فی موو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی موو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

کارافرینی ضریب

اختصاصی از فی موو کارافرینی ضریب دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

کارافرینی ضریب


مقاله ضریب

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

 

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 

تعداد صفحه:4

فهرست و توضیحات:

مقدمه

بیان مسئله

 

هدف: اندازه گیری ضرایب اصطکاک ایستایی ولغزشی.

وسایل مورد نیاز: سطح شیبدار متحرک- خط کش- دوعدد سکه.

تئوری آزمایش:

هرگاه جسمی روی سطح جسم دیگر کشیده شود هریک از دو جسم به دیگری نیروی اصطکاک وارد می کند. نیروی اصطکاکی که هر جسم به دیگری وارد می کند، در خلاف جهت حرکت آن جسم نسبت به دیگری است. نیروی اصطکاک خود به خود با حرکت مخالفت می کند و هرگز به آن کمکی نمی کند.

حتی هنگامی که حرکت نیست وجود ندارد. ممکن است میان سطحها نیروی اصطکاک وجود داشته باشد. اصطکاک در زندگی روزمرة ما اهمیت بسیاری دارد. اگر بگذاریم به تنهایی عمل بکند، هر محور در حال دورانی را متوقف می کند.

نیروی اصطکاک میان سطحهای ساکن نسبت به یکدیگر را نیروی اصطکاک ایستایی می گویند. بیشینه نیروی اصطکاک ایستایی برابر است با کمترین نیروی لازم برای شروع حرکت جسم. وقتی حرکت شروع شد معمولا نیروهای اصطکاک موجود میان سطحها کاهش می یابد و نیروی کمتری برای یکنواخت ماندن حرکت لازم است. نیروهای موجود میان سطحهایی را که نسبت به هم حرکت می کنند نیروی اصطکاک لغزشی می نامند. بیشینة نیروی اصطکاک ایستایی میان دو سطح از دو قانون زیر پیروی می کند.

  1. این نیرو برای مساحت های بزرگ از مساحت سطح تماس تقریبا مستقل است.
  2. این نیرو با نیروی عمود بر سطح متناسب است . نیروی عمودی که گاهی نیروی بار نامیده می شود. نیرویی است که هر جسم در راستای عمود بر سطح تماس به جسم دیگر وارد می کند.

این نیرو از تغییر شکل کشسان اجسام در تماس ناشی میشود، زیرا این اجسام در واقع کاملا صلب نیستند.

نسبت بزرگی بیشینة نیروی اصطکاک ایستایی به بزرگی نیروی عمودی را ضریب اصطکاک ایستایی برای سطحهای مورد نظر می نامند و آنگاه رابطة زیر را خواهیم دا


دانلود با لینک مستقیم


کارافرینی ضریب
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.