فی موو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی موو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پاورپوینت سیستم های نوین کنترل لرزه ای در ساختمان

اختصاصی از فی موو پاورپوینت سیستم های نوین کنترل لرزه ای در ساختمان دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پاورپوینت سیستم های نوین کنترل لرزه ای در ساختمان


پاورپوینت سیستم های نوین کنترل لرزه ای در ساختمان

این فایل حاوی مطالعه سیستم های نوین کنترل لرزه ای در ساختمان می باشد که به صورت فرمت PowerPoint در 129 اسلاید در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است، در صورت تمایل می توانید این محصول را از فروشگاه خریداری و دانلود نمایید.

نکته: اسلایدهای این پاورپوینت به صورت عکس و غیر قابل ویرایش هستند.

 

 

فهرست
فلسفه استفاده از سیستم های کنترل لرزه ای
نکات فنی سیستم های کنترل لرزه ای
آیین نامه ها، استانداردها و ضوابط مرتبط
نمونه هایی از کاربرد سیستم های کنترل لرزه ای در جهان

 

تصویر محیط برنامه


دانلود با لینک مستقیم


پاورپوینت سیستم های نوین کنترل لرزه ای در ساختمان

پروژه بررسی رابطه بین موانع اجرای روش های تدریس فعال درافت تحصیلی دانش آموزان مقطع ابتدایی. doc

اختصاصی از فی موو پروژه بررسی رابطه بین موانع اجرای روش های تدریس فعال درافت تحصیلی دانش آموزان مقطع ابتدایی. doc دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پروژه بررسی رابطه بین موانع اجرای روش های تدریس فعال درافت تحصیلی دانش آموزان مقطع ابتدایی. doc


پروژه بررسی رابطه بین موانع اجرای روش های تدریس فعال درافت تحصیلی دانش آموزان مقطع ابتدایی. doc

 

 

 

 

 

 

 

 

نوع فایل: word

قابل ویرایش 85 صفحه

 

چکیده:

موضوع مورد پژوهش در این تحقیق بررسی رابطه بین موانع اجرای روشهای تدریس فعا ل با افت تحصیلی در مدارس ابتدایی شهرستان سبزوارمی باشد که در این پژوهش ابتدا به بیان مسالهوبعد از آن به اهداف ، سوالات و مشکلات و تنگناهاپرداختیم .فرضیات این تحقیق عبارتند از :

  1. بین محتوای نا مناسب کتابهای درسی و عدم اجرای روشهای تدریس فعال در کلاس درس رابطه وجود دارد .
  2. بین کمبود امکانات آموزشی مناسب و عدم اجرای روشهای تدریس فعال در کلاس درس رابطه وجود دارد .
  3. بین عدم رضایت شغلی معلمان وعدم اجرای روشهای تدریس فعال در کلاس درس رابطه وجود دارد .
  4. بین نظام ارزشیابی از پیشرفت تحصیلی دانش آموزان و عدم اجرای روشهای تدریس فعال در کلاس درس رابطه وجود دارد .

جامعه آماری که در این پژوهش مورد مطالعه قرار گرفته شامل کلیه معلمان مقطع ابتدائی شهرستان سبزوار می باشد که تعداد آنها 1698 نفر است که 784 نفر معلمین مرد و 850 نفر معلمین زن می باشند و نمونه این پژوهش 50 نفر از معلمین مقطع ابتدائی هستند . در این پژوهش از روش توصیفی و مقایسه ای استفاده نمودیم و همچنین روش جمع آوری اطلاعات تحقیق روش کتابخانه ای و میدانی است . ابزارهای جمع آوری اطلاعات عبارتند از میانگین ، نما ، میانه ، واریانس ، انحراف استاندارد و ضریب خی 2 . ضریب پایائی این پژوهش 94 % است که پایائی به صورت مطلوب است .

