فی موو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی موو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقاله ارتقاشغلی خبره و عالی بررسی رابطه بین رشته تحصیلی با رضایت شغلی معملین مقطع متوسطه

اختصاصی از فی موو مقاله ارتقاشغلی خبره و عالی بررسی رابطه بین رشته تحصیلی با رضایت شغلی معملین مقطع متوسطه دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله ارتقاشغلی خبره و عالی بررسی رابطه بین رشته تحصیلی با رضایت شغلی معملین مقطع متوسطه


  مقاله ارتقاشغلی خبره و عالی  بررسی رابطه بین رشته تحصیلی با رضایت شغلی معملین مقطع  متوسطه

فایل حاضر کامل ترین و دقیقترین مقاله ایست که  برای همه پایه ها قابل استفاده است در  قالب ورد و قابل ویرایش تعداد صفحات  42طراحی گردیده است و طبق آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش بروز رسانی گردیده است و آماده چاپ می باشد. در نگارش این مقاله تمامی نکات مورد نیاز اداره آموزش و پرورش لحاظ گردیده است.به همراه این مقاله دقیق و کارآمد سه نمونه فرم ویژه ارتقای شغلی هم برای شما اسال می گردد

مقدمه:
آیا حقیقتاً چیزی در محیط کار وجود دارد که آن را بامعنا سازد، اگر چنین است چگونه می توان آن را شناخت، احساس کرد و یا به وجود آورد، اکثر نظریه پردازان رضایت شغلی، در تلاش برای پاسخ به این گونه پرسشها به تبیین نظری رضایت شغلی و عوامل سازنده آن پرداخته اند. از جمله موخرترین این نظریه پردازان ترز (2000) است. به اعتقاد وی بیشتر مفاهیم و تبیین هایی که در پیشینه مطالعاتی رضایت شغلی وجود دارد بر پایه: 1) دیدگاه های اولیه فرد درباره ی محیط کار 2) نظریه های گوناگون روانشناسی و مدیریت 3) فنون مبتنی بر تلقین های روان شناختی قرار دارد. اما هیچ کدام نمی تواند تبیین کنند. تمامی مولفه های پیچیده رضایت شغلی باشد بلکه چیزی بیشتری وجود دارد که وی به آن «پروژه معنا در کار MeaNinof workproject)) می گوید. ترز با به کارگیری روش های گوناگون پژوهشی و آماری بسیاری از جوانب ابعادی که می تواند یک محیط کاری را بامعنا و رضایت بخش سازد، مشخص کرد. او علاوه بر استفاده از روش های مصاحبه، مشاهده و مقیاسهای سنجش رضایت شغلی از آزمودنی های خود پرسش های کلی و متعددی به عمل می آورد که تمامی آن ها بر پایه یافتن معنا در محیط کار قرار داشت مانند: یک کار بامعنا را چگونه تعریف می کنید، آیا معنا داشتن کار و حرفه با رضایت شغلی تفاوت دارد، بامعناترین و کم معناترین تجربه کار خود را چه می دانید، چگونه می توان معنای بیشتری و بهتری در زندگی کاری ایجاد کرد. پاسخ به پرسش های بالا و داده هایی که از روش های گوناگون پژوهشی به دست آمده، معنای تجزیه و تحلیل های ترز قرار گرفت و سرانجام به تعیین عواملی در محیط کار منجر شد که وی آنها را «کلیدهای رضایت شغلی» نامید. به اعتقاد او هر یک از کارکنان مجموعه ای از عوامل را در اختیار دارند که به وسیله آنها نیاز معنا بخشیدن به تجربه های شغلی خویش را برآورده می سازند. این عوامل بسیار شبیه به کلیدهایی است که همیشه همراه خود دارند. کلیدهای اصلی می توانند احساس عمیق هدف دار بودن، خلاقیت و یافتن فرصت برای برقراری ارتباط های موثر برای یک فرد و احساس مالکیت، چالشهای متعدد و هماهنگی خوب با سازمان برای افراد دیگر، باشد. ترز در مجموع 22 کلید (عامل) اصلی رضایت شغلی را مشخص و شرایط فقدان و ایجاد هر یک را به تفصیل بیان می کند.
جستجوی معنا در محیط کار  ترجمه و اقتباس : علی عسگری
 
