فی موو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی موو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله مدینه از دیدگاه جهانگردان اروپایی

اختصاصی از فی موو دانلود مقاله مدینه از دیدگاه جهانگردان اروپایی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله مدینه از دیدگاه جهانگردان اروپایی


دانلود مقاله مدینه از دیدگاه جهانگردان اروپایی

در قرن ها و دوران های پیشین تعدادی از جهانگردان اروپایی توانستند به داخل شهر مدینه منوره راه یافته و به دیدار آن نایل گردند. برخی از اینان مسلمانان واقعی و حقیقی بودند و تعدادی دیگر غیر مسلمان بوده ولی با تظاهر به اسلام راه خود را به سوی مدینه می گشودند. در میان این جهانگردان، نویسندگان و پژوهشگرانی برجسته یافت می شود که به تاریخ مدینه پرداخته و مشاهدات خود را از این شهر در کتاب ها و نوشته های خود، ثبت کرده اند که این تحقیقات برای آگاهی از وضعیت شهر مدینه و ساکنان آن، در دوران ها گذشته از ارزش والایی برخوردار است. غالب این جهانگردان، افزون بر مدینه، از مکه نیز دیدار داشته و در مراسم حج شرکت جسته اند و درباره وضعیت مکه و مناسک حج نیز نوشته ها و خاطراتی از خود بر جای نهاده اند که پیشتر بدان اشاره نمودیم.

1 ـ لودویکو فارتیما LudvicuoVartouamus

نخستین جهانگردی که در قرن های اخیر، به زیارت و دیدار از مدینه دست یافته، جهانگرد ایتالیایی گمنامی است به نام لودویکو فارتیما وی از اهالی شهر بولونی ایتالیا بود که در سال 1503 میلادی از شهر ونیز با کشتی عازم اسکندریه شد و سپس خود را به شام و شهر دمشق رسانید و در آنجا پس از برقراری دوستی با یکی از افسران ممالیک عزم سفر به سرزمین های مقدس در مکه و مدینه را نمود و آنگاه در حالی که لباس سربازان ممالیک را بر تن داشت، در روز هشتم فوریه به همراه دوست خود با کاروان حجاجِ شام، رهسپار شد.

بررسی سفرنامه فارتیما نشان می دهد که او مردی کینه توز و دشمن اسلام و مسلمانان بوده و در نوشته خود، علاوه بر بی ادبی به پیامبر و مسلمانان، مطالبی برخلاف واقعیت، که نشانگر بی فرهنگی و انحطاط اخلاقی اوست، آورده. او در سفرنامه خود ادعا می کند که در این سفر، با بسیاری از زنان مسلمان روابط نامشروع داشته است. و می گوید در این سفر کاروان آنان به کوهی در نزدیکی مدینه رسید که در اطراف آن قومی از یهود که تعداد آنها پنج هزار نفر بود، سکونت داشتند. آنان دارای پوستی سبزه متمایل به سیاهی و قدی کوتاه که از 5 یا 6 وجب تجاوز نمی کرد و صدایی نازک و زیر همچون صدای زنان بودند، این طایفه از گوشت بز زندگی خود را می گذراندند و هرگاه به مسلمانی دست می یافتند، او را زنده پوست کنده و می خوردند!

او هنگامی که به شهر مدینه، که آن را «مدینة النّبی» می نامد، رسید سه روز در آن اقامت نمود و ادعا می کند که در این مدت توانست به داخل حرم، که آن را «معبد» می نامد، وارد شود و در توصیف کوتاهی که از «مسجد» آورده، می گوید: سقفش گنبدی شکل است که از دو دروازه بزرگ وارد آن می شوند. سقف مسجد را حدود 400 ستون از آجر سفید! برپا نموده و حدود سه هزار آویز! روشنایی آن را تأمین می کند. در گوشه ای از مسجد، مقداری کتاب دینی، که در آنها احکام اسلام و زندگانی پیامبر و صحابه نوشته شده، قرار دارد.

او درباره مدفن مقدس پیامبر ـ ص ـ می گوید: در نزدیکی قبر پیامبر قبرهای ابوبکر و عثمان(!) و فاطمه قرار دارد، و در توصیف اینان می گوید: امام علی داماد و شوهر دختر پیامبر است، اما ابوبکر و عمر دو تن از فرماندهان ارتش اویند!

شامل 28 صفحه فایل word قابل ویرایش

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله مدینه از دیدگاه جهانگردان اروپایی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.