فی موو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی موو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله درباره نهج البلاغه

اختصاصی از فی موو دانلود مقاله درباره نهج البلاغه دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله درباره نهج البلاغه


دانلود مقاله درباره نهج البلاغه

سپاس و حمد بی کران سزاوار خداوندی است که ما را نعمت عظمای کتاب قرآن بخشید در پرتو درخشان آن رسالت ختمی مرتبت محمد بن عبدالله و ولایت و امامت مولی الکوین حضرت امام علی (ع) را برامت اسلام ارزانی داشت و جان و عقول بشری را از حمایت و هدایت بی متنهای معارف دو کتاب عظیم قرآن و نهج البلاغه سیراب گردانید و می دانیم که مکتب اسلام کاملترین مکتب تربیتی است که دستورات و روشهای تربیتی آن از روحی الهی گرفته شده و با راهنمایی های امامان معصوم «ع» لباس حقیقت پوشیده است . همه شرق شناسان و مورخان اعتراف دارند . که رسول خدا «ص» از آن عرب عقب مانده دانشمندان زیادی همچون مالک اشتر و ابوذر و ... ساخته و نهج الباغه بهترین زبان قرآن است .

شناخت نهج البلاغه :

 نهج البلاغه کتابی است که در آن برخی انسان ها از سخنان زیبا و نامه های ارزشمند و کلمات کوتاه حکمتانه امام علی (ع) گرد آمده است و چون ستارگان همیشه درخشنده در آسمان علم و ادب معارف انسانی نور می باشد . این کتاب که با تلاش و زحمت و هنر بی مانند علامه سید رضی در سال 400 هجری تدوین شده است دارای سه فصل جداگانه می باشد . فصل اول ـ خطبه ها یا سخنرانی های امام علی «241» خطبه.

فصل دوم ـ کتب یا نامه های سیاسی ، اخلاقی ، نظامی آن ابر مرد تاریخ «79 نامه » فصل سوم ـ قصار الحکم یا کلمات کوتاه حکمت آمیز «480» حکمت .

امام علی (ع) در تمام دورانی زندگی  بار و نورانی خود سعی در هدایت دلها و مغزها بسوی حقیقت و انسانیت راه روشن الهی داشت . حضرت از هر فرصت مناسبی با سخنرانیهای اخلاقی ، سیاسی ، با نوشتن نامه های ضروری به تمام ارزشهای اخلاقی انسانی شمان و   نهج البلاغه  و کتاب زندگی و کتاب تکامل می داند .

شامل 45 صفحه فایل word قابل ویرایش


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله درباره نهج البلاغه
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.