فی موو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی موو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پایان نامه شناخت صورخیال در دیوان محمدخان دشتی در قالب ورد 176 صفحه

اختصاصی از فی موو پایان نامه شناخت صورخیال در دیوان محمدخان دشتی در قالب ورد 176 صفحه دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

محمدخان دشتی شاعر بزرگ و غزل سرای نامی جنوب در شهرستان دشتی از استان بوشهر به دنیا آمد. او در زمانی و در اجتماعی پرورش یافته بود که نظام حکومتی به صورت ارباب و رعیتی جریان داشت. محمدخان نیز بنا به رویه‌ی اجداد خود و رسم دیرینه به قدرت رسید و خانی مقتدر گردید. قلعه و بارگاه او مرکز علما، فضلا و شعرا بود.

دشتی، علاوه بر این که خود شاعری فحل و توانا بود، شعر را می‌شناخت و شاعران را می‌نواخت و مقرری می‌بخشید. محمدخان در بیشتر قالب‌های شعری طبع آزمایی کرده و موفق بوده است. اما او را باید شاعری غزل‌سرا دانست.

در شعر دشتی آرایش‌های لفظی و معنوی سخن به طور مطبوع به کار رفته است و تصنعی نیست. او در این کار مهارت خاصی دارد. انواع صورخیال در شعر او دیده می‌شود؛ بخصوص تشبیهات و استعارات او که گاهی رنگ و بوی بومی و منطقه‌ای به خود گرفته است. دشتی از اغراق نیز به نحو مطلوبی در مرثیه‌های خود استفاده کرده است و کنایه‌های او به شعرش غنای معنوی بخشیده است، تنها تصویر خیالی او که محدود و معدود است مجاز است. با این همه باید متذکر شد که دشتی از شاعران دوره‌ی بازگشت ادبی است که دارای شعری بهره‌ور از عنصر خیال و از این منظر نسبتاً کمال یافته است.


دانلود با لینک مستقیم


پایان نامه شناخت صورخیال در دیوان محمدخان دشتی در قالب ورد 176 صفحه
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.