فی موو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی موو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله عامل مثبت یا منفی افزایش یا کاهش جمعیت

اختصاصی از فی موو دانلود مقاله عامل مثبت یا منفی افزایش یا کاهش جمعیت دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله عامل مثبت یا منفی افزایش یا کاهش جمعیت


دانلود مقاله عامل مثبت یا منفی افزایش یا کاهش جمعیت

در دوران اقتصاد مبتنی بر کشاورزی، تعدد فرزندان به معنی افزایش تعداد نیروی کار یک خانواده برای انجام فعالیت‌های کشاورزی بود، اما با گذار از اقتصاد مبتنی بر کشاورزی به اقتصاد پیچیده‌تر مبتنی بر صنایع و خدمات مدرن و در نتیجه اهمیت یافتن سطح تخصص و «سرمایه انسانی» نیروی کار، اهمیت کمیت فرزندان در خانواده‌ها، جای خود را به تاکید والدین بر کیفیت فرزندان داده است و اکنون امری که برای جوامع و «بازار کار» اهمیت دارد، میزان مهارت‌ها (skills) و سطح دانش فرد برای ورود به بازار کار است.
به عبارت دیگر تعدد فرزندان در خانواده‌ها نه تنها مزیت چندانی ندارد، بلکه مشکلاتی را نیز برای خانواده‌های امروزی به وجود می‌آورد. تلاش می‌کنیم تا در این مقاله به بررسی عوامل موثر بر کاهش رشد جمعیت و مزیت‌های آن بپردازیم.
اهمیت سرمایه انسانی و
ارتباط آن با افزایش جمعیت
همان‌طور که می‌دانیم توسعه اقتصادی وابستگی زیادی به دانش فنی و علمی یک جامعه دارد و به عبارت ساده‌تر، سرمایه انسانی که در بر گیرنده دانش و مهارت‌های افراد جامعه است، می‌تواند در رشد و توسعه اقتصادی نقش تعیین‌کننده‌ای ایفا کند؛ بنابراین می‌توان این‌طور گفت که انباشت سرمایه انسانی منجر به توسعه اقتصادی می‌شود. تجربه ده‌ها کشور دنیا نشان می‌دهد که افزایش سرمایه‌گذاری در آموزش، از سال 1960 میلادی به بعد، متغیر عمده‌ای برای تبیین رشد درآمد سرانه در این کشورها است. به عبارت دیگر شواهد گویای این واقعیت است که کشورها زمانی دارای رشد اقتصادی سریع‌تر خواهند بود که تحصیلات و آموزش مهارت‌های لازم برای ورود به بازار کار، گسترش یابد. البته این مساله وابستگی زیادی به میزان مداخله‌های دولت در اقتصاد و «فضای کسب وکار» دارد. بنابراین در صورتی که «اقتصاد مبتنی بر مکانیسم بازار» در کشوری حاکم و مداخله‌های دولت در بازار که می‌تواند به ایجاد رانت‌های گوناگون منجر شود، اندک باشد، می‌توان از سرمایه انسانی به نحو مطلوبی استفاده کرد.
شامل 16 صفحه فایل WORD قابل ویرایش


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله عامل مثبت یا منفی افزایش یا کاهش جمعیت
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.