 

مقدمه:

سرعت فزاینده ای که امروزه در عرصه صنعت و تکنولوژی شاهد آنیم , معلول تحولات چشمگیر و رو به رشدی است که علوم مختلف در چند دهه اخیر با آن مواجه بوده اند . یکی از مهمترین عامل این دگرگونی فزاینده در ابعاد مختلف دانش که منجر به توزیع ناهمسان در تولید علم گردیده و شرایط ناموزونی را در مقایسه جوامع پیشرفته و در حال توسعه ، از لحاظ انحصار و مصرف دانش موجب گردیده است ، نظام آموزش و پرورش است . مجموعه ای که در جوامع در حال توسعه با برخورداری از مشخصه پیروی و تقلید در اماده سازی های خلاق و کار آفرین در زمینه های مختلف علمی ناکارآمد بوده است .

این نقیصه مهم نظامهای آموزشی کشورهای در حال توسعه در حالی است که نظام های تربیتی مترقی با چالش های متعدد در ابعاد مختلف علمی مترصد تربیت انسانهایی هستند که در رویارویی مترقی با مسائل با کسب توانمندی های لازم در زمینه های مختلف ، فعال و منعطف بوده و خلاقانه مجموعه امور را در یک فرایند علمی تحت سیطره خود درآوردند .

نظام آموزش و پرورش مترقی و پیشرو در پی آن است بااستفاده از الگوهای تدریس فعال ، فراگیران را از حالت منفعل خارج ساخته و شرایط درگیری آنان را با موضوع درس فراهم کند و شاگرد محوری را جایگزین معلم محوری نماید .

در استفاده از روشهای تدریس فعال ، تنها به محتوا و دانش ارائه شده بسنده نمیشود بلکه از آن به عنووان محمل و وسیله ای برای توسعه مهارت تفکر و یادگیری در سطوح بالا هم استفاده می شود . مهارت ها و عملکردی که متاسفانه بر اساس نتایج اولیه سومین مطالع بین المللی ریاضیات و علوم در دوره ابتدایی و راهنمایی ، دانش آموزان کشور ما در مقایسه با سیار دانش آموزان کشورهای جهان از سطح و توانایی پایینی برخوردارند( کیامنش1375 – یافته های سومین مطالعه بین المللی تیمز علوم دوره ابتدائی ) .

بنا بر این با این نگرش که مقش سنتی معلم به عنوان توزیع کننده دانش آموزان از طریق آموزش مستقیم و توضیح و سخنرانی دیگر به پایان رسیده باشد ، شایسته است که این چشم انداز بر نظام تعلیم و تربیت مستولی گردد که : چگونه دانستن ف چگونه انجام دادن ، چونهبا دیگران زیستن و چگونه شدن را یاد بگیریم و بر خود آغاز گری ، خود مشاهده گری و خود قضاوتی در باره این که چه چیزی را بیاموزیم ، چونه بیاموزیم و چرا بیاموزیم تاکید داشته باشیم تا به این وسیله فراگیر به کمک معلم خود بتواند یادگیری خود را تنظیم و سطح توجه اش رابه طور ارادی نمایان و در جریان یادگیری ، اعمال خود را کنترل کند ، تااز این طریق تفکر انتقادی و منطقی و خلاقیت در او شکل گیرد . موارد فوق از جمله چشم اندازهای جهانی آموزش و پرورش عمومی در قرن 21 و ایران 1400می باشند( قورچیان و فضلی خانی 1377 جزئیات روش های تدریس )

بنا بر آنچه گفته شد اهتمام به روش های تدریس فعال در نظام های آموزشی یکی از موثرترین اقداماتی است که میتواند آموزش و پرورش فعلی را به سر منزل مقصود رهنمون گرداند . در این رابطه شناخت موانعی که در تحقق این امر خلل وارد می نماید ، یکی از ضروری ترین و اساسی ترین مواردی است که تصمیم گیرندگان این دستگاه عظیم بدان نیازمندند .

