فی موو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی موو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

آزمون الکترونیک آفلاین تیزهوشان علوم ششم ابتدایی درس(13)

اختصاصی از فی موو آزمون الکترونیک آفلاین تیزهوشان علوم ششم ابتدایی درس(13) دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

بعدازدانلودفایل راازحالت فشرده خارج کنید.

راهنمای فایل رابه دقت مطالعه کرده درآزمون ثبت نام کنید.

بایوزروپسوردی که دراختیارشما قرارمی گیردواردمدیریت آزمون شده ثبت نام کنید.

برای ثبت نام ازنام کاربری وشماره ی ملی خوداستفاده کنید.

بعدازثبت نام پنجره های اضافی راببندید.

بانام کاربری وشماره ی ملی خودواردشوید.

درصورت بروزمشکل باماتماس بگیرید.


دانلود با لینک مستقیم


آزمون الکترونیک آفلاین تیزهوشان علوم ششم ابتدایی درس(13)

تاریخچه ذوب فلز در ایران

اختصاصی از فی موو تاریخچه ذوب فلز در ایران دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تاریخچه ذوب فلز در ایران


تاریخچه ذوب فلز در ایران

تاریخچه ذوب فلز در ایران

12 صفحه در قالب word

 

 

 

مقدمه:

کهن ترین نشانه های تمدن انسانی، مربوطه به 5000 سال ق. م. است که در ایران تمدن شهر سوخته در سیستان، تمدن عیلام در خوزستان، تمدن جیرفت در کرمان، تمدن تپه حصارِ در دامغان، تمدن تپه سیلک در کاشان، تمدن اورارتو در آذربایجان، تپه گیان نهاوند و تمدن کاسی ها در لرستان پیدا شده است. با استناد به یک قسمت از آثار بدست آمده از تمدن تپه سیلک، که گمان می رود مربوط به هزاره چهارم پ.م. باشد به اثبات می رسد که اهالی آنجا به بافندگی و کارکردن با فلزات و استعمال مهر و چرخ کوزه گری پی برده بودند.

پیش از پرداختن به تاریخچه فلز و ذوب فلزات در ایران و اثبات این مطلب که ایرانیان باستان اولین کسانی

بودند که موفق به ذوب فلز شدند، به منظور درک بهتر به معرفی دوره های مختلف بشری می پردازیم:

از نظر استفاده بشر از مواد طبیعی برای ادامه حیاط می توان تاریخ زندگی بشر را به سه دوره تقسیم کرد:

-1 عصر سنگ

-2 عصر مفرغ

-3 عصر آهن

-1 عصر سنگ:

عصر سنگ یا عصر حجر دوره ای است که در آن فناوری در راستای تکامل انسانی گسترده شده و زندگی

انسانی از شرق آفریقا به سراسر جهان پراکنده گردید. این دوره با پیشرفت کشاورزی، رام کردن دام ها، و

گداختن سنگ مس و فلزکاری به پایان رسید. از آنجا که نوشتن را آغاز تاریخ می دانند، عصر سنگ در دوره

پیش از تاریخ جای می گیرد.

اصطلاح عصر سنگ را نخستین بار رومیان و چینیان باستان به کار برده اند. با این حال در سال 1819 کریستیان یورگنسن تامسن، نخستین موزه دار موزه ملی دانمارک، به هنگام ساماندهی مجدد اشیای موزه اش، تصمیم گرفت آن ها را براساس مواد معمول به کار رفته در زمان ساختشان بچیند. تامسن آثار موزه اش را سه بخش کرد:

 

عصر سنگ، عصر مفرغ و عصر آهن[1]

عصر سنگ را می توان به سه دوره پارینه سنگی، میان سنگی و دوره نوسنگی یا عصر سنگ نو تقسیم کرد.

ابزارهای ظریف سنگی این ابزارها شکار را پیشرفته کرده و ماهی گیری را ممکن ساخت. رام کردن سگ برای

-1 پاتریشیا د.نتسلی. عصر حجر. ترجمھ عسکر بھرامی.تھران: ققنوس،

شکار، محصول این دوران است.

