical Medicine زبان اصلی

 Featuring a superb compilation of chapters related to neurology that appear in Harrison’s Principles of Internal Medicine, Eighteenth Edition, this concise, full-color clinical companion delivers the latest knowledge in the field backed by the scientific rigor and authority that have defined Harrison’s. You will find content from renowned editors and contributors in a carry-anywhere presentation that is ideal for the classroom, clinic, ward, or exam/certification preparation

حجم فایل: 16 مگابایت


دانلود با لینک مستقیم


کتاب Harrison's Neurology in Clinical Medicine زبان اصلی