فی موو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی موو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود تحلیل المان محدود پره توربین بادی و بررسی سطوح مقطع مختلف اسپار پره توربین

اختصاصی از فی موو دانلود تحلیل المان محدود پره توربین بادی و بررسی سطوح مقطع مختلف اسپار پره توربین دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

74 صفحه word

چکیده:

در این پژوهش ﺑـﺎ ﺑﺮرﺳـﻲ ﻧﺘـﺎﻳﺞ المان محدود اسپار توربین بادی در ﺷـﺮاﻳﻂ ﺑﺎرﮔـﺬاری ﻣﺸـﺎﺑﻪ و با تغییر پارامترهای ضخامت و زاویه الیاف به بهینه سازی بدنه اسپار پرداخته شده است. ﺗﺤﻠﻴﻞ المان محدود ﺗﻮﺳﻂ ﻧﺮم اﻓﺰار آباکوس اﻧﺠﺎم شده ﻛﻪ در ﻧﺘﻴﺠﻪ محلهای ﺗﻤﺮﻛﺰ ﺗﻨﺶ در اسپار ﺗﻮرﺑﻴﻦ را ﻧﺸﺎن می دهد. از نتایج عددی می توان دریافت که با توجه به تغییر زاویه الیاف در اسپار، محل حداکثر تنش تغییر می کند. بطوریکه با افزایش زاویه الیاف محل حداکثر تنش از ریشه به سمت 3/1 ابتدایی اسپار تغییر پیدا میکند و رفته رفته مجدداً به ریشه اسپار بازمی گردد. با افزایش ضخامت لایه ها و با فرض ثابت بودن زاویه الیاف، میزان تنش اعمالی به سازه رفته رفته کاهش می باشد. اما با بررسی تاثیر زاویه الیاف در حالتی که ضخامت لایه ها ثابت می باشد می توان دریافت که برای زوایای 45 و 60 درجه حداکثر تنش به سازه وارد شده و با زوایای صفر و 90 درجه کمترین تنش به سازه وارد می شود. با افزایش ضخامت لایه ها و با فرض ثابت بودن زاویه الیاف، میزان کرنش اعمالی به سازه رفته رفته کاهش می یابد. اما با بررسی تاثیر زاویه الیاف در حالتی که ضخامت لایه ها ثابت می باشد می توان دریافت که با افزایش زاویه تا 45 درجه کرنش افزایش می یابد و پس از آن با افزایش زاویه الیاف میزان کرنش اعمالی تقریبا ثابت می شود.

فهرست مطالب 

فصل 1-   مقدمه  7

1-1-    پیشگفتار 7

1-2-    انواع توربین بادی. 8

1-2-1-    توربینهای محور افقی. 9

1-2-2-    توربینهای محور عمودی. 10

1-2-3-    توربین از نوع Savnoius 12

1-2-4-    چرخش توربینهای بادی برپایه نیروی درگ.. 13

1-2-5-    چرخش توربینهای بادی بر پایه نیروی لیفت.. 13

1-2-6-    اجزاء اصلی توربینهای بادی محور افقی. 14

فصل 2-   پیشینه پژوهش.. 18

2-1-    تعریف کامپوزیت.. 18

2-2-    تاریخچه کامپوزیتها 18

2-3-    مزایای استفاده ازکامپوزیت ها 19

2-4-    کاربرد کامپوزیتها 20

2-5-    طبقه بندی کامپوزیتها 21

2-5-1-    کامپوزیتهای ذره ای(تقویت شده باذرات.. 21

2-5-2-    کامپوزیتهای لیفی(تقویت شده باالیاف) 22

2-6-    انواع الیاف مورداستفاده درکامپوزیت ها 24

2-6-1-    الیاف شیشه: 24

2-6-2-    الیاف کربن  24

2-6-3-    الیاف آرامید (کولار) 25

2-6-4-    الیاف برن... 25

2-6-5-    الیاف پلی اتیلن. 25

2-6-6-    الیاف سرامیکی. 25

2-6-7-    الیاف فلزی.. 26

2-7-    ماتریس های پلیمری. 26

2-7-1-    ماتریس اپوکسی. 27

2-7-2-    ماتریس پلی استر 27

2-7-3-    ماتریس فنولیک... 28

2-8-    معادلات ساختاری کامپوزیت ها 28

2-8-1-    قانون عمومی هوک.. 28

2-9-    تقارن مواد 30

2-9-1-    مواد منوکلینیک... 30

2-9-2-    مواد اورتوتروپیک... 33

2-9-3-    ایزوتروپ جانبی. 35

2-9-4-    مواد ایزوتروپ.. 36

2-10- ثابتهای مهندسی. 36

2-11- ماتریس های سفتی در یک لمینیت.. 40

2-12- ثابت های مهندسی یک لایه چینی. 41

2-13- ثابت های مهندسی درون صفحه ای یک چندلایه 42

2-13-1-  ثابت های کششی یک چند لایه  [13] 43

2-13-2-  ثابت های خمشی یک چندلایه[13] 43

2-14- مروری بر پژوهش های پیشین. 43

فصل 3-   مدلسازی، تحلیل و بهینه سازی. 49

3-1-    روش تحقیق. 49

3-2-    مشخصات پره و اسپار توربین بادی V47-660kW.. 49

3-3-    مفروضات   50

3-4-    مراحل طراحی و تحلیل اسپار (در ادامه به جای اسپار از تیر استفاده شده است) 53

3-5-    مرحله اول (مدل کردن) 53

3-5-1-    قسمت sketch  55

3-6-    مرحله دوم (مشخص کردن مواد) 56

3-7-    مرحله سوم (اسمبلی کردن) 59

3-8-    مرحله چهارم (طراحی مراحل حل step) 60

3-9-    مرحله پنجم (مرحله بارگذاری) 60

3-10- مرحله ششم (مرحله المان بندی (مش بندی)) 62

3-11- مرحله هفتم (حل) 63

فصل 4-   بررسی نتایج. 64

4-1-    مشاهده نتایج. 64

4-2-    بهینه سازی و بررسی نتایج. 64

4-2-1-    روش رگرسیون چند متغیره جهت پیشبینی وزن و سفتی. 64

فصل 5-   نتیجه‌گیری و پیشنهادها 68

5-1-    نتیجه گیری. 68

5-2-    پیشنهادات   68

فصل 6-           مراجع  


 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحلیل المان محدود پره توربین بادی و بررسی سطوح مقطع مختلف اسپار پره توربین
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.