فی موو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی موو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق در مورد شاخص های بهای عمده فروشی

اختصاصی از فی موو تحقیق در مورد شاخص های بهای عمده فروشی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در مورد شاخص های بهای عمده فروشی


تحقیق در مورد شاخص های بهای عمده فروشی

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

 

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

  

تعداد صفحه20

 

فهرست مطالب

 

طبقه بندی گروههای فرعی

نحوه قیمتگیری

شاخص قیمت سهام

فرمول محاسباتی شاخص

طبقه بندی شرکتها برحسب صنایع مختلف

انواع شاخصهای مختلف

مقایسه دو شاخص بهای عمده فروشی و قیمت سهام

ب)مقدار کالا و سهام

الف)تعداد کالا و سهام

ج)تغییرات قیمت(چگونگی قیمت گیری)

مقایسة دو شاخص قیمت در هشت سال گذشته

همبستگی بین دو شاخص

شاخص های بهای عمده فروشی

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، شاخص بهای عمده فروشی را محاسبه و به صورت ماهانه منتشر می کند. شاخص بهای عمده فروشی کالا در ایران، یکی از انواع شاخصهای قیمت است که به عنوان ابزاری برای سنجش تغییرات متغیرهای اقتصادی مورد استفاده قرار می گیرد. این شاخص، قیمت کالاها را در سطح عمده فروشی نشان می دهد.

 

طبقه بندی گروههای اصلی

برای مجاسبه شاخص قیمت عمده فروشی کالاها- همانند دیگر شاخصهای قیمت- از فرمولی استفاده می کنند که در بیشتر کشورها رایج است و آن را فرمول شاخص قیمت لاسپیرز می نامند. که معمولاً هر 5 سال یک بار، یا اگر واقعه مهم اقتصادی رخ دهد، زودتر از 5 سال تعیین می شود و بر مبنای عدد 100 اعلام می گردد. در ایران، آخرین سال پایه برای محاسبه شاخص بهای عمده فروشی، سال 1369 انتخاب شده است. در این سال، جمعاً 432 قلم کالا که در اقتصاد کشور اهمیت زیادی داشته و مورد داد و ستد قرار می‌گرفت، در سه گروه عمده، به شرح زیر، انتخاب گردیده است.

ارزش هر یک از سه گروه فوق


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد شاخص های بهای عمده فروشی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.