فی موو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی موو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق در مورد تربیت بدنی برای کودکان عقب مانده

اختصاصی از فی موو تحقیق در مورد تربیت بدنی برای کودکان عقب مانده دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در مورد تربیت بدنی برای کودکان عقب مانده


تحقیق در مورد تربیت بدنی برای کودکان عقب مانده

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

 

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 

تعداد صفحه:16

 

فهرست مطالب:

 

 

مقدمه

کودک هدیه الهی است که به دلیل سیستم ظریف بدن خود در معرض بیماریها و صدمات مختلف قرار دارد. به علت محدودیت کودک در مکانیزم‌های دفاعی همچون مهارت حل مسأله و تصمیم‌گیری، دید خود محور کودک از دنیا و تجربیات محدودی باعث ترس، اضطراب و نگرانی او در موقعیتهای تهدید‌کننده می‌شود. بدین‌ترتیب این ترس می‌تواند بر کودک اثر سوءگذاشته و در نتیجه بخش مهمی از توان کاری خود را از دست بدهد و مقاومت وی کاهش یابد.

جهت کم کردن اثرات سوء و اضطراب تکنیک‌های زیادی پیشنهاد و به کار می‌رود که یکی از آنها بازی است. بازی از بهترین کارهای کودکی و یک لذت ضروری است و از طریق بازی، کودک خود، محیط و اطرافیانش را می‌شناسد و کودک با انجام بازی از ارزشهای مختلف جسمی، اجتماعی، آموزشی و درمانی بهره می‌گیرد.

اکثریت روان‌شناسان معتقدند که داشتن عزت نفس و دوست داشتنی بودن از عوامل بسیار مهم در شاد بودن و سازگاری در بچه‌ها می‌باشد. کودک در مراحل اولیه زندگی، قبل از اینکه معانی کلمات و تشویق و تنبیه را بداند شروع به شکل‌دهی نگرشها در مورد ارزش خود، می‌کند. او به طور ذاتی، رفتارهای پدر و مادرش را ثبت و ضبط می‌کند. این نکته از اهمیت زیادی برخوردار است که پدر و مادر برای رفتار و مطالبی که کودکشان ثبت و ضبط می‌کند اهمیت قائل باشند. روش تحقیق از نوع مقایسه‌ای و از روشهای آماری.................................................کمک گرفته شده است. جامعة آماری تحقیق کودکان مقطع دبستان برخی از مدارس شیراز و قهرمان ورزشی در سنین 12-8 سال و افراد نمونه 40 نفر هستند.

بیان مسئله

یکی از عوامل مؤثر در رشد و سلامت کودکان ورزش و فعالیتهای جسمی است. امروزه، بسیاری از صاحب‌نظران معتقدند که اثرات ورزش تنها به پرورش جسم محدود نبوده بلکه تأثیرات عمیق و ذهنی و روانی نیز دارد و در واقع عامل مهم در پرورش شخصیت آدمی است از این رو لازم است که از همان نخستین سالهای زندگی که اساس و بنیان شخصیت کودک شکل می‌گیرد به این امر مهم توجه کافی و لازم مبذول بشود. کودکانی که از برنامه‌های ورزشی مناسب و منظمی سود می‌برند مهارتهای حرکتی و تواناییهای بدنی بیشتری نسبت به سایر همسالان خود دارند. چنین کودکانی به راحتی قادر به جست و خیز، حفظ تعادل و نشان دادن عکس‌العمل‌های حرکتی مناسب هستند. بنابراین با اعتماد به نفس بیشتری در فعالیتها و بازیها شرکت می‌کنند.

این کودکان در مقایسه با سایر کودکانی که از مهارت و تواناییهای حرکتی کمتری برخوردار هستند معمولا راحت‌تر از سوی گروه همسالان پذیرفته می‌شوند و از فواید بازیها و رقابتهای گروهی نظیر کسب و ارتقاء احترام به نفس، ابزار عقاید، خودشناسی، حس تعاون و همکاری و رعایت اصول اخلاقی بهره‌مند می‌شوند.

 

 

 


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد تربیت بدنی برای کودکان عقب مانده
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.