 

فهرست مطالب:

چکیده

فصل اول : کلیات پژوهش

مقدمه

بیان مساله

اهمیت و ضرورت تحقیق

اهداف تحقیق

موضوع تحقیق

متغیرها

فرضیه و سوالات

مفاهیم و اصطلاحات

مشکلات و تنگناها

خلاصه فصل اول

فصل دوم : بیشینه تحقیق

مقدمه

انواع رویکردها در فرآیند یاددهی -یادگیری

یاددهی -یادگیری با رویکرد غیر فعال یا سنتی

نقد یاددهی -یادگیری با رویکرد غیر فعال یا سنتی

یاددهی -یادگیری با رویکرد فعال

ویژگی ها و نکات اصلی در یاددهی -یادگیری با رویکرد فعال

رابطه تدریس و یادگیری

مبانی نظری رابطه تدریس و یادگیری

الگوهای تدریس

ارتباط الگوهای تدریس با برنامه درسی

ارائه الگوی عمومی تدریس با رویکرد فعال

مراحل الگوی عمومی تدریس با رویکرد فعال

نمونه هائی از الگوهای تدریس فعال

الگوی حل مساله

پیشینه تحقیق

تحقیقات انجام شده در ایران

تحقیقات انجام شده در جهان

خلاصه فصل دوم

فصل سوم : روش اجرای تحقیق

مقدمه

روش تحقیق

روش تحقیق توصیفی

جامعه آماری

نمونه آماری روش نمونه گیری

روش تجزیه و تحلیل آماری

روائی

پایائی

خلاصه فصل سوم

فصل چهارم : تجزیه و تحلیل یافته های پژوهش

مقدمه

لیست فرمول ها

بررسی فرضیات

نودار کلی

خلاصه فصل چهارم

فصل پنجم : خلاصه و نتیجه گیری

مقدمه

خلاصه فصل اول

خلاصه فصل دوم

خلاصه فصل سوم

خلاصه فصل چهارم

پیشنهاد و راهکارها

منابع و موآخذ

ضمائم و پیوست ها

 

جدول و نمودارها:

جدول و نمودار مربوط به سوال شماره 1

جدول و نمودار مربوط به سوال شماره 2

جدول و نمودار مربوط به سوال شماره 3

جدول و نمودار مربوط به سوال شماره 4

جدول و نمودار مربوط به سوال شماره 5

جدول و نمودار مربوط به سوال شماره 6

جدول و نمودار مربوط به سوال شماره 7

جدول و نمودار مربوط به سوال شماره 8

جدول و نمودار مربوط به سوال شماره 9

جدول و نمودار مربوط به سوال شماره 10

جدول و نمودار مربوط به سوال شماره 11

جدول و نمودار مربوط به سوال شماره 12

جدول و نمودار مربوط به سوال شماره 13

جدول و نمودار مربوط به سوال شماره 14

جدول و نمودار مربوط به سوال شماره 15

جدول و نمودار مربوط به سوال شماره 16

جدول و نمودار مربوط به سوال شماره 17

جدول و نمودار مربوط به سوال شماره 18

جدول و نمودار مربوط به سوال شماره 19

جدول و نمودار مربوط به سوال شماره 20

 

منابع ومأخذ:

آرمند ، محمد 1372 ، روش های تدریس فعال . رشد معلم ، شماره 2 .

احدیان ، محمد 1377 ، مباحث تخصصی در تکنولوژی آموزشی . تهران. انتشارات ققنوس.

ادیب نیا ، اسد 1380 ، روش تدریس علوم اجتماعی در دوره ابتدائی . تهران . انتشارات دواوین.

قورچیان ، نادرقلی 1379 ، جزئیات روش های تدریس ، تهران . انتشارات دفتر همکاری های علمی بین المللی

محبی ، عظیم 1381 ، بازاندیشی در ارزشیابی مستمر .

مهر محمدی ، محمود 1379 ، بازاندیشی فرآیند یاددهی -یادگیری . تهران . انتشارات مدرسه

نقیب زاده ، میرعبدالحسین ، فلسفه آموزش و پرورش . تهران . انتشارات طهوری .

یادگار زاده ، غلامرضا ، 1379 ، روش های فعال تدریس ، ضرورت ها ، دیدگاه ها و پژوهش ها .


دانلود با لینک مستقیم


پروژه بررسی رابطه بین موانع اجرای روش های تدریس فعال درافت تحصیلی دانش آموزان مقطع ابتدایی. doc

مقاله بررسی اثار مواد مخدر بر بدن انسان.

