فی موو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی موو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقایسه باورهای فراشناختی ، ذهن آگاهی و سندرم شناختی- توجهی در زنان با و بدون اختلال وسواس اجبار

اختصاصی از فی موو مقایسه باورهای فراشناختی ، ذهن آگاهی و سندرم شناختی- توجهی در زنان با و بدون اختلال وسواس اجبار دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقایسه باورهای فراشناختی ، ذهن آگاهی و سندرم شناختی- توجهی در زنان با و بدون اختلال وسواس اجبار


مقایسه باورهای فراشناختی ، ذهن آگاهی و سندرم شناختی- توجهی  در زنان با و بدون اختلال وسواس اجبار

پایان نامه ویژه کامل و آماده جهت اخذ مدرک کارشناسی ارشد تهیه شده در سال جاری رشته روان شناسی شامل 110 صفحه شامل جداول نمودار ها پرسشنامه و .........

چکیده : 

اختلال وسواس فکری عملی اغلب موضوع لطیفه‌ها ، بذله گویی‌ها و شوخی‌ها بوده است. برخلاف الگوهای کلیشه‌ای ، اختلال وسواس فکری عملی موضوعی خنده‌دار نیست. وسواس یک اختلال اضطرابی دارای پایه زیست شناختی است که اغلب از کودکی شروع می‌شود و ممکن است الگوی خانوادگی داشته باشد. اختلال وسواس فکری- علمی با وسواس‌های فکری ، رفتارهای اجباری و یا هر دو آنها مشخص می‌گردد (استکتی[1]،1386).

    وسواس‌های فکری افکار یا تجسم‌های نا خوانده‌ای هستند که به صورت مکرر وارد آگاهی می‌گردند. در حالی که رفتارهای اجباری ، در ظاهر امر رفتارها و عادات مکرر غیر قابل توقف هستند که شخص با هدف کاهش ناراحتی و اضطراب خود آنها را انجام می‌دهد. هم افکار وسواسی و هم رفتارهای اجباری معمولا توسط خود مبتلایان به آنها غیر واقع گرایانه و غیر منطقی ارزیابی می‌شوند، اما مبتلایان ، خود را ناتوان از متوقف کردن آنها می‌دانند(استکتی،1389).

    خصیصه اصلی اختلال وسواس و اجباروجود وسواس ها یا اجبارهایی مکرر و چنان شدید است که رنج و عذاب قابل ملا حظه ای را برای فرد به بار می آورند.این وسواس ها و اجبار ها سبب اتلاف وقت می شوند و اختلال قابل ملاحظه ای را در روند معمولی و طبیعی زندگی،کارکرد شغلی،فعالیت های معمول اجتماعی،یا روابط فرد ایجاد می کنند(فاروقی،1387).

   به طور کلی وسواس شامل فکر، احساس، اندیشه یا تصویر ذهنی مزاحم است و اجبار شامل، رفتاری آگاهانه و عودکننده است که به اختلال وسواسی اجباری می گویند. ریشه بیماری وسواس اضطراب است و به دو شکل فکری و عملی بروز می کند. افرادی که دچار افکار وسواسی هستند، دچار اضطراب می شوند که با انجام عمل وسواسی اضطرابشان کاهش می یابد و چنانچه فردی در مقابل انجام عمل وسواسی مقاومت کند، اضطرابش بیشتر می شود. وسواس تا میزان قابل تحملی در بسیاری از افراد وجود دارد و به صورت تردید، نداشتن تمرکز، کم خوابی و... ظاهر می شود(بوالهری،1380).

     افراد دارای اختلال وسواس اجباری ، باورهای فراشناختی منفی زیادی داشته که این باورها با شدت وسواس مرتبط می باشند و در نتیجه مهم است که این رابطه بین اختلال وسواس اجباری و باورهای فراشناختی مطالعه گردد(احمدی،1391).

    آموزش ذهن آگاهی به افراد مبتلا به اختلال وسواس اجباری ، کیفیت زندگی آنان را بهبود بخشیده و قدرت اختلال در آنها را تا حد زیادی کاهش می دهد (موسوی،1388).

   افراد مبتلا به اختلال وسواس اجباری ، همچنین تا حد زیادی به نشانه های سندرم شناختی- توجهی به ویژه نشخوار فکری دچار می شوند که این عامل نیز دارای اهمیت فراوان برای مطالعه در خصوص این افراد است (سلمانی،1391).

    برای درمان اختلال وسواس ، روش های غیر دارویی وجود دارد که یکی از جدیدترین آنها مبتنی بر رویکرد فراشناختی با استفاده از مقابله با سندرم شناختی - توجهی و ایجاد ذهن اگاهی در بیمار است. بر این مبنا، در تحقیق حاضر؛ به بررسی باورهای فراشناختی، ذهن آگاهی و سندرم شناختی- توجهی و رابطه ی آنها با اختلال وسواس اجبار در زنان ، پرداخته می شود.


 


دانلود با لینک مستقیم


مقایسه باورهای فراشناختی ، ذهن آگاهی و سندرم شناختی- توجهی در زنان با و بدون اختلال وسواس اجبار
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.