فی موو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی موو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

استفاده از دیاتومیت در تصفیه شکر و سایر شیرین

اختصاصی از فی موو استفاده از دیاتومیت در تصفیه شکر و سایر شیرین دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

استفاده از دیاتومیت در تصفیه شکر و سایر شیرین


استفاده از دیاتومیت در تصفیه شکر و سایر شیرین

6 ص

تصفیه شکر اولین کاربرد دیاتومیت بعنوان کمک فیلتر بود و نخستین بار در سال 1899 مایع شکر خام بوسیله دیاتومیت خالص سازی شد. هر چند که صنعت تولید شکر یک مصرف کننده عمده دیاتومیت باقیمانده است ولی تولید مایعات شیرین کننده بزرگترین بازار مصرف دیاتومیت در آمریکا ویکی از مهمترین موارد مصرف در سرتاسر جهان است. فیلترهای دیاتومیتی عمدتاً در مرحله جداسازی ملاس از شکر مایع کاربرد دارند. در تصفیه شکر حرارت مایع بالا برده می‌شود تا جریان سیال آسانتر صورت بگیرد. به دلیل طیف وسیع دانه بندی ذرات ناخالصی در مایع شکر، بدون استفاده از کمک فیلترها، منافذ اصلی به سرعت گرفته شده و عملاً جریان سیال متوقف می‌شود.
سالیانه در جهان حدود 120 میلیون تن شکر تولید می‌شود. آمار مصرف شکر در سالهای گذشته بیانگر رشدی پایدار از سال 1980 به بعد است. هر چند که مصرف شکر در کشورهای غربی و توسعه یافته به دلیل جایگزینی دیگر شیرین کننده‌ها و آگاهی عمومی نسبت به مضرات مصرف زیاد آن، کاهش یافته است ولی در کشورهای در حال توسعه مصرف شکر افزایش داشته است.
از اواخر دهه 80 میلادی کاربرد نوع خاصی از شیرین کننده‌ها در کشورهای صنعتی رشد چشمگیری را آغاز کرد. این شیرین کننده‌ها در نوشابه‌های غیر الکلی رژیمی کاربرد دارند. بازار این نوع شیرین کننده‌ها تحت تسلط آسپارتیم است که دویست برابر از شکر شیرین‌تر است ولی فقط 5/0 درصد کالری ایجاد می‌کند. مصرف آسپارتیم در آمریکا سالیانه در حدود 10 درصد رشد را نشان می‌دهد.
یک کارخانه تولید و تصفیه شکر در انگلستان گزارش کرده است که برای تصفیه یک تن شکر در حدود 1/1 کیلوگرم دیاتومیت مصرف کرده است. با این نرخ مصرف، تقاضای جهانی برای دیاتومیت در این کاربرد سالیانه حدود 125 هزار تن برآورد می‌شود. البته این برآورد با تقریب زیادی همراه است چرا که بسیاری از تولید کنندگان از روشهای دیگری برای فیلتر کردن محصولات خود استفاده می‌کنند.
بازار دیاتومیت عمدتاً بستگی به تولید و مصرف شیرین کننده‌هایی دارد که به صورت مایع مصرف و یا عرضه می‌شوند. این گونه شیرین کننده‌ها اختصاصاً در فرآوری مواد غذایی و همچنین نوشیدنی‌های غیر الکلی کاربرد دارند. برآورد شده است که در حدود 35 درصد از شکر عرضه شده در آمریکا بصورت مایع بوده است. افزایش تقاضا برای دیاتومیت در این کاربرد خاص متحمل نیست چرا که با افزایش آگاهی مردم نسبت به مضرات مصرف زیاد شکر، تولید جایگزین‌های شکر رو به افزایش است.


دانلود با لینک مستقیم


استفاده از دیاتومیت در تصفیه شکر و سایر شیرین
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.