فی موو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی موو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله موارد کاربرد اسمز معکوس

اختصاصی از فی موو دانلود مقاله موارد کاربرد اسمز معکوس دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله موارد کاربرد اسمز معکوس


دانلود مقاله موارد کاربرد اسمز معکوس

معمولا از اسمز معکوس برای تغلیظ وشفاف سازی آبمیوه جات استفاده می شود ؛ چون عصاره تازه میوه های دارای فشار اسمزی بالایی (در حدود pa 105 ×10 – 105 ×6) بوده از اینرو به فشار ورودی بالایی نیازخواهند داشت .

از آنجاکه حرکت مولکولها از میان غشاهای اسمز معکوس از طریق نفوذ انجام می شود (وتوسط جریان مایع صورت نمی گیرد) لذا فلاکس مایع بستگی به ضریب حلالیت ونفوذ مولکولها در غشاء واختلاف فشار اسمزی وفشار اعمال شده خواهد داشت از جمله کاربردهای دیگر اسمز معکوس استفاده در تهیه روغنهای نباتی ، تصفیه آب جووشربت ، تخمیر مشروبات الکلی ، تصفیه وسختی گیری آب می باشد .

ب ) اولترافیلتر اسیون در خط تولید آب سیب

اولترافیلتراسیون یک عملیات تفکیک محلول مولکولهای سنگین در یک حلال سبک ویا سوسپانسیون ذرات کلوئیدی به دو جریان با غلظت های متفاوت با استفاده از یک غشاء متخلخل واعمال اختلاف فشار هیدرواستاتیکی  بعنوان نیروی محرکه است .

در این عملیات ، جداسازی اجزاء براساس اختلاف اندازه صورت می یگرد. دامنه اندازه ذراتی که به این روش قابل جداسازی از حلال هستند بین 0.001 تا 0.02 میکرومتر (اوزان مولکولی بین 103 تا 106) بوده و هر غشاء بسته به اندازه حفراتش دارای یک حداقل اندازه جداسازی می باشد که ذرات کوچکتر اندازه مولکولی ، وزن مولکولی برش (cut-off Moleculare weight) نامیده می شود. دامنه اختلاف فشار اعمال شده در اولترافیلتراسیون بین 1 تا حدود 5 اتمسفر است. غشای اولترافیلتراسیون تخلخل بالایی داشته و تنها مولکولهای بزرگ (مانند پروتئین ها یا کلوئیدها) را که دارای فشار اسمزی پائینی هستند نگه می دارند و مولکولهای کوچکترا به همراه آب از آن عبور می کنند. بنابراین فرایند اولترافیلتراسیون در فشارهای پائین در حدود 50-2000 kpa کار می کند.

اولترافیلتراسیون فرایندی ساده و در عین حال حساس است که در آن یک محلول تحت فشار بر روی سطح یک غشاء که به گونه ای مناسب نصب و ثابت گردیده است ، جریان می یابد. در نتیجه اختلاف فشار بکار گرفته شده در طول غشاء ، حلال و ترکیبات محلول در آن از میان ممبران عبور نموده و تحت عنوان جریان تراوش یافته (permeate) یا اولترافیلتریت جمع آوری می گردند. بسته به ویژگی های غشاء مورد استفاده ، سایر ترکیبات محلول بوسیله غشاء نگهداشته شده و تغلیظ می شود. بخش نگهداشته شده کنستانتره (تغلیظ شده) یا جریان نگهداشته شده (retentate) نامیده می شود.

شامل 82 صفحه فایل word قابل ویرایش


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله موارد کاربرد اسمز معکوس
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.