اختصاصی از فی موو مقاله بررسی اثار مواد مخدر بر بدن انسان. دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله بررسی اثار مواد مخدر بر بدن انسان.


 مقاله بررسی اثار مواد مخدر بر بدن انسان.

 مقاله بررسی اثار مواد مخدر بر بدن انسان.

 

بررسی اثار مواد مخدر بر بدن انسان           

            در شرایط معمولی وقتی بشر از انجام دادن کاری لذت ببرد و به عبارتی دیگر پاداش بگیرد، از مناطق پایینی مغز او موادی به اسم دوپامین و نوراپی نفرین ترشح می شود و بر روی قشر و سایر مراکز حیاتی آن اثر می کند و احساس لذت و پاداش به او دست می دهد و سعی در تکرار آن عمل دارد.           

  • آثار موادمخدر بر بدن

مهمترین محل اثر موادمخدر بر مغز است. در مغز گیرنده هایی وجود دارد که این مواد بر آنها اثر می کنند. این گیرنده ها به ۳ گروه تقسیم می شوند:

۱ _ اثر بر گروه اول سبب تنظیم و کاهش احساس درد، کاهش فعالیت مرکز تنفس، یبوست و اعتیاد می شود.

۲ _ اثر برگیرنده های دوم سبب کاهش احساس درد، افزایش حجم ادرار و ایجاد حالت آرامش می شود.

۳ _ اثر موادمخدر بر گیرنده های گروه سوم سبب کاهش احساس درد می شود.

حدود بیست و پنج سال پیش مشخص شد که در بدن انسان موادی شبیه موادمخدر [مرفین] تولید می شود که مهمترین آنها به نام آندورفین ها و آنکفالین ها است. به طور طبیعی وقتی بدن دچار آسیب های دردزا و حوادث ناراحت کننده می شود مغز این مواد را ترشح می کند و سبب کاهش احساس درد و ناراحتی می شود.

  • اثر موادمخدر بر روی سیستم پاداش

در شرایط معمولی وقتی بشر از انجام دادن کاری لذت ببرد و به عبارتی دیگر پاداش بگیرد، از مناطق پایینی مغز او موادی به اسم دوپامین و نوراپی نفرین ترشح می شود و بر روی قشر و سایر مراکز حیاتی آن اثر می کند و احساس لذت و پاداش به او دست می دهد و سعی در تکرار آن عمل دارد. یکی از آثار مهم موادمخدر فعال کردن همین سیستم است.بنابراین کسانی که یک بار با این مواد آشنا می شوند

علل گرایش به سوء ‌مصرف مواد مخدر

گرایش به مواد مخدر امروزه به صورت یک مشکل جدی در سطح جهانی مطرح می باشد . در مورد سبب شناسی گرایش به مصرف مواد مخدر و اعتیاد به آنها ، فرضیه های مختلفی بیان شده است ، اما هیچ یک از این نظریه ها به تنهایی نمی توانند علت مصرف مواد مخدر در یک فرد را تشریح کنند . در اغلب موارد مجموعه ای از عوامل در ایجاد مشکل نقش دارند لیکن در هر شرایط فرهنگی و اجتماعی خاص و در هر فرد برخی از عوامل نقش بارزتری را در مورد سبب شناسی سوء مصرف ایفا می کنند .

مهمترین این عوامل عبارتند از : ...

نوع فایل: word

  سایز:42.8kb

 تعداد صفحه:39


دانلود با لینک مستقیم


مقاله بررسی اثار مواد مخدر بر بدن انسان.

تحقیق آسیب شناسی اجتماعی زنان (فرار دختران از خانه)

اختصاصی از فی موو تحقیق آسیب شناسی اجتماعی زنان (فرار دختران از خانه) دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق آسیب شناسی اجتماعی زنان (فرار دختران از خانه)


تحقیق آسیب شناسی  اجتماعی  زنان (فرار دختران از خانه)

تحقیق آسیب شناسی  اجتماعی  زنان (فرار دختران از خانه)

 تعریف فرار :

فرار از خانه و اقدام به دوری و عدم بازگشت به منزل و ترک اعضای خانواده ، بدون اجازه از والدین یا وصی قانونی خود ، در واقع نوعی واکنش نسبت به شرایطی است که از نظر فرد نامساعد ، غیر قابل تحمل و بعضا تغییر ناپذیر است. این عمل معمولا به عنوان مکانیسم دفاعی به منظور کاهش ناخوشایندی و خلاصی از محرکهای آزار دهنده و مضر و دستیابی به خواسته های مورد نظر و عموما آرزوهای دور و دراز انجام می شود .

