فی موو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی موو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقاله عوامل مؤثر بر مدیریت سرمایه در گردش شرکت های بورس اوراق بهادار تهران

اختصاصی از فی موو مقاله عوامل مؤثر بر مدیریت سرمایه در گردش شرکت های بورس اوراق بهادار تهران دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

چکیده

1 مقدمه

2 مبانی نظری پژوهش

4 شاخص اندازه گیری مدیریت سرمایه در گردش

7 پیشینه پژوهش 

تعداد صفحات 10 فرمت ورد قابل ویرایش

چکیده

هدف از انجام این پژوهش بررسی عوامل مؤثر بر مدیریت سرمایه در گردش در شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران است. عوامل مؤثر در این پژوهش سودآوری، اهرم، مخارج سرمایه ای و تولید ناخالص داخلی در نظر گرفته شده است به همین منظور چهارفرضیه تدوین و داده های مربوط به120 شرکت عضو بورس اوراق بهادار تهران برای دوره ی زمانی بین سالهای 1385 تا 1390 مورد استفاده قرار گرفت. برای آزمون فرضیهها از تکنیک رگرسیون چند متغیره به روش دادههای تابلویی استفاده شد نتایج حاصل از پژوهش نشان داد بین سودآوری، اهرم و مخارج سرمایه ای با چرخه ی تبدیل وجه نقد رابطه ی منفی و معناداری وجود دارد و بین تولید ناخالص داخلی و چرخه ی تبدیل وجه نقد رابطه مثبت و معنادار وجود دارد. واژه های کلیدی: مدیریت سرمایه درگردش، چرخه ی تبدیل وجه نقد،تولید ناخالص داخلی، اهرم و مخارج سرمایه ای

مقدمه

یکی از مسائل اساسی مدیریت مالی اداره انواع دارایی ها و بدهی های جاری است اکثر کسانی که دست اندر کار صنایع کشور هستند پی به اهمیت موضوع برده اند ولی در مرحله چاره جویی بیشتر به دنبال راه حل های برون سازمانی و مقطعی برای حل آن هستند به عبارت دیگر، چاره را در گرو اعطای وام و تسهیلات ارزان و کافی به شرکت ها می دانند. علت اصلی کمبود نقدینگی، فاصله و شکاف بین جریان های ورودی و خروجی نقدی شرکت هاست و شرکت ها در همه سال با این کمبود مواجه نیستند بلکه تنها در دوره های معینی از سال که در شرکت های مختلف نیز با هم یکسان و مشابه نیست، با این امر مواجهند. لذا تنها منبع تامین کمبود نقدینگی تسهیلات بانکی نیست و راهکارهای دیگری هم دارد اهمیت وجوه نقد در یک واحد تجاری از اساسی ترین رویدادهایی است که انداز ه گیری حسابداری بر اساس آن انجام می شود. از جمله اهداف ارائه اطلاعات مربوط به وجه نقد، ارزیابی نقدینگی و توانایی واحد تجاری در پرداخت تعهداتش می باشد. نقدینگی و توانایی پرداخت تعهدات بیانگر توانایی واحد تجاری در پرداخت تعهدات در سررسید می باشد با توجه به ریسک و بازده مربوط به تعیین نوع و ترکیب مصارف شرکت (دارایی ها) و نیز نوع و ترکیب منابع شرکت(بدهی ها و حقوق صاحبان سهام)، تعیین ترکیب و حجم سرمایه در گردش ضروری می باشد. به طوری که، حدود 60 درصد از وقت مدیران مالی صرف این مقوله می گردد شرکتها می توانند با بکارگیری استراتژی های گوناگون در رابطه با مدیریت سرمایه در گردش میزان نقدینگی شرکت را تحت تاثیر قرار دهند، به عبارتی این نوع استراتژی ها میزان ریسک و بازده آنها را مشخص میکند (کوت ،1999).


دانلود با لینک مستقیم


مقاله عوامل مؤثر بر مدیریت سرمایه در گردش شرکت های بورس اوراق بهادار تهران
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.