 

پارینه سنگی و میان سنگی:

عصر سنگ کهن یا دوره پارینه سنگی بیش از یک میلیون سال به درازا کشید.

بازه زمانی میان پایان عصر یخ بین 10 تا 6 هزار سال به درازا انجامید و ویژگی آن پدید آمدن دریاها و

تغییرات محیطی و نیاز به یافتن منبع های خوراکی تازه بود. گسترش ابزارهای سنگی واکنشی به این نیاز بود. این ابزارهای پیشرفته، ابزارهای دوره پارینه سنگی بود. در اروپا این ابزارها در دوره میان سنگی از خاور نزدیک

کهن بدانجا برده شده بود.

 

دوران نوسنگی

دوران نوسنگی را عصر شروع کشاورزی و اهلی کردن دام دانسته اند. در این دوران، در برخی نواحی جنوب

غرب آسیا ) خاورمیانه( انسان از مرحله جمع آوری و شکار به مرحله کشت و اهلی کردن برخی حیوانات مثل

بز و گوسفند و همچنین سگ، انتقال یافت. باستان شناسان آغاز این دوره را در حدود 10 هزار سال پیش دانسته اند. قدیمی ترین آثار این دوره در ایران مربوط به مکان باستانی تپه گنج دره و آسیاب در نزدیکی کرمانشاه، علی کش در ایلام است.

 

 

-2 عصر مفرغ:

عصر برنز یا عصر مفرغ دوره ای در تاریخ پیشرفت بشری است که در روند آن انسان ها بیشتر به فلزکاری دست

زدند و از شیوه هایی برای گداختن مس و قلع و فرایند آلیاژسازی آن و قالب ریزی برنز بهره بردند.

مفرَغ یا برنز آلیاژی است از مس و قلع که با آن ابزارهای مختلف و مجسمه را تهیه می کنند. مفرغ اولین

وقدیمی ترین آلیاژی است که انسان آن را تهیه کرده است، زیرا در معادن مس معمولاً فلز مس به طور طبیعی با قلع به صورت یک آلیاژ طبیعی وجود دارد به همین دلیل معمولاً نخستین ابزارهای مصنوعی فلزی که در قدیم توسط بشر ساخته شده غالباً از مفرغ است.

نحوه ساخت مفرغ

مفرغ نوعی آلیاژ است . آلیاژ یعنی مخلوطی از چند فلز که فلز اصلی تشکیل دهنده مفرغ، قلع است . قلع را

معمولاً با سرب و با نسبت شش به یک یا چهار بر یک مخلوط می کنند.

 

مفرغ در ایران:

ایران دارای پیشینه بسیار طولانی در امر ذوب سنگ معدن و استخراج فلز مس می باشد، آثار بدست آمده از تپه

قبرستان دشت قزوین متعلق به نیمه دوم هزاره پنجم پیش از میلاد، تپه علی کش در دهلران، تپه سیلک، تل

ابلیس در بخش مرکزی رشته کوههای کرمان و کاوشهای بمپور و شهداد گویای این مطلب است. فلز کاران

قدیمی به مرور در جهت بهره گیری از عناصر و ترکیب آنها، به ماده ای محکم تر از آلیاژ مس و قلع دست

یافتند که اصطلاحاً مفرغ نامیده می شود. بدین ترتیب مفرغ بصورت یکی از برجسته ترین صنایع فلات ایران در

آمد. عصر مفرغ در ایران به سه دوره فرعی تقسیم می شود که عبارتند از:

3000 پیش از میلاد – عصر مفرغ قدیم از 2000 

2000 پیش از میلاد – عصر مفرغ میانه از 1600 

1600 پیش از میلاد – عصر مفرغ جدید از 1200 

 

 

ممکن است هنگام انتقال از فایل ورد به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است

متن کامل را می توانید در ادامه دانلود نمائید

چون فقط تکه هایی از متن برای نمونه در این صفحه درج شده است ولی در فایل دانلودی متن کامل همراه با تمام ضمائم (پیوست ها) با فرمت ورد word که قابل ویرایش و کپی کردن می باشند موجود است