امروزه در اکثر کشورهای جهان فرار از خانه به یک معضل جدی اجتماعی تبدیل شده است . در جامعه ما نیز، مسئله فرار دختران به عنوان یک معضل مطرح می باشد .

 اما در مورد مسئله فرار از خانه ، می توان اینگونه بیان کرد که  اقدام به فرار هم از سوی پسران و (مردان متاهل ) و هم از سوی دختران (و زنان متاهل ) انجام می شود . البته دلایل  چنین اقدامی توسط مردان متاهل و پسران با یکدیگر متفاوت است . زنان متاهل نیز اغلب به خشونت و مفاسد اخلاقی همسر یا اغفال و مفاسد اخلاقی خود از خانه متواری می شوند ..

در شرایطی ممکن است که اقدام به فرار به همراه فردی از جنس مخالف با زمینه دوستی و قرار ملاقات انجام شود . اخیرا مواردی از فرارهای گروهی در بین دختران مشاهده شده است . اما اغلب دختران به تنهایی فرار می کنند .

اغلب فرارها از شهرستانها به مرکزو یا شهرهای بزرگ  انجام می شود  هر چند که مبدا و مقصد معدودی از فرارها نیز بالعکس می باشد و گاهی نیز از شهرهای کوچک و بزرگ به قصد عزیمت به کشورهای دیگر اتفاق می افتد.

برخی از دختران برای نخستین بار اقدام به فرار می کنند و دسته ای دیگر علیرغم تلاشهای مددکاران جهت بازگشت به محیط خانه و خانواده مجددا از محیط خانه می گریزند.

 تبیین عوامل موثر در فرار دختران

آسیبهای اجتماعی نظیر فرار از خانه دارای زمینه ها و ابعاد مختلفی هستند و عوامل گوناگونی از جمله عوامل فردی، خانوادگی و اجتماعی در شکل گیری آن مؤثر است .

1- عوامل فردی :

 این دسته از عوامل معطوف به عدم تعادل شخصیتی و اختلال در سلوک و رفتار است که به برخی از آنها اشاره می شود:

1-1 : شخصیهای ضد اجتماعی

ویژگی های این نوع شخصیت ، بهم ریختگی ارتباط میان انسان و  جامعه و ارتکاب رفتارهای نا بهنجار است که مورد قبول جامعه نمی باشد . ولی معمولا نزد عامل آن در اصل و یا در مواقعی خاص ، نا پسند شمرده نمی شود . افراد روان رنجور نسبت به هنجارها و مقررات اجتماعی بی تفاوت بوده و کمتر آنها را رعایت می کنند . اعمال این افراد نظام اجتماعی را متزلزل می کند و رعایت ارزشهای اخلاقی را به پایین ترین سطح آن تنزل می دهد، و در پند گرفتن از تجربیات ، بسیار ضعیف بوده و در قضاوتهای خود یکسویه می باشند .  این نوع شخصیتها عمدتا از محیط خانه و مدرسه فرار می کنند.

1-2 : شخصیتهای خود شیفته

این شخصیت ها تمایل شدیدی به خود محوری دارند و پیوسته به تمجدید و توجه دیگران نیازمندند .

این افراد اغلب با رویاهایی در مورد موفقیت نامحدود و درخشان ، قدرت ، زیبایی و روابط عشقی آرمانی مشغول هستند.

اغلب این افراد والدینی داشته اند که نسبت به آنها محبت با ثباتی نداشته یا سرد و طرد کننده بوده اند یا بیش از حد به آنها ارج نهاده اند .

نوع فایل:word

 

  سایز:22.8kb

 تعداد صفحه:17


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق آسیب شناسی اجتماعی زنان (فرار دختران از خانه)