فی موو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی موو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود تحقیق وظایف مشترک زن و شوهر

اختصاصی از فی موو دانلود تحقیق وظایف مشترک زن و شوهر دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق وظایف مشترک زن و شوهر


دانلود تحقیق وظایف مشترک زن و شوهر

اساس زندگی زناشوئی
1) خداوند در قسمت آخر آیه 21 سوره روم میفرماید و جعل بینکم موده و رحمه ؛ و ما بین شما زن و شوهر محبت و رحمت قرار دادیم.از این جمله روشن میشود که اساس زندگی زناشوئی بر مودت و رحمت است پس زن و شوهر نه طرفین یک معامله اند که با یکدیگر داد و ستد داشته باشند و نه طرفین یک جنگ که با یکدیگر زد و خورد کنند بلکه هر دو به یکدیگر محبت میکنند و عشق می ورزند.
مرد و زن لباس یکدیگرند
2) خداوند در آیه 187 سوره بقره میفرماید: هن لباس لکم و انتم لباس لهن؛ زنها لباس برای شما و شما لباس برای زنها هستید منظور از لباس همان پوشش و حفظ و عفاف و مستور داشتن عیوب است پس باید زن و مرد یکدیگر را در کانون خانوادگی خود حفظ کنند و هر کدام سعی کنند عفت دیگری را پایدار نمایند و عیوب یکدیگر را بپوشانند.
روی این حساب تشکیل خانواده و ازدواج کمک شایانی به سلامت جامعه و عفاف آن میکند،وبرای امنیت فرهنگی واجتماعی فرد و جامعه است که این همه تشویق وتوصیه به ازدواج شده است .
استفاده دیگری که از این آیه میشود اینست که همچنانکه لباس مایه زینت و آراستگی است زن و شوهر باید موجب زینت یکدیگر باشندتا هر کدام مایه فخر و سرافرازی دیگری باشد.
ترک خصومت و دشمنی
3) ترک خصومت و دشمنی از وظائف مهم همسران است و در روایت آمده که چون زن و شوهر با هم به دشمنی پرداختند در هر گوشه خانه شیطانی می ایستد و دست میزند و خوشحالی میکند و میگوید خدا شاد کند آنکس که مرا شاد کند و این پایکوبی و شادمانی شیطان ادامه دارد تا آن دو با یکدیگر صلح کنند که در این حال با ناراحتی از خانه بیرون میرود و میگوید خدا خاموش کند نور آنکس را که نور ما را خاموش کرد.ملاحظه میکنید که ستیزه جوئی باعث شادمانی شیطان میشود و قهرا مورد رضایت خداوند نیست.
رعایت حقوق یکدیگر
4) رسول خدا صلی الله علیه و آله میفرماید هر زنی که شوهر خود را بزبان اذیت کند هیچ عملی از او مورد قبول نیست تا شوهر را از خود راضی کند گرچه روزها روزه بدارد و شبها به نماز بایستد. . . و همچنین است مرد اگر نسبت به زن ظلم و ستم روا دارد بنابراین رعایت حقوق یکدیگر و آزار نرساندن و ستم نکردن از لوازم حتمی یک زندگی مشترک است.

 

 

شامل 11 صفحه word


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق وظایف مشترک زن و شوهر
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.