فی موو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی موو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اثرات گسترش کاربرد پول الکترونیکی با تاکید بر سیاستهای پولی

اختصاصی از فی موو اثرات گسترش کاربرد پول الکترونیکی با تاکید بر سیاستهای پولی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

اثرات گسترش کاربرد پول الکترونیکی با تاکید بر سیاستهای پولی


اثرات گسترش کاربرد پول الکترونیکی با تاکید بر سیاستهای  پولی                                        این مطلب از مطالب آزاد موجود در اینترنت جمع آوری شده است و در مورد اثرات گسترش کاربرد پول الکترونیکی با تاکید بر سیاستهای پولی و در 5 صفحه می باشد و در زیر قسمتی از متن آورده شده است :
اشاره : دراین مقاله اثرات گسترش نشر پول الکترونیکی بر بازار ارز، بازارهای مالی، تقاضای پول، و عرضه پول مورد بررسی قرار می گیرد. بنابراین برای انجام تجزیه و تحلیل ها فرض می شود که پول الکترو نیکی نماینده پول در جهان واقعی بوده و برحسب همان پول های سخت موجود منتشر گردیده ( پول الکترونیکی دلار،پول الکترونیکی ین،و...) و می تواند با پول سخت معادل خود در هر زمان مبادله شود.
بنابراین پول الکترونیکی به مفهومی که دلار، مارک یا ین جدید هستند، پول جدیدی نیست. از اینرو در اینجا فرض می شود که پول الکترونیکی ، پولی است که توسط بانک ها با استفاده از پول واقعی به عنوان پایه، ایجاد گردیده و قابلیت تبدیل آن به پول واقعی، تضمین شده است.
الف‌ـ بازار ارز خارجی
پول الکترونیکی به طور بالقوه می تواند بی ثباتی بازارهای ارز خارجی را افزایش دهد. از آنجا که پول الکترونیکی، نماینده پول واقعی است، لذا می باید یک نرخ ارز و یک بازار ارز خارجی در فضای رایانه ای وجود داشته باشد. برای مثال، پول الکترونیکی برحسب دلار می تواند با استفاده از نرخ های ارز جهان واقعی به عنوان نرخ پایه ، با پول الکترونیکی بر حسب ین، مبادله شود. نرخ های ارز فضای رایانه ای و جهان واقعی ، می باید برابر باشند. در غیر این صورت، معاملات آربیتاژ ، بلافاصله نرخ های ارز واقعی و مجازی را برابر خواهند نمود.لیکن، تفاوت هایی بین بازارهای ارز واقعی و مجازی وجود خواهد داشت. اولاً از آنجا تسعیر پول الکترونیکی صرفاً یک فعالیت الکترنیکی است، لذا کارمزد تسعیر پول الکترونیکی بر حسب یک ارز با پول الکترونیکی بر حسب ارز دیگر، نسبت به کارمزد تسعیر پول واقعی ، می باید کمتر باشد. کاهش هزینه معاملات ارزی نیر به نوبه خود، شرکت بیشتر در بازار ارز خارجی را تشویق خواهد نمود.
ثانیاً ، استفاده کنندگان پول الکترونیکی ، برای وسعت بخشیدن به الگوهای مصرفی خود از نظر جغرافیایی از اینترنت استفاده خواهند نمود. همچنین افراد با وجود پول الکترونیکی تمایل خواهند داشت همواره نوع قویتری از ارزها را نگهداری نمایند. در جهان واقعی، یک مصرف کننده به احتمال زیاد فقط پول یک کشور را نگهداری خواهد نمود، درحالیکه در دنیای مجازی ممکن است یک مصرف کننده، بر روی دیسک سخت رایانه خود پول الکترونیکی چندین کشور مختلف را نگهداری کند. اگر ارزش یک ارز در بازار کاهش یابد، مصرف کنندگان به احتمال زیاد به تسعیر شکل پول الکترونیکی آن ارز با شکل پول الکترونیکی ارز دیگری که با ارزش تر و با ثبات تر باشد، تمایل خواهند داشت: به عبارت دیگر، انگیزه سفته بازی در بازار ارزهای خارجی الکترونیکی وجود خواهد داشت.فعالیت های سفته بازی در بازار ارز الکترونیکی از آن جهت که می تواند باعث بی ثباتی نرخ های ارز خارجی گردد، حایز اهمیت است، فعالیتهای سفته بازی می تواند کاهش ارزش اولیه هر ارز معینی را شتاب بخشیده ونوسانات معمول در بازارارز را افزایش دهد. به عبارت دیگر، به اصطلاح اثرات حبابی می تواند اتفاق بیافتد. البته اگر انتظارات شرکت کنندگان در بازار مستقل از هم باشد، افزایش تعداد شرکت کنندگان ممکن است به تثبیت بازار کمک کند. اما اگر انتظارات شرکت کنندگان در بازار به یکدیگر وابسته باشد، احتمال وقوع اثرات حباب گونه در بازار افزایش خواهدیافت. بنابراین، از آنجا که نرخ ارز پول الکترونیکی با جهان واقعی پیوند خورده است، لذا شرکت گسترده افراد در فعالیت سفته بازی ممکن است ، بی ثباتی نرخ ارز خارجی را در پی داشته باشد( ۱۹۹۶ ، Tanaka)

دانلود با لینک مستقیم


اثرات گسترش کاربرد پول الکترونیکی با تاکید بر سیاستهای پولی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.