دانلود با لینک مستقیم


تاریخچه ذوب فلز در ایران

منابع انسانی با کیفیت ؛ کلید طلایی رقابت

اختصاصی از فی موو منابع انسانی با کیفیت ؛ کلید طلایی رقابت دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

منابع انسانی با کیفیت ؛ کلید طلایی رقابت


منابع انسانی با کیفیت ؛ کلید طلایی رقابت

منابع انسانی با کیفیت ؛ کلید طلایی رقابت

چکیده

نیروی انسانی با کیفیت و دانش مدار مهمترین مزیت رقابتی سازمان و کمیاب ترین منبع در اقتصاد دانش محور امروز است. ارائه محصولات و خدمات متفاوت و متمایز با کیفیت، کاهش هزینه ها، خلاقیت و نوآوری وافزایش رقابت پذیری از مزایای وجود منابع انسانی کیفی و دانش مدار است.

لذا سازمانهای پیشرو با درک این حقیقت، تلاش وصف ناپذیری جهت به کارگیری بهینه از این منبع کلیدی در حوزه های گوناگون از جمله کیفیت، تولید و مدیریت به منظور تحقق اهداف استراتژیک خود بااستفاده از شیوه ها و نظامهای نوین اثربخش کرده اند

در این مقاله بااستفاده از روش مطالعات کتابخانه ای گسترده سعی گردیده است ضمن درک جایگاه نیروی انسانی باکیفیت در نظامهای کیفیتی و همچنین خود سازمان، به شناخت تعاملات میان سازمان و کیفیت، کیفیت و منابع انسانی، سازمان و منابع انسانی با کیفیت و در نهایت مدیریت و منابع انسانی با کیفیت و چگونگی دستیابی به این منبع ارزشمند بااستفاده از شیوه های نوین در امر مدیریت منابع انسانی پرداختهشود

مقدمه

لستر تارو می گوید: مبنای ثروت آفرینی در اقتصاد امروز، دانش و تخصص است. تارو از انقلابی خبر می دهد که نیروی حرکت خود را از مغزها می گیرد و ارزش مغزها را بالا می برد. بی شک عصر حاضر، عصر سازمانهاست و متولیان این سازمانها، انسانها هستند.

انسانهایی که خود به واسطه در اختیار داشتن عظیم ترین منبع قدرت یعنی تفکر، می توانند موجبات تعالی، حرکت و رشد سازمانها را پدید آورند. 

به واقع، در جهان پرشتاب و سرشار از تحول و رقابت دنیای امروز، آنچه که موجبات تحقق مزیت رقابتی سازمانها را تضمین مـــــی کند. نیروی انسانی با کیفیت، خلاق و پویا است.

از این روست که در عصر حاضر، منابع انسانی دانشگر به عنوان مهمترین قابلیت سازمان در کسب مزیت رقابتی و همچنین عمده ترین دارایی نامشهود قلمداد شده و اعتقاد سازمانها نیز بر آنست که باید کارکنان را پایه و اساس بهبود کیفیت و بهره وری کلیه فرایندهای سازمانی دانست و لذا باید این عامل را مبنای اصلی فرایند افزایش کارایی و اثربخشی و همچنین باارزش ترین سرمایه و کلید طلایی رقابت قلمداد کرد.

سازمانهای پیشرو باتلاش برای جذب، پرورش، نگهداشت و به کارگیری نیروهای دانشگر و زبده مزیت رقابتی امروز و فردای خود را تضمین خواهند کرد.

در این مقاله سعی شده است در خلال پرداختن به تعاملات میان سازمان، کیفیـت، مدیریت و منابع انسانی با کیفیت، به جایگاه این سرمایه و همچنین شیوه‌های نوین دستیابی به آن پرداخته شود

 

 

تعداد صفحات: 16


دانلود با لینک مستقیم


منابع انسانی با کیفیت ؛ کلید طلایی رقابت

تحلیل سینماتیک ربات های SCARA به کمک نرم افزار ADAMS/view

اختصاصی از فی موو تحلیل سینماتیک ربات های SCARA به کمک نرم افزار ADAMS/view دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحلیل سینماتیک ربات های SCARA به کمک نرم افزار ADAMS/view


