فی موو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی موو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود تحقیق ابزار دقیق(Instruments) اندازه گیری سرعت و دبی (Velocity & Flow Measurment)

اختصاصی از فی موو دانلود تحقیق ابزار دقیق(Instruments) اندازه گیری سرعت و دبی (Velocity & Flow Measurment) دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق ابزار دقیق(Instruments) اندازه گیری سرعت و دبی (Velocity & Flow Measurment)


دانلود تحقیق ابزار دقیق(Instruments) اندازه گیری سرعت و دبی (Velocity & Flow Measurment)

فلومترهای تغییر سطح (Variable Area Flow Meter)

 فلومترهای تغییر سطح ، فلومترهای با اختلاف هد ثابت (Constant-Differential-Head) نیز ممکن است نامیده شوند. فلومتر تغییر سطح در اثر تغییر مکان یک جسم اندازه گیری کننده که جابجایی آن متناسب با دبی سیال می باشد، دبی سیال را اندازه گیری می کند. در فلومترهای تغییر سطح هر چه دبی بیشتر شود ، سطح عبور سیال بیشتر می گردد. در نتیجه افت فشار در عمل ثابت باقی می ماند. وزن جسم اندازه گیری کننده نقش نیروی متعادل کننده را دارد. جسم اندازه گیری کننده ممکن است به شکل شاقول ، پیستون ، و یا انواع شناورها باشد. بر همین اساس سه نوع اصلی از فلو مترهای تغییر سطح عبارتند از:

روتامتر (Rotameter): این وسیله که بیشتر در مراکز آموزشی و تحقیقاتی کاربرد وسیعی دارد ، اغلب برای اندازه گیری دبی سیالاتی که جریان یکنواختی داشته و تغییر دبی آن ها تدریجی باشد ، به کار برده می شوند. از روتامتر بیشتر برای اندازه گیری دبی سیالات تمیز و یا سیالات با ذرات زائد کم باید استفاده کرد ؛ که رنج اندازه گیری برای روتامترهای شیشه ای ، در محدوده ی فشار (MPa 6/0) می باشد. از روتامتر می توان به طور مستقیم به عنوان اندیکاتور (Indicator) در وسایل آنالیز کننده ی گاز و سایر دستگاه های مشابه استفاده نمود.

روتامترها غالبا از دو قسمت زیر تشکیل شده اند:

o یک لوله ی شیشه ای عمودی که از پایین به بالا به تدریج بر قطر آن افزوده می شود.

o یک شاقول یا شناور که در داخل لوله شیشه ای قرار دارد و می تواند آزادانه به بالا یا پایین حرکت کند.

طوقه ی بالایی شناور (شاخص روتامتر) دارای شکاف های اریب می باشد. این امر باعث می شود که در اثر عبور سیال در خط لوله ، شناور هم به سمت بالا برود و هم در حول محور خود چرخش کند. با این عمل شناور هم در مرکز روتامتر قرار می گیرد و هم در اثر تغییر دبی سیال در مرکز لوله ی شیشه ای ، می تواند به صورت عمودی به سمت بالا یا پایین حرکت نماید. قرار گرفتن شناور (شاقول) در هر وضعیت نشان دهنده ی دبی مشخصی از سیال می باشد. برای تعیین مقدار عبور سیال در واحد زمان فقط کافی است که قسمت بیرونی لوله ی شیشه ای مدرج گردد و با کالیبره کردن درجه بندی ها دبی سیال را تعیین نمود. قرار گرفتن خط شاخص در شناور ، برروی هر یک از درجه بندی های لوله شیشه ای که بر حسب لیتر یا متر مکعب در ساعت کالیبره شده اند ، نشان دهنده ی میزان عبور سیال در واحد زمان خواهد بود. در بعضی از انواع روتامترها شناور چرخش نداشته و از جنس فلز می باشد ، اما برای این که شناور در مرکز روتامتر قرار داشته باشد پیش بینی های ضروری انجام می شود. [5]

محفظه ی روتامتر را می توان از جنس شیشه یا فلز ساخت. در مواردی که سیال مورد اندازه گیری قابل اشتعال یا خطرناک باشد ، از محفظه ی فلزی استفاده می کنیم. در این حالت شناور قابل رویت نمی باشد و برای آشکار سازی موقعیت آن باید از روش های دیگری استفاده کرد. [2] نمونه هایی که دارای لوله ی شیشه ای هستند در اصطلاح به روتامترهای دید مستقیم (Direct Viewing Rotameter) نامیده می شوند. نمونه هایی هم که دارای محفظه ی فلزی هستند ، به یک ترانسدیوسر الکتریکی و یا نیوماتیکی مجهز می شوند.

شامل 16 صفحه فایل word قابل ویرایش


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق ابزار دقیق(Instruments) اندازه گیری سرعت و دبی (Velocity & Flow Measurment)
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.