فی موو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی موو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود پاورپوینت آماده : تاریخ شهر سازی هخامنشیان ( درس تاریخ معماری ایران قبل از اسلام ) رشته معماری

اختصاصی از فی موو دانلود پاورپوینت آماده : تاریخ شهر سازی هخامنشیان ( درس تاریخ معماری ایران قبل از اسلام ) رشته معماری دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پاورپوینت آماده : تاریخ شهر سازی هخامنشیان ( درس تاریخ معماری ایران قبل از اسلام ) رشته معماری


دانلود پاورپوینت آماده : تاریخ شهر سازی هخامنشیان  ( درس تاریخ معماری ایران قبل از اسلام ) رشته معماری

                    سلسله  هخامنشیان  : (۵۵۹  پ.م تا ۳۳۰پ.م)(۲۲۹سال)

در این سلسله که با شکوه ترین سلسله شاهنشاهی در تاریخ ایران و به زمان خود در جهان بود؛سیزده پادشاه در ۲۲۹ سال حکومت کردند. دومین گروه از آریاییهایی که وارد ایران زمین شدند. پارسیان بودند که با توجه به لیاقت، کفایت، هوشمندی و توانایی بزرگ شاهانی همچون کوروش کبیر، داریوش بزرگ و دیگر شاهان موفق به تشکیل سلسله ای گردیدند که نامشان به تنهایی در دوران باستان ما همچنان بر تارک تاریخ این مرز و بوم عزیز می درخشد. در سایه اقتدار این دولت که بنا به نیای بزرگشان هخامنش به این نام مشهورند. نیمی از دنیای باستان در سیطره قدرت آنان قرار گرفت. و همچنین بدلیل فرهیختگی پادشاهان هخامنشی و به لطف توجه آنان چنان آرامش، رفاه و پیشرفتی در کشور پدیدار شد که بزودی ایران را صاحب باشکوه ترین تمدن، غنی ترین فرهنگ و وسیع ترین مرزها نمود. اوج پیشرفت سیستم های مختلف کشور، از لحاظ ارکان سیاسی، ‌اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی ، نظامی و از همه زیباتر هنری در این زمان بوده است. به گونه ای که به جرات می توان گفت که شکوه و عظمتی که آنان برای ایران، این عزیز سرزمین کهن به ارمغان آوردند، هیچ دولت دیگری در طول تاریخ برای کشور ما رقم نزده است. روحشان جاویدان و اندیشه پاکشان گرامی

مقدمه :

 به طورکلی شهرهای این دوره نمایش نحوه استقرار کالبدی های حکومتی بوده، سلطه مراکز سلطنتی بر مراکز سکونتی و شهر را یادآوری می کنند. یکی از ویژگی های مهم معماری و شهرسازی هخامنشی وام گیری از عناصر شهری و معماری جهان است. داریوش در کتیبه شوش سیاهه صنعت کاران و هنرمندان ملل مختلف را، که در ساختن کاخ شوش سهیم بوده اند. ذکر می کند. این عناصر وارداتی در این جا رنگ و بویی آمیخته و کم و بیش واحد یافتند. به عبارتی از آمیزش عناصر گوناگون به وحدتی دست یافتند که ویژگی معماری و شهرسازی دوره هخامنشی است.

فهرست مطالب :

هخامنشیان و قوم پارس 

چهار طبقه ی ممتاز اجتماعی پارسها

اشرافیت دودمانی

مغان و روحانیون

اشراف دهقانی

بازرگانان و پیشه وران

دوران هخامنشی

راه شاهی یا جادهٔ سلطنتی 

سبک پارسی

سازمان فضایی

نمونه موردی

 

 

این فایل کاملا اصلاح  شده و شامل : صفحه نخست ، فهرست مطالب و متن اصلی می باشد و به صورت پاورپوینت با فرمت  ( ppt) به همراه تصاویر و اطلاعات مرتبط  در اختیار شما قرار می گیرد.
(فایل قابل ویرایش است )
تعداد اسلایدها : 56 اسلاید


دانلود با لینک مستقیم


دانلود پاورپوینت آماده : تاریخ شهر سازی هخامنشیان ( درس تاریخ معماری ایران قبل از اسلام ) رشته معماری
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.