فی موو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی موو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود پایان نامه رشته علوم تربیتی گرایش مدیریت وبرنامه ریزی آموزشی بررسی مقایسه ای جو سازمانی دانشکده های...

اختصاصی از فی موو دانلود پایان نامه رشته علوم تربیتی گرایش مدیریت وبرنامه ریزی آموزشی بررسی مقایسه ای جو سازمانی دانشکده های... دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پایان نامه رشته علوم تربیتی گرایش مدیریت وبرنامه ریزی آموزشی بررسی مقایسه ای جو سازمانی دانشکده های...


 دانلود پایان نامه رشته علوم تربیتی گرایش  مدیریت وبرنامه ریزی آموزشی   بررسی مقایسه ای جو سازمانی دانشکده های...

 دانلود پایان نامه رشته علوم تربیتی گرایش  مدیریت وبرنامه ریزی آموزشی   بررسی مقایسه ای جو سازمانی دانشکده های ادبیات وعلوم انسانی دانشگاه بیرجند با فرمت ورد وقابل ویرایش تعدادصفحات  92

چکیده 


این تحقیق با عنوان ‹‹ بررسی مقایسه ای جو سازمانی دانشکده های ادبیات وعلوم انسانی دانشگاه بیرجند درسال تحصیلی 84-1383 ›› به بررسی جوهای حاکم بر دو دانشکده مذکور براساس انواع جوهای پیشنهادی هالپین وکرافت می پردازد که عبارتند از: جو باز، خودگردان، کنترل شده، دوستانه، پدرانه وبسته ودارای ابعاد هشتگانه : روحیه، صمیمیت، بازدارندگی، عدم تعهد شغلی، نفوذ، مراعات، تأکید برتولید وفاصله گیری است.
دراین پژوهش هست سئوال براساس ابعاد هشتگانه جو پیشنهادی هالپین وکرافت مطرح گردیدکه درنهایت فرضیات 1و2و3و5 رد نمی شوند وفرضیات 4و6و7و8 رد می شوند.
دراین سوألات به ترتیب مطرح شده بود:
سوأل 1- آیا روحیه سازمانی دردانشکده ادبیات نسبت به علوم بالاتر است؟
سوأل 2- آیا صمیمیت سازمانی دردانشکده ادبیات نسبت به علوم بالاتر است؟
سوأل 3- آیا بازدارندگی سازمانی دردانشکده ادبیات نسبت به علوم پایین تراست؟
سوأل 4- آیا عدم تعهد شغلی دردانشکده ادبیات نسبت به علوم پایین تر است؟
سوأل 5- آیا مراعات  دردانشکده ادبیات نسبت به علوم بالاتر است؟
سوأل 6- آیا نفوذ دردانشکده ادبیات نسبت به علوم بالاتر است؟
سوأل 7- آیا تأکید برتولید دردانشکده ادبیات نسبت به علوم پایین تر است؟
سوأل 8- آیا فاصله گیری دردانشکده ادبیات نسبت به علوم پایین تر است؟
درنهایت محققین پس از بررسی داده های بدست آمده به این نتیجه گیری می رسند که هیچ کدام از دو دانشکده بطور مطلق دریکی از انواع جوهای پیشنهادی هالپین وکرافت قرار نمی گیرند اما محققین حدوداً مشخص می سازند که دانشکده ادبیات دارای جوی دوستانه ودانشکده علوم جوی مابین باز، دوستانه وپدرانه دارد.
 
