فی موو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی موو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود تحقیق دماسنجهای مقاومتی

اختصاصی از فی موو دانلود تحقیق دماسنجهای مقاومتی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق دماسنجهای مقاومتی


دانلود تحقیق دماسنجهای مقاومتی

اصول و مبانی RTD ها:
RTD بر اساس این مشخصه کار می کند که مقاومت فلز با تغییر دما تغییر می کند، از این ایده استفاده شد و که مقدار تغییر دما، به تغییر مقاومت تبدیل شود.  طبیعتا از فلزاتی استفاده می شود که حساسیت بالاتری داشته باشند. عموما آن را با فلزاتی چون پلاتین، نیکل، آلیاژنیکل-آهن و مس می سازند که هر کدام برای کاربردی استفاده می شوند.
 
از مس در ژنراتورها و ترانسفورمرها استفاده می کنند، همانطور که در نموار آمده است نیکل و آلیاژ نیکل آهن، نسبت به پلاتین در بازه دمایی کمتری خطی اند و پلاتین در بازه بیشتری خطی است که بازه دمایی نیکل40 - تا 300 درجه سانتیگراد است و آلیاژنیکل آهن در مصارف محدود و خاصی استفاده می شوند.
به جهت خصوصیاتی چون خطی بودن ( خطی تر نسبت به دیگر فلزات) پایدار بودن، دقت و... در صنعت از پلاتین استفاده می شود.پلاتین بر اساس استاندارد « دین» ( Deutsches Institut fur Normung DIN) به دو درجه A و B تقسیم شده است.
Grade A:  t = +- (0.15+0.002.|t|)     -200  to  650(°C)
Grade B:  t = +- (0.30+0.005.|t|)      -200  to  850(°C)
 
از پلاتین درجه A بیشتر در کارهای آزمایشگاهی استفاده می شود و در صنعت عموما از پلاتین درجه B استفاده می کنند. مقدار مقاومت RTD را با استفاده از این مورد که مفدار ضریب مقاومتی با تعییر دما تغییر می کند به رابطه های زیر رسیدیم:
For T<0; RTD = R0 +  R
RTD = R0 × [1 + A × T + B × T2 + (T – 100) × T3]
For T>0; RTD = R0 +  R
RTD = R0 × [1 + A × T + B × T2]
مدل خطی RTD = R0 +  R
RTD = R0 × (1 +  × T)
که R0 مقدار مقاومت پلاتین در دمای صفر درجه است، T دمای پلاتین و A ، B و C ضرایب ثابت اند که از کالیبراسیون می توانیم بدست بیاوریم.
معمولا در جاهایی که تکرار پذیری و خطی بودن اهمیت دارد از RTD ها استفاده می شود . البته RTD در مقابل تکانهای شدید و شوکهای مکانیکی به خوبی ترموکوپل مقاوم نیست و همچنین ماکزیمم دمای آن 1200درجه فارنهابت است ولی ترموکوپل می تواند تا 3100 درجه فارنهایت را اندازه گیری کند.
مدارهای بهسازی
برای بهسازی و تبدیل مقاومت به ولتاژ بیشتر از مدار پل استفاده می شود.RTD به صورت دو، سه و چهار سیمه به مدار پل وصل می شود. در صنعت عموما از دو و سه سیمه استفاده می شود که خطای سه سیمه کمتر از دو سیمه می باشد. از چهار سیمه بیشتر در مصارف آزمایشگاهی استفاده می شود.

 

 

شامل 13 صفحه word


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق دماسنجهای مقاومتی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.