فی موو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی موو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقاله در مورد ساخت و نصب تیرهای روشنایی درمحوطه ی گلستانه ها (کوپه ها)

اختصاصی از فی موو مقاله در مورد ساخت و نصب تیرهای روشنایی درمحوطه ی گلستانه ها (کوپه ها) دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله در مورد ساخت و نصب تیرهای روشنایی درمحوطه ی گلستانه ها (کوپه ها)


مقاله در مورد ساخت و نصب تیرهای روشنایی درمحوطه ی  گلستانه ها (کوپه ها)

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

 

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

  

تعداد صفحه:44

 

  

 فهرست مطالب

 

 

ساخت و نصب تیرهای روشنایی درمحوطه ی  گلستانه ها (کوپه ها)

 

کابل و کابل کشی

 

تعریف کابل:

 

ساختمان کابل:

 

1- هادی کابل:

 

2- عایق کابل ها:

 

طرز شناختن کابل ها

 

اتصالات کابل ها

 

1- اتصال کابل به کابل شو:

 

 

 

2-بریدن، روپوش برداری و نصب کابل شوی کابل:

 

بستن کابل شو به وسیله پیچ و مهره

 

عواملی که در تعیین سطح مقطع کابل مؤثر است:

 

1- جریان مجاز:

 

2- افت ولتاژ در کابل

 

3- شرایط نصب و قرار دادن کابل های برق:

 

ترانسفورماتورهای اندازه گیری جریان (C-T):

 

3- ولت متر یا PT

 

فیوز:

 

الف) فیوز فشنگی:

 

کاربرد فیوزهای فشنگی:

 

 

 

 

 

 

 

چون اکثر وسایل مورد نیاز در اردوگاه ساخته می شد لذا با استفاده از لوله ی  گاز 4 و 6 از هر لوله 2 متر برید  و انتهای دو سر را با تبدیل لوله ی گاز به هم جوش داده  و برای نمای بهتر به کارگاه رنگ کوره برده تا به رنگ دلخواه رنگ آمیزی شود تا زیبا و چشم گیرتر شود سپس با تهیه کلاهک  بالای این لوله ها که معمولی به صورتی مخروطی بوده را از خیابان خریداری کردیم ضمناً قسمت پائین لوله شماره 6  را، دریچه ای برای سیم کشی  و در پایین تیر یک صفحه برای نگهداشتن تیر جوش دادیم  و نیز آماده برای نصب بر روی زمین است سپی محل کانال کشی را مشخص کرده و بعد کانالی به عمق cm 70 حفر شد جای قرار گرفتن تیرهای روشنایی را به وسیله ی بتن و یک صفحه ی فلزی که دارای 4 پیچ است بر روی زمین ایجاد می کنید باید توجه داشت که بتن ریخته شده از سطح زمین بلندتر باشد تا آب باعث  پوسیده گی پایه ی تیر روشنایی نشود.

برای کابل کشی ابتدا حدود cm10 خاک نرم کف کانال ریخته سپس کابل را درون کانال قرار
می دهیم و بعد حدود cm10 دیگر خاک نرم بر روی آن می ریزیم و روی آن یک ردیف آجر و بر روی آجرها نوار پلاستیکی که مشخص کننده ی عبور خط برق می باش قرار داده و روی آن را با خاک پر می کنیم در ابتدا خط اجرائی به یک تابلوی فرعی که از قبلاً بنا به درخواست اردوگاه  و مشخصات داده شده توسط پیمان کاران ساخته و در محل مورد نظر نصب شده متصل می کنیم که تابلو فرعی دارای قسمت های مختلفی مانند کلید دو حالته، فیوز سیگاری که برای لامپ های سیگنال استفاده می شود و همچنین لامپ سیگنال برای کنترل فازهای T, S, R و سه CT با مشخصات A5/100 و یک عدد PT  و یک ردیف فیوز مینیاتوری که برای چند کمپ از یکی از آنها استفاده می شود قرار دارد که شماره ی کمپ ها بر روی هر یک نوشته شده و چند فیوز مینیاتوری نیز برای آب خوری ها که توضیحات هر کدام از قسمت های نام برده شده در بالا را در پایان همین بخش شرح داده شده است و سپس کابل روشنایی محوطه ی کمپ ها را نیز به وسیله ی یک ترمینال که در درون تابلو قرار دارد به شبکه متصل می کنیم.

 

 

کابل و کابل کشی

تعریف کابل:

هر هادی الکتریسیته که عایق روی آنها نسبت به زمین دارای اختلاف پتانسیل صفر و هادی آن نسبت به زمین دارای اختلاف پتانسیل فازی یا اصطلاحاً ولتاژ فازی باشد، کابل نامیده می شود.

کابل ها در طراحی شبکه های برق و تنظیم پروژه های پخش انرژی الکتریکی در کارخانجات، مراکز صنعتی، تجارتی و منازل به کار می رود. از این رو شناخت کابل و کاربرد آن ضرورت و اهمیت خاصی دارد. هر کابل با سطح مقطع معین قادر به انتقال جریان به میزان مشخصی می باشد و اگر جریان از این حد تجاوز کند باعث استهلاک زودهنگام و یا سوختن کابل می شود. در طراحی شبکه و کابل کشی سه اصل زیر را باید در نظر گرفت:

  • جریان برق از حد مجاز جریان کابل بیشتر نشود.
  • افت ولتاژ بیش از حد مجاز نباشد
  • محاسبات اقتصادی در مورد سطح مقطع انتخابی از نظر تلفات توان انجام گیرد.

 

 

 


دانلود با لینک مستقیم


مقاله در مورد ساخت و نصب تیرهای روشنایی درمحوطه ی گلستانه ها (کوپه ها)
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.