فی موو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی موو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقاله نمایه های خشکسالی

اختصاصی از فی موو مقاله نمایه های خشکسالی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله نمایه های خشکسالی


مقاله نمایه های خشکسالی

 

یکی از قدم‌‌های مهم و اساسی در مطالعات خشکسالی در هر منطقه شاخص‌هایی است که بتوان بر اساس آن‌ها میزان شدت، تداوم خشکسالی و … را در یک منطقه ارزیابی کرد.

 

شاخص خشکسالی (Drought Index) در واقع تابعی از عوامل مختلف محیطی است که بر پدیده خشکسالی اثر می‌گذارند. در نهایت، حاصل فرآیند تابع یک عدد است که ارزیابی خشکسالی‌ها و تصمیم‌گیری‌های آینده، به مراتب مفید‌تر از ردیف‌های متعدد داده‌های مرتبط با خشکسالی است.

 

بطور خلاصه شاخص خشکسالی وسیله‌ای است که با خلاصه نمودن اطلاعات خشکسالی بصورت دوره‌ای، اطلاعات و شرایط رطوبتی در منطقه را نشان می‌دهد. شاخص‌های خشکسالی با اعداد ریاضی نشان داده می‌شوند که این اعداد برای تصمیم‌سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. شاخص‌های خشکسالی نمایانگر میزان بارندگی دوره مشخصی نسبت به گذشته می‌باشند و هر شاخصی مورد استفاده خاص قرار می‌گیرد.

 

با نگاهی دقیق به شاخص‌های خشکسالی متوجه خواهیم شد که این شاخص‌ها صرفاً قادر به نشان دادن یک یا چند ویژگی خشکسالی آن هم از دیدگاهی خاص می‌باشند، علاوه بر این شاخص‌ها از محدویت‌ها و مشکلاتی برخوردارند که استفاده از آنها را منحصر به مکانی خاص می‌نماید. بعنوان مثال یکی از معروف‌ترین شاخص‌های خشکسالی، شاخص شدت پالمریا (Palmer Drought severity Index) PDSI می‌باشد . این شاخص توسط وزارت کشاورزی آمریکا مطرح گردیده و برای مناطقی می‌‌توان استفاده نمود که از نظر توپوگرافی یکنواخت باشند، همچنین این شاخص قادر به تصویر اثرات کوتاه مدت خشکسالی نبوده و کاربرد آن در مناطقی غیر از آیوا و کانزاس مطلوب نیست.

 

 

 

 

 

 

 

این مقاله به صورت  ورد (docx ) می باشد و تعداد صفحات آن 57صفحه  آماده پرینت می باشد

چیزی که این مقالات را متمایز کرده است آماده پرینت بودن مقالات می باشد تا خریدار از خرید خود راضی باشد

مقالات را با ورژن  office2010  به بالا بازکنید


دانلود با لینک مستقیم


مقاله نمایه های خشکسالی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.