تحلیل سینماتیک ربات های SCARA به کمک نرم افزار ADAMS/view

تحلیل سینماتیک ربات های SCARA به کمک نرم افزار ADAMS/view

22 صفحه در قالب word

 

 

 

 

فهرست مطالب :

چکیده  3

ربات های  SCARA 4

نرم افزار ADAMS/view 5

ساخت یک مدل ساده از ربات 6

حرکت روی خط مستقیم 9

حرکت روی مسیردایره ایی 12

حرکت روی مسیر مربعی 13

نتیجه گیری و روش کلی 14

پیوست 15

منابع 16

 

چکیده :

در این گزارش مختصری  به معرفی ربات های SCARA  و نرم افزار MD.ADAMS  پرداخته شده و سپس با بکارگیری سینماتیک مستقیم و معکوس ربات های نام برده توسط نرم افزار ADAMS/view و انجام چند مثال روشی حاصل شده است که به کمک آن می توان موتورهای ربات را طوری هدایت کرد که  بازوها ی ربات روی مسیر دلخاه و مورد نیاز کاربر با سرعت مشخص حرکت کنند و عملیات مورد نظر کاربر را انجام دهند . بدین منظور ابتدا به ساخت یک مدل ساده از ربات SCARA در نرم افزار ADAMS/viewپرداخته شده و سپس با اعمال سینماتیک مستقیم با حرکت دلخاه کاربر (با ذکر سه مثال) جداول داده های حاصل از وضعیت مفاصل مختلف ربات بر حسب زمان  ذخیره گردیده است .آنگاه با بکارگیری سینماتیک معکوس موتور های ربات مقید شده اند که بر اساس داده های حاصل از سینماتیک مستقیم حرکت کنند .  و به این ترتیب ربات مطابق میل کاربر حرکت خواهد کرد .

کلمات کلیدی :

                   ربات SCARA ، نرم افزار ADAMS ، سینماتیک مستقیم ، سینماتیک معکوس

 

ربات های  SCARA:

ربات های صنعتی از شگفتی های دنیای مهندسی هستند . در نظر بگیرید ربات در اندازه ییک انسان را که به سادگی توانایی حمل و جابجایی باری به وزن صد ها کیلوگرم را بهصورت بسیار سریع و با قابلیت تکرارپذیری بالا دارد . [ قابلیت تکرارپذیری عنوانیستکه به توانایی یک ربات در مراجعه مجدد به نقطه ای از قبل تعیین شده اطلاق می گردد] همچنین توانایی کار مدام و 24 ساعته در طی چندین سال و البته بی هیچ خطایی رانیز به قابلیت های فوق اضافه کنید . علی رغم امکان برنامه ریزی مجدد ربات ها ، دربسیاری از کاربرد ها ( بخصوص در صنعت خودرو ) تنها با یکبار برنامه ریزی ربات ، مدتها یک کار ثابت را از آن انتظار دارند .گونه ی اسکارا از متداول ترین انواع ربات ها در صنعت به شمار می آیند.

scara سرواژه ی کلمات

 selective compliance articulated assembly robot arm(ترجمه ی آن بهخوانند واگذار می شود) است.بازوی اسکارا دارای ساختار RRP می باشد . یعنی دارای سه مفصل می باشد که مفصلهای اول و دوم از نوع لولایی (دورانی) و مفصل سوم کشویی (خطی) می باشد . این سهمفصل دارای محورهای موازی (مطابق با شکل) می باشند . از مفاصل اول و دوم برای تعیینمختصات X و Y استفاده می شود و از مفصل سوم برای تعیین مختصات Z استفاده می شود . ربات اسکارا دارای قدرت مانور بسیاری در صفحه XY می باشد به همین علت کاملا مناسبمونتاژ کاری می باشد . از این ربات علاوه بر کار های مونتاژ در کارهای بلند کردن وقرار دادن ( جابه جایی جسمی از محلی به محل دیگر) نیز بهره برداری می شود .

