فی موو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی موو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پایان نامه رشته علوم اجتماعی خشونت گرایی مردان علیه زنان استان تهران

اختصاصی از فی موو پایان نامه رشته علوم اجتماعی خشونت گرایی مردان علیه زنان استان تهران دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پایان نامه رشته علوم اجتماعی خشونت گرایی مردان علیه زنان استان تهران


پایان نامه  رشته  علوم اجتماعی  خشونت گرایی مردان علیه زنان استان تهران

دانلود پایان نامه آماده

دانلود پایان نامه  رشته  علوم اجتماعی  خشونت گرایی مردان علیه زنان استان تهران  با فرمت ورد و قابل ویرایش تعدادصفحات 148

چکیده تحقیق

سازه اصلی تحقیق خشونت گرائی مردان می باشد . خشونت گرائی روابط بیمار گونه ای است که به شکل زور جسمانی و ضرب و شتم و با توهین و تحقیر و سرزنش فیصله می یابد . از آنجا که شرایط اجتماعی و قوانین ما معتقد به حفظ خانواده به هر قیمت لذا امکان بروز خشونت در آن زیاد می شود . در اینجا از دیدگاه ژان کازنو استفاده کردیم و در جایی دیگر تعریف نظریه کژ کارکردمرتون را مطرح کردیم وی معتقد است اعتقاد و رفتارهای افراد جامعه باید طوری باشد که پیامد منفی برای جامعه نداشته باشد . مهم ترین هدف این تحقیق تعیین ارتباط عوامل اقتصادی  ، اجتماعی ، فرهنگی با خشونت شوهران علیه زنان در خانواده در شهر تهران در سال 1386 بوده است . در این تحقیق ما یک متغیر مستقل و 20 متغیر وابسته داشتیم و از روش پیمایشی استفاده کردیم و به وسیله پرسشنامه و کتابخانه ها و سایت ها اطلاعاتمان را جمع آوری کردیم . جامعة هدف ما زنان متأهل شهر تهران هستند و حجم نمونه 50 نفر می باشند و به صورت نمونه گیری تصادفی ساده اطلاعات کسب کردیم و هیچ کدام از روابط به اثبات نرسید . 20 فرضیه داشتیم از جمله سن ، نوع مسکن  ، تحصیلات ، محل تولد ، میزان مداخله و غیره با خشونت علیه زنان که هیچ کدام به اثبات نرسید . این پژوهش دارای 20 جدول یک بعدی ، 20 جدول دو بعدی و 20 نمودار می باشد که با استفاده از نرم افزار SPSS انجام شده است .   

مقدمه

خشونت به شکلهای مختلف آن یک معضل اجتماعی رو به رشد است محققان اعتقاد دارند بر خلاف پرخاشگری در جانوران که جنبه ی غریزی دارد و بیشتر در خدمت بقای نوع است خشونت در انسان مبنای یادگیری دارد و  وجود آن بر اساس منافعی که برای بقای نوع بشر دارد نمی توان توجیه کرد . اکثر افراد رفتار خشونت آمیز را نسبت به اعضاء خانواده خود مرتکب می شوند . گروه هایی که در درون خانواده ها بیشتر در معرض خشونت قرار دارند ، زنان  ، کودکان و سالمندان هستند . یکی از مهم ترین ویژگی های خشونت خانوادگی که بررسی در مورد آن را ضروری ساخته و آن را از خشونت های اجتماعی مجزا می کند این واقعیت است که روابط خشونتی میان افرادی صورت می گیرد که نسبت به یکدیگر علاقه و محبت داشته و یکدیگر را دوست دارند . تأثیر خانواده بر روی اعضاء ضعیف نه فقط باعث محرومیت آن از حقوق انسانی خود می شوند بلکه بر روابط اجتماعی افراد در جامعه تأثیر گذاشته و باعث ظهور رفتارهای اجتماعی نابهنجار در جامعه می گردد . تحقیقات مختلف نشان داده است که عوامل متعددی می تواند در بروز پدیده خشونت علیه زنان مؤثر باشد . لذا در این پژوهش سعی گردیده برخی از عوامل اقتصادی ، اجتماعی ، فرهنگی مرتبط با خشونت شوهران علیه زنان در خانواده مورد بررسی قرار گیرد . این پژوهش از پنج فصل تشکیل شده است که فصل اول شامل کلیات تحقیق ، فصل دوم شامل فرآیند تاریخی موضوع تحقیق  ، فصل سوم شامل روش شناسی تحقیق ، فصل چهارم شامل یافته های تحقیق و در آخر فصل پنجم شامل جمع بندی و نتیجه گیری صحبت کرده است .


دانلود با لینک مستقیم


پایان نامه رشته علوم اجتماعی خشونت گرایی مردان علیه زنان استان تهران
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.