بیان مسأله:
 (رضایت شغلی): دربرخی بررسیها دریافته اند که عامل های استرس معینی در وضعیت های معینی موجب بهبود در عملکرد شغلی و رضایت شغلی و فشار کار می شوند، حال آنکه پژوهش های دیگر نشان داده اند که استرس ممکن است به کاهش عملکرد شغلی و رضایت شغلی منجر شود. اگر تفاوت های فردی در نظر گرفته شوند، خواهیم دید که نسبت میان رضایت شغلی (و متغیرهای دیگر پیچیده تر می شود. به عنوان نمونه وال شاک walshak) (در 1981) با انجام بررسی گسترده ای دربارة تأثیر اسرتس در مردان و زنان- در شکل های کارگری یکسان نتایجی را به دست آورده است که نشان می دهند سطح رضایت شغلی زنان با مردان در مشاغل یکسان، بسیار متفاوت است.
نتیجه گیریها و بررسی ها نشان می دهند که رضایت شغلیِ کم، نشانه از استرس شغلی است. در ارزشیابی اثربخشی راههای مداخله ای که مدیریت استرس در پیش می گیرد، می توان رضایت شغلی را نیز وسیلة سنجش مفیدی برای نتیجة کار دانست، اما تعیین بهترین شیوه برای سنجش کلی حاصل کار دشوار است. در بعضی موردها، برای مشخص کردن رضایت شغلی به طور مستقیم به ارزیابیهای رفتاری دست می زنند. نمونه هایی از چنین سنجشهای رفتاری عبارتند از تعیین دفعات (یا فراوانی) غیبتها، شمار کارکنانی که ترک کار کرده اند، یا میزان شکوه و شکایت های اظهار شده.
دلیل منطقی کاربرد چنین سنجه هایی آن است که با بررسی این متغیرها می توان به میزان رضایت فرد از کار پی برد. روش دیگر برای بررسی رضایت شغلی این است که از وسیله های خودسنجی (self-reportinstruments) استفاده شود. چندین وسیلة خود-سنجی گوناگون وجود دارد. مثلاً پرسش نامة توصیف شغلی، مقیاس صورتها، پرسش نامه رضایت مینه سوتا. به عنوان مثال پرسش نامه ی اخیر از 100 پرسش تشکیل شده است و رضایت کارکنان را از 20 جنبة گوناگون محیط کار ارزیابی می کند. هر یک از این 20 جنبة تقویت کنندة کار با نیازهای روانی مرتبط است: استفاده از توانایی، پیشرفت و موفقیت، فعالیت، ترقی، اختیار و اقتدار سیاستها و روشهای شرکت، حقوق و مزایا، همکاران، خلاقیت، استقلال، ارزشهای اخلاقی، شهرت، مسئولیت، تأمین، خدمات اجتماعی، پایگاه اجتماعی، روابط نظارتی- انسانی، تنوع نظارتی- فنی، شرایط کار.
برای تکمیل این پرسش نامه کارکنان هر پرسش را می سنجند و با توجه به درجه بندی که از «هیچ رضایتی ندارم» تا «رضایت کامل دارم» را در بر می گیرد، پاسخ می دهند.
با جمع بستم نمره های افراد می توان به نمره های گروه رسید. بعد می توان از این نمره های گروهی استفاده کرد و رضایت شغلی را پیش از برنامة مداخله و پس از آن مقایسه کرد، یا میزان رضایت شغلی را میان گروه های مختلف در سازمان با هم مقایسه کرد. (برگرفته از کتاب استرس شغلی نوشتة رندال آر راس و الیزابت ام آلتمایر  ترجمة غلامرضا خواجه پور تادوانی)
 
