فی موو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی موو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله خانواده و نقش آن در ابراز محبت و مهرورزی

اختصاصی از فی موو دانلود مقاله خانواده و نقش آن در ابراز محبت و مهرورزی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله خانواده و نقش آن در ابراز محبت و مهرورزی


دانلود مقاله خانواده و نقش آن در ابراز محبت و مهرورزی

مشخصات این فایل
عنوان: خانواده و نقش آن در ابراز محبت و مهرورزی
فرمت فایل :word(قابل ویرایش)
تعدادصفحات :46

این مقاله در مورد خانواده و نقش آن در ابراز محبت و مهرورزی می باشد.

 

 

بخشی از تیترها به همراه مختصری از توضیحات هر تیتر ازمقاله خانواده و نقش آن در ابراز محبت و مهرورزی

ارتباط بین ساختار خانواده بر ابراز محبت و پیامدهای رفتاری جوانان و نوجوانان
والدین بر فرزندان خود به روشهای گوناگون اثر می گذارند، مکانیسم های مختلفی که ممکن است اثرات ساختار خانواده بر پیامد های رفتاری فرزندان را نشان دهد، بیشمار است. با این وجود چهار مکانیسم اولیه که در منابع مختلف درباره ی آنها بحث شده است عبارتند از: وضعیت اقتصادی، اجتماعی سازی والدین، استرس کودکی و رفاه روانشناختی مادری. در ادامه به بررسی هر یک از این مکانیسم ها پرداخته شده است. باید توجه داشت که ساختارهای مختلف اجتماعی و فرهنگی هر...(ادامه دارد)

اجتماعی سازی
خانه برای کودک زمینه ای ایجاد می کند که در آنجا آموختن و اجتماعی سازی صورت گیرد و جدای از سایر متغییر ها، کیفیت و محیط خانه و بویژه میزان مهرورزی در خانواده نتایج مهمی برای بچه ها دارد. یک محیط خانه ی مناسب مرتبط با فرصتهایی برای یادگیری و آموختن بوده و با گرمی و حمایت احساسی و مهرورزی باعث رشد سالم و نمو بچه ها خواهد شد (Bradley & Rock, 1998).
وقتی که دو والد در خانه باشند، مسئولیت کنترل بچه ها را تقسیم نموده و تشویق ها و روش های مورد نیاز را ایجاد می کنند. زمانی که والدین جدا زندگی می کنند والد ساکن اغلب تهیه کننده ی...(ادامه دارد)

بد نام سازی به عنوان یک فاکتور کلیدی
فرزند خوانده های و والدین آنها اغلب با تبعیض و بد نام سازی مواجه هستند. با توجه به منابع مختلف (Brodzinsky, 1987)روابط فرزند خواندگی اغلب بدنام می شوند. به علت انتظارات اجتماعی، والدین فرزند خوانده ممکن است از نظر نقش های والدی مورد سوال قرار گیرند. بعلاوه فرزند خوانده ها تبعیض قانونی و اجتماعی و رفتار های تبعیض آمیز دیگران را گزارش می کنند. در مواردی مشکلات درمانی گزارش شده است چرا که فقدان اطلاعات گذشته ی درمانی خویشاوندان ...(ادامه دارد)

تحقیق طلاق و والدین ناتنی: تقدم روابط تنی
مطالعات زیادی نشان داده است که بچه های طلاق و ازدواج مجدد، مشکلات رفتاری و عاطفی منفی در مقایسه با بچه های خانواده های سالم نشان می دهند. برای مثال بچه های طلاق، تک والدی و خانواده های با ازدواج مجدد بیشتر مضنون به درونی سازی و برون سازی مشکلات، خود باوری پایین ، رفتار بزهکارانه هستند. چندین دیدگاه که مسئول تنظیم منفی بچه ها با والدین و ازدواج مجدد است مورد بررسی قرار گرفته است (Amato, 1993). این دیدگاه های شامل غیاب یکی از والدین تنی ، دوره ی سازش مشکل برای والدین سرپرست، برخورد و ناسازگاری بین والدین، سختی ...(ادامه دارد)

بخشش و کرم امام
با توکل بر خدا و یقین به او، پاداش نیکوکاران در پیشگاه الهی فزونی می گیرد. اعتماد به اینکه خداوند روزی ده و نیرومند است، به مومن غنائی می بخشد که از فقر و تنگدستی نمی هراسد. امامان ما نمونه هائی والا در بخشش و کرم هستند. امام موسی بن جعفر (ع) با وجود سختی شرایط و اوضاعی که در آن می زیسته ، در جود و کرم شهره آفاق بوده است.
در این باره از محمد بن عبدالله بکری روایت شده است که گفت: در طلب وامی به مدینه در آمدم . اما( به مقصود خود نرسیدم) خسته شدم و با خود گفتم: ای کاش نزد ابوالحسن (ع) بروم و حال خود را برای او بازگو کنم. از این رو به مزرعه آن حضرت رفتم و خدمت او رسیدم. آن حضرت به همراه ...(ادامه دارد)

نتیجه گیری
والدین بر فرزندان خود به روشهای گوناگون اثر می گذارند، مکانیسم های مختلفی که ممکن است اثرات ساختار خانواده بر پیامد های رفتاری فرزندان را نشان دهد، بیشمار است. با این وجود چهار مکانیسم اولیه که در منابع مختلف درباره ی آنها بحث شده است عبارتند از: وضعیت اقتصادی، اجتماعی سازی والدین، استرس کودکی و رفاه روانشناختی مادری یکی از عوامل مهم تعیین کننده ی اثر ساختار خانواده بر پیامدهای رفتاری و اجتماعی جوانان، وضعیت اقتصادی خانواده می باشد زیرا ساختار خانواده و وضعیت اقتصادی همبسته هستند و درآمد های پایین پیامدهای منفی برای بچه ها دارد.
خانه برای کودک زمینه ای ایجاد می کند که در آنجا آموختن و اجتماعی سازی صورت گیرد و جدای از سایر متغییر ها، کیفیت و محیط خانه و بویژه میزان مهرورزی در خانواده نتایج مهمی برای  ...(ادامه دارد)

 فهرست مطالب  مقاله خانواده و نقش آن در ابراز محبت و مهرورزی

 اهداف
 پیشینه ی تحقیق  
روش تحقیق   
 ارتباط بین ساختار خانواده بر ابراز محبت و پیامدهای رفتاری جوانان و نوجوانان           
 وضعیت اقتصادی  
اجتماعی سازی
استرس  
رفاه روانشناختی مادری                                                                         
بد نام سازی به عنوان یک فاکتور کلیدی  
اجتماعی سازی توسط دو والد به صورت بهینه     
تحقیق طلاق و والدین ناتنی: تقدم روابط تنی                                                
تاثیر فرایند های خانواده        
مهرورزی در سیره امام موسی کاظم(ع)                 
موانع مهرورزی                                                                                   
نتیجه گیری                                                                                          
منابع                    


                  


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله خانواده و نقش آن در ابراز محبت و مهرورزی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.