فی موو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی موو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله کنترل گر منطقی برنامه پذیر

اختصاصی از فی موو دانلود مقاله کنترل گر منطقی برنامه پذیر دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله کنترل گر منطقی برنامه پذیر


دانلود مقاله کنترل گر منطقی برنامه پذیر

یک کنترل گر منطقی برنامه پذیر (PLC) شکل خاصی از کنترل گر بر ریز پردازنده است که حافظه برنامه پذیر برای ذخیره دستورات و پیاده سازی توابعی مثل توابع منطقی ، ترتیبی ، زمان بندی ، شمارش و توابع محاسباتی برای کنترل ماشینها و گر منطقی فرایندهای وابسته استفاده می کند و چنان طراحی شده است تا مهندسینی که با  کامپیوتر و زبانهای محاسباتی آشنایی دارند.

با آن کار کنند  این عناصر چنان طراحی نشده اند که فقط برنامه نویسان کامپیوتر بتوانند آنها را تغییر دهند و یا تنظیم کنند . بنابراین ، طراحان PLC آنرا پیش
برنامه ریزی کرده اند ، بصورتیکه برنامه کنترلی می تواند با استفاده از یک قالب ساده وارد شود ، عبارت منطقی به این علت به کار می رود که برنامه ریزی بر پایه
 پیاده سازی توابع منطقی و اعمال روی کلیدها می باشد یعنی اگر A و B رخ دهد C روشن شود اگر A و B رخ دهد D روشن شود . ابزارهای ورودی ، مثلاً حس گرها مثل کلید و ابزارهای خروجی که در این سیستم کنترل می شوند ، مثل موتور ، شیر و غیره به PLC متصل می شوند . کاربر سپس مجموعه ای از دستورات شبیه برنامه ، را به حافظه PLC وارد می کند . سپس کنترل گر هر یک از ورودیها و خروجی ها را بسته به این برنامه ریزی بررسی می کند و فرمان کنترلی را که بر ساس آن برنامه ریزی شده است ، صادر می نماید .

 PLC ها دارای این مزیت بزرگ می باشند که کنترل گر پایه مشابهی می تواند در محدوده وسیعی از سیستمهای کنترلی به کار گرفته می شود . برای بهبود یک سیستم کنترل و قوانین به کار رفته تنها کاری که برای کاربر لازم است وارد کردن مجموعه دیگری از دستورات می باشد . نیازی به ساخت مجدد مدار و سیم بندی نمی باشد . نتیجه سیستمی انعطاف پذیر و اقتصادی است که می تواند با سیستمهای کنترل متفاوتی که در نظر پیچیدگی و ساختار تفاوتهای زیادی دارند ، به کار رود .

 PLC ها با کامپیوترها شباهت دارند ولی از سوی دیگر کامپیوتر ها برای محاسبات و نمایش مراحل بهینه سازی شده اند ، در حالیکه  PLC  ها برای مراحل کنترلی و محیطهای صنعتی آماده سازی می شوند . بنابر این  PLC ها :

  • با استقامت خاصی طراحی شده اند تا در برابر ارتعاشات ، دما ، رطوبت و اعوجاج ایستادگی کنند .

شامل 20 صفحه فایل WORD قابل ویرایش


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله کنترل گر منطقی برنامه پذیر
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.