 تاریخجة مختصری از مطالعات انجام شده در خصوص موضوع تحقیق:
رابطة تصمیم گیری و مشارکت با رضایت شغلی کارکنان در شرکت توزیع برق استان مازندران:
تحقیق حاضر در مورد رابطه تصمیم گیری مشارکتی با رضایت شغلی کارکنان در شرکت توزیع برق استان مازندران می باشد. برای این منظور در فصل اول پژوهش به چارچوب تحقیق پرداخته شد و در آن فرضیه هایی در نظر گرفته شده است که فرضیه اهم آن، بین مشارکت کارکنان در تصمیم گیری های سازمانی و رضایت شغلی آنها رابطه معنی داری وجود دارد. و نیز شامل چهار فرضیه فرعی می باشد. در این فصل هدف ها، تعریف واژگان و محدودیت ها نیز به طور خلاصه بیان گردیدند. در فصل دوم نظریات دانشمندان مختلف درباره موضوع به تفصیل مورد بحث قرار گرفت و در انتهای آن فصل نتیجه گیری لازم به عمل آمده است. در فصل سوم و چهارم به روش تحقیق اختصاص داشت و در آن متدی که جهت خلاصه کردن و تجزیه و تحلیل آماری داده ها به کار رفته بود از جمله همبستگی، ضریب تعیین، تحلیل رگرسیون به طور خلاصه بیان گردیدند و با تکیه بر داده های جمع آوری شده هر یک از فرضیات تحقیق مورد تجزیه و تحلیل بین تصمیم گیری مشارکتی و رضایت شغلی رابطه مثبت و قوی وجود دارد و از طریق آزمون های آماری این فرضیه مورد تأیید قرار گرفت و علاوه بر آن تحقیق ثابت می کند که رابطه تصمیم گیری مشارکتی و رضایت شغلی از طریق متغیرهای دیگری که در فرضیات فرعی آمده اند تعدیل گردید. در پایان تحقیق توصیه می نماید که تمامی سازمان ها برای بالا بردن رضایت شغلی کارکنان، آنان را در تصمیم گیریهای مختلف سازمان شرکت دهند. زیرا مشارکت باعث ایجاد تعهد در کارکنان و موجب افزایش کارایی سازمان، خشنودی شغلی، کاهش ضایعات و هزینه ها، کاهش تعارض و برخورد و تقلیل غیبت می شود. (آذرگران اوریمی به راهنمایی ابراهیم گرجی)
بررسی میزان رضایت شغلی کتابداران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهر تهران:
هدف این پژوهش بررسی میزان رضایت شغلی کتابداران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهر تهران است. روش تحقیقی استفاده شده در پژوهش حاضر، پیمایشی- توصیفی است. اطلاعات مورد نیاز پژوهش از طریق توزیع پرسش نامه میان افراد جامعه آماری گردآوری شده سپس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. جامعة آماری مورد نظر پژوهش شامل  120 کتابدار کانون بوده که از این تعداد قریب به 75 نفر به طور تصادفی انتخاب شده و پرسش نامه پژوهش را پر کرده و اطلاعات داده شده را فراهم آورده اند. پرسش نامه پژوهش در شاخص توصیف شغلی است. که گروه روانشناسی دانشگاه شهید چمران اهواز ترجمه و هنجاریابی شده است. داده های گردآوری شده با استفاده از نرم افزارهای Excel, SAS , mintab مورد تجزیه و تحلیل آماری قرار گرفته است. یافته های پژوهش نشان داد که برحسب نتایج آماری به دست آمده مدیریت کانون کتابخانه و کتابخانه های متعلقه در اعمال شیوه مدیریتی و جلب رضایت همکاران و تشویق آنان به همکاری و ارائه خدمات موفق بوده و بیشتر کارکنان از شیوة مدیریت ابراز رضایت می نمایند و امنیت شغلی کارکنان شاید عمدتاً نتیجه این امر باشد و از آنجایی که بیشتر کارکنان، مدیران خود را به لحاظ علمی و فنی صالح اعلام نموده اند ذهنیتی مثبت نسبت به کارایی و دانش شغلی آنان دارند. این امور به پیشرفت کار و جریان صحیح مثبت نسبت به کارایی و دانش شغلی آنان دارند. این امور به پیشرفت کار و جریان صحیح امور کمک موثری نموده و می نماید و به همین جهت بیشتر کارکنان به آینده شغل خود امیدوارند و مایل نیستند که شغل خود را تغییر دهند. در خصوص ترفیعات کتابداران باید گفته شود که کتابداران از نحوة ارائه ترفیع اظهار رضایت نکرده اند بلکه بی تفاوت می باشند پس باید به مسأله ترفیعات کارکنان توجه بیشتری شود تا میزان رضایت افزایش یابد چون هرچه میزان رضایت در ارتباط با ترفیعات بیشتر شود بالطبع میزان رضایت شغل بیشتر خواهد شد در خصوص حقوق کتابداران کانون باید گفته شود که آنان اظهار رضایت نکرده اند. پس باید به مسأله حقوق کارمندان توجه بیشتری شود زیرا هرچه میزان رضایت از حقوق بیشتر باشد میزان رضایت از شغل باتوجه به جمیع جهات افزایش خواهد یافت. در پایان پیشنهادهایی در هشت مورد استفاده از نیروی متخصص، آموزش، آگاهی جامعه از نقش کتابداران و رسالت آنان از طریق اشاعه فرهنگ کتابخوانی و هدفهای سازماندهی شده و تشکیل سمینارهایی در زمینه نقش کتابداران و رساندن نتایج آنها به مرم توسط رسانه های گروهی بالاخص صدا و سیما، مطبوعات و اینترنت، معرفی کانون به بخشهای مختلف آن ازطریق رسانه ها و فیلم های آموزشی، معرفی واحدهای سازمانی بخش های مختلف کتاب وسایل کمک آموزشی و سرگرمی موجود، خدمات رفاهی، تجهیزات، ایجاد همکاریهای بین کتابخانه های کانون با کتابخانه های آموزشگاهی و مدارس آموزش و پرورش ارائه شده است. (خسرو نفیسی کیا به راهنمایی مرتضی کوکبی)


دانلود با لینک مستقیم


مقاله ارتقاشغلی خبره و عالی بررسی رابطه بین رشته تحصیلی با رضایت شغلی معملین مقطع متوسطه
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.