فی موو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی موو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

ورزش

اختصاصی از فی موو ورزش دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

ورزش


ورزش

17 صفحه

ورزش حرکت جنبش - کشش

مقدمه

امروزه میلیونها نفر منافع جنبش و حرکت را کشف کرده اند. هر جا که می روید، افرادی را می بینید که به دویدن ، دوچرخه سواری ، اسکیت ، تنیس یا شنا مشغولند . این افراد امیدوارند چه چیزی به دست آورند؟ این علاقه ناگهانی به سلامت فیزیکی از کجا به وجود آمده است؟

بسیار از مطالعات اخیر نشان داده است که افراد فعال از زندگی پربارتری بر خوردارند. این افراد انرژی حرکتی بالاتر مقاومت بیشتر در برابر بیماری ها و جذابیت اندام بیشتری دارندو مهمتر از همه اینکه اعتماد بنفس آنها بالاتر است ، کمتر دچار افسردگی می شوند و غالباً ، حتی در سنین بالای عمر همچنان با انرژی فراوان در پروژه های جدید در حال فعالیت هستند.

 

ظرفیت ترمیمی بدن انسان بسیار چشم گیر است . مثلاً، یک جراح با عمل جراحی ، عضو دردمند را قطع یا مشکل آن را اصلاح می کند و دوباره بدن را می دوزد . در این مقطع ، بدن انسان کنترل را در دست می گیرد و خود ترمیم می کند، یا بهتر بگوییم، طبیعت کاری را که جراح شروع کرده بود به پایان می رساند. تمام ما از این ظرفیت معجزه آسای بازیابی سلامتی بر خورداریم، چه زخم در اسر یک جراحی خطیر باشد و چه ناراحتی به واسطه شرایط ضعیف جسمانی ناشی از عدم تحرک و سوء تغذیه .

اما کشش چه ارتباطی با این مسائل دارد؟

کشش حلقه ای بین زندگی ساکن و حیات فعال است. عضلات ما را محکم و انعطاف و آماده برای حرکت می کند. به ما کمک می کند تعاملات روزانه خود را از وضعیت سکون و عدم فعالیت به یک وضعیت بسیار فعال تبدیل کنیم بدون این که نیاز باشد فشار زیادی را متحمل شویم. کشش، بخصوص اگر به ورزشهای پر تحرکی مثل دویدن ، دوچرخه سواری ، تنیس و غیره می پردازد ، بسیار اهمیت دارد زیرا فعالیت های نظیر آنچه که ذکر شد باعث سفت شدن عضلات و انعطاف ناپذیری آنها می شوند. انجام حرکات کششی قبل و بعد از آنجام این ورزشها عضلات شما را انعطاف پذیر می کند و مانع آسیب دیدگی های متداولی چون ناراحتی زانو دراثر دویدن یا کوفتگی شانه یا آرنج پس از بازی تنیس می شود . با توجه به تعداد زیاد افرادی که امروزه به ورزش اشتغال دارند ، نیاز به اطلاعات صحیح امری حیاتی است . کشش کار ساده ای است ولی وقتی ناصحیح انجام شود بیشتر باعث زیان می شود تا فایده. به همین دلیل، مهم است که روش های صحیح انجام کشش را یاد بگیریم.

کشش اگر صحیح انجام شود احساس خوبی به وجود می آورد . نیازی نیست که برای خود رکوردی در نظر بگیرید و هر روز قدری از روز پیش به خود فشار بیاورید.کشش نباید رقابتی علیه خودتان باشد که بخواهید ببینید تا کجا قادر به کشیدگی اندامهای خود هستید . کشش باید متناسب با ساختار ویژه و انعطاف پذیری عضلاتی و درجه تنش وارد شده بر شما باشد .کلید موفقیت ، در اجرای منظم حرکات و استراحت و آرامش است . هدف از کشش کاهش تنش عضلانی و در نتیجه، افزایش حرکات آزادانه است.نباید روی دستیابی به انعطاف پذیری خارق العاده متمرکز شوید چون باعث کشش زیاده از حو . احتمالاً آسیب دیدگی می شود.


دانلود با لینک مستقیم


ورزش
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.