فی موو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی موو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله تاریخچه عکس های هوایی یا فتوگرامتری

اختصاصی از فی موو دانلود مقاله تاریخچه عکس های هوایی یا فتوگرامتری دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله تاریخچه عکس های هوایی یا فتوگرامتری


دانلود مقاله تاریخچه عکس های هوایی یا فتوگرامتری

 به پیدایش علم عکاسی و صنعت هوا نوردی باز می گردد. اولین گزارش کتبی اختراع عکاسی به آکادمی علوم فرانسه در سال 1839 مربوط می شود اولین گزارش قطعی پرواز به 17 دسامبر 1903 به وسیله برادران رایت نسبت داده
می شود اولین عکس های هوایی که توسط بالن گرفته شده به سال 1858 در فرانسه ، 1860 در آمریکا و 1886 در شوروی سابق مربوط می شود.

تاریخچه عکس های هوایی در ایران: ظاهراً اولین پروژه عکس برداری از سال 1334- 1336 با مقیاس  که به عکس های  مرسوم است صورت گرفت اولین عکس های هوایی تهران به مقیاس  در سال 1335 تهیه گردید. عکس برداری هوایی دیگری با مقیاس  در سال 1334 شروع گردید که ظرف 10 سال این عملیات ادامه داشت مراجع رسمی و دارای کشور در ارتباط با عکس های هوایی شامل سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح و سازمان نقشه برداری کل کشور می باشد.

سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح ــــــــــــــ     تهران – خ شریعتی – سرمعلم

سازمان نقشه برداری کل کشور ــــــــــــــ تهران میدان آزادی – خ معراج - سازمان هواشناسی و زمین شناسی

موارد استفاده از عکس های هوایی : 1- تهیه نقشه کاربری زمین ( جغرافیا ، منابع طبیعی )  2- کاربرد نظامی  3- برنامه ریزی شهری و روستایی ( شهرسازی)  4- زمین شناسی و معدن  5- محیط زیست 6- راه و ترابری  7- جامع شناسی  8- باستان شناسی  9- تعیین حدود املاک ( مسائل قضایی و دعوایی زمین)

ویژگی های دوربین:

  • اولین ویژگی این است که دوربین ها از حداقل بی نظمی در پخش نور بر خودار می باشند.
  • تمرکز نور در مرکز عکس صورت می گیرد.

3- دقت در اندازه گیری فاصله کانونی با 1% میلی متر ()

4- توانایی صاف یا تسطیح نمودن یا پهن نگه داشتن فیلم ضمن عکس برداری

دوربین هایی که برای پردازش خیلی بالا استفاده می شوند دارای فاصله کانونی تا 150 سانتی متر است که برای دریافت عکس هایی با مقایس بزرگ ساخته شده اند بنابراین اجسام بسیار کوچک را در سطح زمین می توانند شناسایی کنند عکس برداری در ارتفاع پرواز کم با سرعت بسیار زیاد نیز همراه است فیلم در دوربین به طور پیوسته حرکت می کند دوربین شامل بدنه و قسمت محرکه بوده که با دست یا برق کار می کند دارای عدسی و فیلتر عدسی است که عدسی می تواند ساده و یا چند قطعه ای باشد دوربین ها دارای پلک و دیافراگم است که تنظیم مقدار و زمان نور را منعکس می کند مخزن فیلم با دو قرقره اصلی که فیلم با طول های متنوع که به طور متوسط 76 متر با گنجایش 270 قطعه  و فیلم و یا طول 120 متر وجود دارد.

نقطه نودال عدسی:

نقطه ای است بر روی محور اپتیک یا نورانی عدسی که شعاع های ورودی به سیستم عدسی پس از عبور از نودال اول یا اصطلاحاً جلویی دوربین از نودال دوم مرسوم به نودال عقب و به موازات خط ورود از عدسی خارج می شود.

شامل 29 صفحه فایل WORD قابل ویرایش


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله تاریخچه عکس های هوایی یا فتوگرامتری
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.