فی موو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی موو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق در مورد الکترون

اختصاصی از فی موو تحقیق در مورد الکترون دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در مورد الکترون


تحقیق در مورد الکترون

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه: 9

 

سؤال)

آیا الکترونها دو حرکت دارند که یکی در مدار بیضی دور هسته است و یکی به شکل اربیتالشون یا اینکه یک حرکت دارند فقط به شکل اربیتالشون؟

جواب)

الکترونها فقط حق دارند داخل یا روی اربیتالشون باشند. موضوع اصلا حرکت کردن نیست. الکترون شاید به دور هسته حرکت کند شاید هم نکند. اما احتمال یافتن الکترون داخل اربیتالش از همه جا بیشتر است. یعنی الکترون جایی در فضای داخل یا روی اربیتالش است. ما نمی دانیم کجا ولی با احتمالی می توان حدس زد. بطور یقین می توان گفت که احتمال یافتن الکترون خارج از هاربیتالش در حالت عادی صفر است. اما اینکه کجای اربیتال است به دلیل اصل عدم قطعیت معلوم نیست.

اربیتال یک محوطه ی فضایی است که ریاضیات می تواند برای ما مشخص کند که در آن احتمال یافتن الکترون وجود دارد. یعنی بطور 100% داخل آن یا روی سطح آن الکترون یک جایی هست. یافتن شکل اربیتالها با استفاده از معادله ی شرودینگر انجام می شود. معادله ای که اساس درس کوانتوم است.

   انواع پیوندهای شیمیایی و جامدات

بالاترین مرتبه ی پیوند چنده؟(چندگانه ست؟)در چه عنصری؟ چند پیوند پای داره چند تا سیگما؟ به خدا مرسی اگه زود جواب بدین

جواب)

دو نوع پیوند می تواند بین اربیتالهای دو مولکول رخ دهد. یکی سیگما و یکی پی. پیوند سیگما پیوند بین دو اربیتال است در حالتیکه همپوشانی محوری بکنند. یعنی دو اربیتال از یک ناحیه با هم تماس پیدا کنند. مثلا اربیتال کروی s با اربیتال دمبلی P پیوند داشته باشد. این پیوند حتما بین بخشی از کزه و بخشی از یکی از شاخه های دمبل است. یا مثلا پیوند بین دو اربیتال P طوری که یکی از شاخه های دمبل در شاخه ی دمبل دیگر فرو رود.

پیوند پی پیوندیست که همپوشانی جانبی یاشد. مثلا دو دمبل P طوری همپوشانی کنند که بخشی از هر دو شاخه ی یک دمبل به بخشی از هر دو شاخه ی دمبل دیگر فرو رود. دو دمبل موازی و در هم فرو رفته در مکانهای قلنبه ی هر دو.

اما دو نوع نیروی بین مولکولی وجود دارد. یعنی اینجا با شکل در هم فرو رفتن اربیتالهای مولکول کار نداریم. با نوع نزدیک شدن اربیتالها و نیرویی که این کار را می کند کار داریم.

اول: نیروی واندروالس (این نیرو معمولا بین دو مولکولیست که از یک نوعند. مثلا بین دو مولکول ید I2 پیوند واندروالس وجود دارد. فرض کنید دو یا چند مولکول با نیروی واندروالسی بهم چسبیده باشند و ماده ی جامدی را بوجود آورند. اولا اینکه هر چه جرم مولکولی بیشتر باشد نیروی واندروالس بین مولکولها بیشتر است. و هر چه نیروی واندوالسی بیشتر باشد یعنی مولکولها سفت تر هم را چسبیده اند پس نقطه ی جوش و ذوب بالاتر است. دوم اینکه هر چه تعداد اتمها در ساختار یک مولکول بیشتر باشد نیروی واندروالس بین دو مولکول بیشتر است و بنابر این نقطه ی ذوب و جوش بالاتر است. مثلا S8 نیروی واندوالس بیش از P4 دارد.)

 

نیروی دوم نیروی هیدروژنی یا پیوند هیدروژنیست. پیوندی که یک اتم قطبی هیدروژن با N و O و F  برقرار می کند. مثل آنچه در شیمی آلی است.  در این نوع پیوند هر چه تعداد پیوندهای هیدروژنی بیشتر باشد مولکول نقطه ی ذوب و جوش بالاتری دارد. مثلا آب دو پیوند هیدروژنی دارد. پیوند هیدروژنی دو نوع است. درون مولکولی و برون مولکولی. مثلا شش ضلعی بنزن رو در نظر بگیرید. اگر مولکول نشسته روی دو گوشه ی همسایه روی شش ضلعی با هم پیوند جداگانه ی هیدروژنی هم داشته باشند «پیوند هیدروژنی درون مولکولی» و اگر با برون از خود پیوند هیدروژنی داشته باشند «برون مولکولی» است.


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد الکترون
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.