 

اینیک نمونه بارز از ربات "بردار و بگذار" است و هنگامی که با یک سیستم بیناییترکیب می شود می تواند محصولات را از روی تسمه نقاله برداشته و بهداخل جعبه بسته بندی منتقل نماید ؛ البته با سرعتی بسیار بالا . ساختمان مفصل رباتبه آن اجازه می دهد تا نسبت به نیروهای وارده در صفحه افقی انعطاف پذیر ( یا نرم)باشند . اهمیت این موضوع در کاربرد هایی است که باید قطعات در مکان هایی بسیار تنگ، با دقت جاسازی شوند .ویژگی ربات اسکارا اتصال دو رابط لولایی پی در پی با محور های موازی ، شبیه دستانسان می باشد . به همین دلیل به آن هنرمند می گویند . این ویژگی به ربات این قدرترا می دهد که در مساحتی محدود ، باز و جمع ، شود . وبه سرعت خود را از نقطه ای بهنقطه ی دیگر برساند. ربات اسکارا تنها با یک پایه محکم شده و براینصب به جای کمی نیاز دارد و به راحتی آماده کار می شود.
نرم افزارکنترل آن به سینماتیک وارون (حرکت شناسی) و درون یابی خطی حرکت نیازمند است . نرمافزار هایی که با اسکارا فروخته می شود معمولا برای کاربر نهایی آسان است.

هم اکنون از ربات های اسکارا به خاطر این که سرعت زیادی دارند ، درمکان های تولیدی گوناگونی استفاده می شود . می توان گفت مناسب کاری می باشد که سرعتدر سه یا چهار محور نیاز دارد همچنین صرفه اقتصادی (کارکرد به پول) زیادی دارد .همچنین نوک ربات را که عملیات مورد نظر کاربر را انجام می دهد endeffector مینامند .

 

نرم افزار ADAMS/view  :

نرم افزار  ADAMS یا  Automatic Dynamic Analysis of Mechanical System یکی از قوی ترین و شاید بی رقیب ترین نرم افزار های موجود در صنعت وحتی مراکز تحقیقی ,  می باشد . این نرم افزار حدود 25 سال پیش توسط  Ann Arbor پایه ریزی شد و توسط جمعی از نخبگان دانشگاه میشیگان به نگارش در آمد و تا به امروز توانسته است جایگاه قابل توجهی در صنعت بدست آورد . این نرم افزار با قابیلتهای بسیار متنوع و بالای خود , مهندسان را در ایجاد , آزمایش , بررسی , بهینه سازی طرحهای سیستمهای مکانیکی قبل از رسیدن به پیش ساخت فیزیکی یاری می کند. با بهره گیری از بخش های مختلف در نظر گرفته شده در این نرم افزار می توان با شبیه سازی حرکتی سیستم مکانیکی , تست سینماتیکی سیستم , اندازه گیری نیروهای وارد بر اتصالات و .... عمر قطعه در چرخه کاری را تعیین نموده و مکان دهی قطعات را بصورت بسیار دقیقی انجام داد. همچنین بررسی کنترل ارتعاش سیستم ها و امکان انجام تست ها برای قطعات قابل انعطاف منحصر به فرد این نرم افزار می باشد.

 

ممکن است هنگام انتقال از فایل ورد به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است

متن کامل را می توانید در ادامه دانلود نمائید

چون فقط تکه هایی از متن برای نمونه در این صفحه درج شده است ولی در فایل دانلودی متن کامل همراه با تمام ضمائم (پیوست ها) با فرمت ورد word که قابل ویرایش و کپی کردن می باشند موجود است

 


دانلود با لینک مستقیم


تحلیل سینماتیک ربات های SCARA به کمک نرم افزار ADAMS/view

پایان نامه بررسی چگونگی آموزش از راه دور دانش آموزان 12 تا 18 سال در ایران

اختصاصی از فی موو پایان نامه بررسی چگونگی آموزش از راه دور دانش آموزان 12 تا 18 سال در ایران دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پایان نامه بررسی چگونگی آموزش از راه دور دانش آموزان 12 تا 18 سال در ایران


پایان نامه بررسی چگونگی آموزش از راه دور دانش آموزان 12 تا 18 سال در ایران

 

 

 

 

 

