فی موو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی موو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تفاوتهای میان PC های رومیزی (Desktop) و مدل برجی شکل (Tower)

اختصاصی از فی موو تفاوتهای میان PC های رومیزی (Desktop) و مدل برجی شکل (Tower) دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تفاوتهای میان PC های رومیزی (Desktop) و مدل برجی شکل (Tower)


تفاوتهای میان PC های رومیزی (Desktop) و مدل برجی شکل (Tower)

فرمت فایل : word(قابل ویرایش)تعداد صفحات33

 

رایانه‌های شخصی دارای دو نوع ترکیب‌بندی هستند : مدل‌های رومیزی و  برجی شکل.

مدل‌های رومیزی ممکن است در اندازه‌های مختلف موجود باشند که اغلب با نامهایی از قبیل Full - size  ، baby-AT یا slim-sized برای اشاره به تفاوتهایی در اندازه‌های مربوطه، همراه هستند، ولی همة آنها از همان طرح اولیه پیروی می‌کنند (که یک PC  به صورت افقی یا مسطح روی میز قرار می‌گیرد).

مدل‌های برجی شکل نیز در اندازه‌های مختلف با نامهای مشابهی از قبیل mini-tower ، midsize-tower ، full tower و غیره موجود می‌باشند.

اگر با دقت نگاه کنید، می‌توانید ببینید که طرح مدل‌های برجی شکل شبیه مدل‌های رومیزی است که فقط در جهت عمودی یا به پهلو قرار می‌گیرند. قرار دادن مدل رومیزی به پهلو (برای ایجاد مدل برجی شکل)، چند حسن دارد : به طور کلی، مدل‌های برجی شکل فضای کمتری را روی میز کار شما اشغال می‌کنند. مدل برجی شکل در اندازة بزرگتر، معمولاً فضای اضافی برای گردونه‌های قرص داخلی بیشتری را دارا می‌باشد.

صرف نظر از این که مدل رایانة شما رومیز یا برجی شکل است، با نگاه کردن از روبرو احتمالاً‌ متوجه چندین تشابه خواهید شد. اولین چیزی که متوجه آن خواهید شد، یک یا چند گردونه می‌باشد که از برخی از انواع رسانه‌های قابل برداشت (removable) استفاده می‌کنند ] نظیر : گردونة قرص لرزان، گردونة CD-ROM ، گردونة DVD ، گردونة پشتیبان‌گیری باریکه (tape backup drive) یا شاید گردونة قرص سخت از نوع رسانه‌ای قابل برداشت[ .

همچنین ممکن است در قسمت جلویی برخی از رایانه‌های شخصی، دکمة باز نشانی (reset) را بیابید. دکمه بازنشانی، معمولاً برای راه‌اندازی مجدد PC شما استفاده می‌شود (درست مانند این که رایانه را از منبع برق قطع کرده و دوباره به آن وصل نمایید).

 

شناسایی منبع تغذیة PC

 

 

  در PC شما  باید قادر به تشخیص ‌ منبع تغذیه باشید همان طور که از نام آن پیدا است، منبع تغذیه، نیروی الکتریکی را برای دستگاههای داخل رایانه تأمین  می‌کند. تبدیل‌گر (transformer)، ممکن است نام مناسب‌تری باشد، زیرا منبع تغذیه در واقع جریان AC را به DC تبدیل می‌کند و ولتاژ 220 ولت AC برق شهر را به 5/12 ولت DC تقلیل می‌دهد. ولی با این وجود، نام منبع تغذیه از ابتدا استفاده شده و در طول سالها، جا افتاده است.

منبع تغذیه به راحتی قابل تشخیص می‌باشد،‌زیرا کابل برق از بیرون رایانه به منبع تغذیه وصل می‌شود. در داخل رایانه می‌توانید تعداد بی‌شماری کابل که از منبع تغذیه خارج شده و به تعداد زیادی از مؤلفه‌های موجود در رایانه نظیر تختة اصلی سیستم و گردونه‌های قرص وصل  شده است را ببینید.

 

 


دانلود با لینک مستقیم


تفاوتهای میان PC های رومیزی (Desktop) و مدل برجی شکل (Tower)
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.