 مقدمه
 ماهیت محیط های اجتماعی کار در سازمان ها، از موضوع های مورد توجه علوم رفتاری و اجتماعی است. مطالعه زمینه های اجتماعی انسان در سازمان ها، در دهه های 1930 و 1940 با تحقیقات (کرت لوین) آغاز شد. لوین معتقد بودکه رفتار انسان تابع تعادل شخصیت با محیط فرد است از این رو توجه به توصیف و تحلیل محیط ها به عنوان میدان های نیرو هایی که انسان را تحت تأثیر قرار می دهند، حائز اهمیت است حاصل این اعتقاد در محیط های سازمانی، مطالعات پیرامون جو سازمانی و مفاهیمی نظیر آن است.
تحقیقات درباره جو سازمانی  با رویکرد های متفاوتی صورت گرفته ودرنتیجه درمفهوم پردازش جوسازمانی به اجزا وروابط متقابل گوناگونی تأکید شده است. رویه هم رفته، مفهوم جو، با گذشت زمان به جای اینکه وضوح وصراحت بیشتری پیدا کند، به ابهام گراییده است. بنابراین شگفت انگیز نیست که درسالیان اخیر،این مفهوم تحت الشعاع مفهوم فرهنگ سازمانی، قرارگرفته است. با وجود این علاقه به موضوع جو سازمانی همچنان پابرجاست شاید به این دلیل که با مشاهده ویژگی های سازمان های گوناگون، این احساس قویاً به انسان دست می دهد که این ویژگی ها درهر سازمانی متمایزند وشدیداً مشاهده گر را تحت تأثیر قرارمی دهند.
(علاقه بندی- علی، فصل نامه مدیریت درآموزش وپرورش، شماره مسلسل 20)
دراین تحقیق، تحلیل ما از محیط داخلی کار به مفهوم جو سازمانی توجه خواهد داشت که این مفهوم به نوبه خود متأثر از سازمان رسمی، سازمان غیررسمی، سبک رهبر، شخصیت افراد            می باشد. همچنین آن را می توان انعکاسی از فرهنگ سازمانی دانست این فصل به دو بخش تقسیم می شود. بخش اول ادبیات ومبانی نظری، بخش دوم پیشینه پژوهش دربخش اول به تعاریف جو سازمانی، انواع جو سازمانی از نظر هالپین وکرافت پرداخته شده است دربخش دوم نگاهی اجمالی به تحقیقات پیشین درارتباط با جو سازمانی دارد که شامل پژوهش های داخلی وخارجی است.
بخش اول: ادبیات ومبانی نظری
تعاریف جو سازمانی
جو جهت گیری عناصر داخلی سازمان را دربرابر طبقه بندی تحلیلی عناصر خارج ازسازمان نشان می دهد به همین خاطر ازمفاهیم جوی وساختاری برای جهت گیری عناصر داخلی وخارجی قابل قیاس هستند.    ( درماهنامه علی-  پژوهشی دانشگاه شاهد دانشورسال دهم شماره 2 دی شماره 20 دی 1382)
مجموعه ویژگی های درونی ای که مدرسه ای را ازمدرسه دیگر متمایز ساخته ورفتار کارکنان آن را تحت تأثیر قرارمی دهد جو سازمانی آن مدرسه نامیده می شود.
جو مدرسه عبارت است ازکیفیت نسبتاً پایدار محیط مدرسه که:
1- به وسیله معلمان تجربه می شود.        2- رفتار آنها را تحت تأثیر قرارمی دهد
3- مبتنی برادراکات جمعی آنان است.
(فصل نامه مدیریت، آموزش وپرورش- علی علاقه بند- شماره مسلسل 20)
جو سازمانی مدرسه، حاصل تلاش وکوشش وروابط وکنش های متقابل میان گروه های درون مدرسه، یعنی مدیران، معلمان، کارکنان ودانش آموزان است.
(فصل نامه مدیریت، آموزش وپرورش- علی علاقه بند- شماره مسلسل 20- 77-1374)
شخصیت همان چیزی است که ما بعنوان ‹‹ جو ›› مدرسه توصیف می کنیم، نسبت جو سازمانی به مدرسه، نسبت شخصیت است به فرد. (همان منبع)
 جو زمانی پدید. فرهنگی برجسته است که می توان آن را نمایش ظاهری فرهنگ سازمانی دانست (محمد علی طوسی- 1372 ص27) جو عبارت است از انعکاسی ازفرهنگ سازمانی.
(وتر 1987-ص 163)
جو سازمانی مجموعه ای ازخصوصیات درونی پایدار یک مدرسه می دانند که آنرا از سایر مدارس متمایز می کند.(هری ومیکل 1371)
جو سازمانی به جنبه کیفی روابط بین افراد دریک سازمان گفته می شود. کیفیتی که برادراک جمعی افراد دریک موسسه مبتنی است وبرای آنهاکاملاً ملموس است.(مکلری وفسلی)
(فصل نامه مدیریت، آموزش وپرورش- علی علاقه بند- شماره مسلسل 20- 77-1374)
خصوصیات داخلی یک سازمان است که دربروز رفتارسازمانی نیروی انسانی، بخصوص درخود باوری جهت اظهار نظر، مشارکت وانگیزش تأثیر می گذارد.(مصطفی عسگریان 1378)
جو سازمانی مدرسه به عنوان کیفیتی درونی وویژه به گونه ای که اعضای مدرسه آن را تجربه ودرک نمایند.(هاپین وکرافت)
(دکتر بروین کریور- فصل نامه علوم انسانی دانشگاه الزهرا شماره 7 و8)
مجموعه مشخصات درونی که یک سازمان را ازسازمان دیگر متمایز می سازد وبررفتار افرادی اثر می گذارد که درآن فعالیت می کنند جوسازمانی نامیده می شود.
جورج لیوین وروبرت استرینجر می گویند‹‹ جوسازمانی شامل ادراکاتی که فرد ازنوع سازمانی دارد که درآن کار می کند واحساس او نسبت بر سازمان برحسب ابعادی مانند استقلال ساختار سازمانی، پاداش ملاحظه کاری، صمیمیت وحمایت وطراحت ››
(مقاله روحیه وجو سازمانی- شهرام شیرکوند- تبریز 1380 شماره 116 و130 ص96تا97)
مجموعه ای ازخصوصیات داخلی که موجب تمایز سازمان ها از یکدیگر شده ودررفتار اعضای آنها تأثیر دارد وبراساس سه ویژگی زیر می توان تعریف کرد:
الف- به آن صورتی که به وسیله اعضای سازمان تجربه شده است.
ب- بر روی رفتار آنها تأثیر می گذارد.
ج- می تواند برحسب ارزش های ویژه یا با ارزش های اقتصادی سازمان تعریف شود.                   


دانلود با لینک مستقیم


دانلود پایان نامه رشته علوم تربیتی گرایش مدیریت وبرنامه ریزی آموزشی بررسی مقایسه ای جو سازمانی دانشکده های...
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.