چکیده :

این مقاله درصدد است تا ضمن تبیین مبانی، چگونگی و چیستی آموزش از راه دور، به تناسب سازی این آموزش‌ها در کشور اشاره داشته باشد، به همین مناسبت مبانی و تعاریف آموزش از راه دور و رویکردهای متفاوت مورد بررسی قرار گرفته پس از تشریح رویکرد تلفیقی، به تشریح وضعیت آموزش از راه دور در آموزش و پرورش ایران پرداخته است و در این راستا روش‌ها و فرایندهای اجرایی و چالش‌ها و دغدغه‌های مهم در شکل گیری این آموزش‌ها بیان شده است.

آنچه حائز اهمیت است آنکه، آموزش از راه دور در کشورما در ابتدای راه است و برای پیشرفت و گسترش آن باید فعالیت‌های در خور فکری و عملی بسیاری به مدد آید.

مقدمه

اگر فایدة آموختن و آموزش را پرورش قابلیتها، توانمندی‌‌های انسانی بدانیم، آنگاه سه اتفاق مهم می‌افتد: نخست آن که گسترش پوشش تحصیلی برای پاسخگویی به حق تعلیم و تربیت همگانی ضرورت می‌یابد. دوم، توجه به کیفیت و بهره وری بالای تعلیم و تربیت مد نظر قرار می‌گیرد و در این راه جلوگیری از پدیدة اتلاف در مدرسه اولویت پیدا می‌کند و سوم: از ورود تکنولوژی و پیوند آن با آموزش و پرورش و ایجاد تنوع و انعطاف روشمند، بهره گیری می‌شود. آموزش از راه دور بنا به خصوصیاتی که دارد می‌تواند بخش قابل توجهی از ضرورت های فوق را تامین نماید.

قرن بیست و یکم که از نقطه نظر تعلیم و تربیت از سوی یونسکو به عنوان قرن آموزش از راه دور نام گرفته است با استفاده از تکنولوژی های نوین، آموزش خارج از پردیس مدرسه را ممکن ساخته است. به طوری که می توان آموزش مادام العمر را با حذف دیوارهای جدا کننده مدرسه، کار و بازنشستگی تعریف نمود. در چنین شرایطی پرداختن به آموزش از راه دور در آموزش و پرورش و همچنین آموزش عالی کشور از نیازهای بی بدیل جامعه ایرانی خواهد بود.

البته این مقاله درصد بیان چیستی و چگونگی آموزش از راه دور از نقطه مبانی وروش ها از یکسو و مخاطبین این آموزش در دوران راهنمایی ومتوسطه تحصیلی (سال18-12) از سوی دیگر می باشد.

فهرست مطالب :

فصل اول

مقدمه

بیان مسأله

اهمیت و ضرورت تحقیق

اهداف

- اهداف کلی

- اهداف جزئی

- سوالات تحقیق

تعریف مفهومی واژه‌ها

فصل دوم

پیشینه و تاریخچة آموزش از راه دور

مسایل بنیادی درآموزش از راه دور

- رویکردهای اساسی آموزش از راه دور

- علل پیدایش آموزش از راه دور

- مزایا و امکانات آموزش از راه دور

- آموزش از راه دور ورویکردهای آموزشی و یادگیری

- تکامل نسلی آموزش از راه دور

ارکان، ویژگی‌ها و مبانی آموزش از راه دور

آموزش از راه دور در آموزش و پرورش ایران

تفاوت‌های موجود بین دانش آموزان نظام حضوری و فراگیران آموزش از راه دور

طبقه بندی مخاطبین

روش‌ها و فرایندهای اجرایی تحصیل درآموزش از راه دور

چالش‌ها و دغدغه‌های مرتبط با آموزش از راه دور

فصل سوم

روش تحقیق

فصل چهارم

طرح تحقیق

فصل پنجم

یافته‌ها و نتایج

محدودیت‌های تحقیق

راه کارهای پیشنهادی تحقیق

منابع و مآخذ


دانلود با لینک مستقیم


پایان نامه بررسی چگونگی آموزش از راه دور دانش آموزان 12 تا 18 سال در ایران