فی موو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی موو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود تحقیق بررسی ثبات هیجانی بین دانشجویان مجرد و متاهل

اختصاصی از فی موو دانلود تحقیق بررسی ثبات هیجانی بین دانشجویان مجرد و متاهل دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق بررسی ثبات هیجانی بین دانشجویان مجرد و متاهل


دانلود تحقیق بررسی ثبات هیجانی بین دانشجویان مجرد و متاهل

هزاران هزار دختر و پسر مجرد دردنیا هستند که برخی از آنها ازتجرد راضی به نظر
 می رسند وحتی تا سالیان سال تمایلی به ازداوج نشان نمی دهند.

برای کسانی که از دور آنها را نظاره گرهستند این طور به نظر می رسد که آنها هیچ وقت تن به ازداواج نخواهند داد .چون این افراد ازادامه تحصیل ، پبشرفت شغلی وآزادی دوران تجرد چنان صحبت می کنند که انگار ازدواج جز یک مانع چیز دیگری نیست . امّا تحقیقات نشان داده است 60% این افراد هم درنهایت ازداواج می کنند
دلیل اینکه بعضی از بزرگسالان جوان نمی توانند یا نمی خواهند ازداوج کنند ممکن است متفاوت باشد برخی ازاین دلایل ممکن است این موارد باشد :

محرومیت ازجذابیت وظاهر مناسب جسمی  بی علاقگی به قبول مسئولیتهای زناشویی ووالدینی  علاقه به ادامه کاری که مستلزم کار کردن درساعات زیاد ونامنظم یا مسافرت زیاد  فرصت پیشرفت وارتقاء درنردبان شغلی آزادی تغییر وآزمایش کار وشیوۀ زندکی اعتقاد یه اینکه تحرک اجتماعی درحالت تجرد آسانتر است تا تأهل و....( شعاری نژاد ، 1373)

نتایج تحقیقی که برروی زنان دانشجوی متأهل ومجرد رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اهواز اجرا شد وتاثیر تاهل وتجرد بر میزان استرس[1] این دانشجویان مورد پژوهش قرارگرفت. حاکی از این است که استرس دانشجویان متأهل بطور معنی داری بالاتر از میزان استرس گروه مجرد می باشد. این تحقیق از جمله عوامل موثر بربالابودن استرس داتشجویان متاهل را مشکلات عدیدۀ زندگی خانوادگی وفردی بخصوص حاملگی ، شیردهی وبچه داری عنوان می کند ( مرادی ، 1361)

براساس نظررات اریکسون [2] درمورد مراحل رشد روانی – اجتماعی [3] که رشد انسان را از ابتدای تولد تادوران کهولت در نظر می گیرد. مرحله ششم دربرگیرنده سالهای ابتدای جوانی است. زمانی است که فرد درگیر راوبط محبّت امیز وعاشقانه[4]وازدواج است. بحرانی که دراین دوره ممکن است گریبان گیر جوان شود انزوا[5] می باشد. حل سالم بحران صمیمیت [6] درمقابل انزوا باعث ایجاد یک عشق نیرومند روانی- اجتماعی می شود. تحقیقات نشان داده اند که انگیزش صمیمیت که درارتباطی می باشد از ویژگی های نوع زن است ( گنجی 1373)

مباحث مربوط به هیجان مطالب بسیاری درزمینه برانگیختگی هیجانی وآثار سوء آن در عملکرد عنوان می نماید یکی از مهمترین این مباحث آثار سوء برانگیختگی هیجانی بررفتار براساس قانون یرکز- دودسون [7]می باشد. آزمایشات متعددی این موضوع را تأئید نموده اند که فشار هیجانی شدید که باعث برانگیختگی شدید افراد می گردد ، رفتار را مختل می سازد ( موری ، 1965)

 

بیان مسئله :

باتوجه به مطالب فوق این سوال ها بوجود می آید که ایا به تعویق انداختن ازدواج به دلیل اینکه با فعالیتهای تحصیلی مداخله می نمایند. وباعث افت عملکرد تحصیلی
 می شود راه حل منطقی برای زنان دانشجو است ؟

به تعویق انداختن ازدواج که درواقع نادیده گرفتن نیازهای رشدی ونیازهای خاص زنان می باشد چه تاثیری درسلامت روان زنان دارد ؟ آیا این موضوع باعث بی ثباتی در حالات هیجانی زنان نمی گردد ؟ آیا بی ثباتی در حالات هیجانی باعث نمی گردد که یک زن در عمل پایین ترازاستعداد وتوانایی اش عمل نماید ؟ و.....

وبالاخره عنوان جمع بندی مطالب فوق میتوان این سؤال رابطور کلی عنوان نمود که : آیا بین سطح ثبات هیجانی دانشجویان مجرد ومتأهل 18-25 تفاوت وجود دارد؟

- اهمیت وضرروت :

زن از نظر عاطفی بعنوان افرادی که هیجان پذیری [8]بیشتری نسبت به مردان دارند در نظر گرفته می شوند تحقیقاتی که دراین زمینه اجرا شده است نشان می دهد که دختران درمواجهه با حالات چهره هیجان پذیری بیشتری نسبت به پسران دارند.

گنجی می گوید: نوع دوستی ، توجه به دیگران ، صمیمیت وارتباط حمایتی از خصوصیات زنان است که دراین مورد تفاوت آشکاری بامردها دارند. آلپورت وورنون
  ( 1931) به این نتیجه دست یافته اندکه علائم اجتماعی زنها بیشتر ازمردها است. پذیرش دیگران خصوصیت دیگری است که درجنس زن دیده می شود ( گنجی 1373)

اریکسون معتقد است که رشد درتمام زندگی ادامه دارد. به نظر او رشد شامل هشت مرحله است ودرهرمرحله انسان بابحرانهایی خاص روبرو است که رفع یا عدم رفع آنها می تواند برروی شخصیت فرد اثر منفی یا مثبت داشته باشد. به عبارت دیگر دومرحله شامل دو قطب است که دوتجربه عاطفی مخالف هم را شامل می شود ودرحقیقت راههای مختلف تعامل بادیگران را مشخص می سازد( احدی 1368)

ششمین مرحله رشد روانی- اجتماعی باشروع رسمی زندگی بزرگسالان مشخص
می شود این دوره از زندگی بطورعمده مربوط به زمانی است که فرد درگیر روابط عاشقانه ومحبت آمیز وازدواج است واز اواخر نوجوانی تا ابتدایی بزرگسالی بطول
 می انجامد مشخصه این مرحله صمیمیت در مقابل انزوا می باشد. رسیدن موفقیت آمیز به یک هویت با ثبات درافراد جوان شرط ایجاد احساس صمیمیت واقعی است. به بیان دیگر برای داشتن صمیمیت واقعی بافرد دیگر یاباخود فرد ابتدا باید احساس استواری ازاینکه چه کسی است وچیست را قبلاً درخود ایجاد کرده باشد. به عقیده اریکسون این کسب صمیمیت که فرد برای کشف هویت خود بافرد دیگر ارتباط برقرار

شامل 96 صفحه فایل word قابل ویرایش


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق بررسی ثبات هیجانی بین دانشجویان مجرد و متاهل
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.