فی موو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی موو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود گزارش کارآموزی در اداره جهاد کشاورزی

اختصاصی از فی موو دانلود گزارش کارآموزی در اداره جهاد کشاورزی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود گزارش کارآموزی در اداره جهاد کشاورزی


دانلود گزارش کارآموزی در اداره جهاد کشاورزی

 

مشخصات این فایل
عنوان: اداره جهاد کشاورزی
فرمت فایل :word(قابل ویرایش)
تعداد صفحات :  32

این گزارش کارآموزی درمورد اداره جهاد کشاورزی می باشد.

بخشی از تیترها به همراه مختصری از توضیحات هر تیتر از گزارش کارآموزی اداره جهاد کشاورزی

 مبارزه بیولوژیکی ( طرحی نو درکاهش مصرف سموم کشاورزی )
مصرف بی رویه سموم شیمیایی در یکی ، دو دهه اخیر واثرات پایداری بسیاری از این سموم در خاک افزایش مرگ ومیرهای ناشی ازمسمومیت هاموجب پیدایش زمینه هائی درجهت پرورش وتکثیرحشرات شده که دشمنان طبیعی آفات زراعی محسوب شده وباتغذیه وتخم گذاری برروی بخشی ازبدن آفت باعث نابودی این آفت میگردند که آنرامبارزه بیولوژیک می نامند .
باتوجه به اینکه منطقه گنبد و دشت برای هرنوع کشتی مناسب است و بدلیل شرایط مساعد آب     وهوائی زراعت پنبه کشت غالب این منطقه میباشد ونیز بدلیل اینکه پنبه در طول رویش خود در مزرعه امراض وآفات گوناگونی را میزبانی میکند و کنترل آلودگی ، سمپاشیهای متعددی رامی طلبد واقداماتی در زمینه پرورش زنبورتریکوگراما جهت پارازیت کردن تخم کرم قوزه که از آفات مهم پنبه می باشد و پرورش زنبور براکون جهت پارازیت کردن لارو کرم قوزه انجام شده است و نیز جهت مبارزه با تخم ساقه خوار و آفات شالی از زنبور تریکوگراما ومبارزه با آفات سویا نیز استفاده شد .....(ادامه دارد)

مبارزه با آفات وبیماریهای برنج در منطقه :
کرم ساقه خواربرنج ، یکی از آفات مهم برنج که درمنطقه در این فصل مشاهده شد ومعمولاً درتاریخ
26/4/84 تخمریزی پروانه کرم ساقه خوار درمنطقه مشاهده شدوآفت آن 3 - 2 نسل داردکه تخم گذاری نسل اول درخزانه دراوایل انتقال نشا به مزرعه شروع وتاپایان نشا ادامه داشت دوران لاروی نسل اول 40 - 35 روز ادامه داشت . علائم خسارت دراین نسل بازردشدن وخشکیدگی برگهای میانی ظاهر میگردد .وقتی لاروها به ساقه درموقع خوشه دهی حمله می کنند باعث میشوند کهدانه تشکیل نشود وخوشه سفید می شود.        
برای مبارزه شیمیایی علیه کرم ساقه خوارشالی (نسل اول ) گرانول 10% حدود 15 کیلوگرم  درهکتار توصیه گردید وبرای نسل دوم نیز گرانول 10% 20 کیلوگرم درهکتار گرانول 50%  40 کیلوگرم درهکتار پادان  30 کیلودرهکتار وریجنت 2% نیز 20 کیلو درهکتار توصیه می شود نسل سوم این آفت نیز دراواخر خردادماه درمزارع منطقه مشاهده گردید .
مبارزه با بیماری خطرناک بلاست : بیماری پلاست نیز در برخی مزارع مشاهده گردید و جهت .....(ادامه دارد)

علائم بیماری
  عامل بیماری قاد راست در تمام مراحل رشد گیاه و به همه قسمتهای هوایی بوته حمله نماید و علائم متفاوتی شامل بلایت گیاهچه، سیاه شدن ساقه ، لکه زاویه ای برگ و پوسیدگی قوزه را ایجاد می نماید. اولین نشانه آلودگی باکتریایی ظاهر مومی و آبدار بافت برگ ، ساقه و قوزه آلوده است سپس بافتهای آلوده به قسمتهای نکروزه قهوه ای یا سیاه تبدیل می شوند .اولین علائم بیماری روی  کوتیلدون مشاهده می شود . در روی کوتیلدون لکه های گرد یا بیضی شکل کشیده که ابتدا سبز روشن بوده  و حالت آب گزیدگی دارند و بعداً خشک شده و قهوه ای رنگ می گردند .
در روی  ساقه و طوقه علائم به صورت لکه های کشیده ی قهوه ای یا سیاه  دیده می شود که  فقط قسمت سطحی بافت حالت آبسوخته  پیدا می کند و به آوند چوبی کمتر سرایت می کند .  محل
  طوقه باریکتر شده و گاهی در اثر وزش باد ، بوته ها می افتند. ( بیشتر این علایم  در نواحی که
  آبیاری غرقابی صورت می گیرد ،دیده می شود.) علایم روی برگ به صورت لکه های آبسوخته که در زاویه ی بین رگبرگهای کوچک محدود می شوند، ظاهرمی شود که ابتدا به رنگ سبز تیره بوده سپس سیاه رنگ شده .....(ادامه دارد)

 مدیریت بیماری :
  ضدعفونی بذر پنبه نه  تنها سبب  کاهش  شیوع بیماری بلایت  باکتریایی شده  بلکه سبب  کاهش یماریهای مرگ گیاهچه ناشی از عوامل بیماریزای دیگر می شود. تا کنون در دنیا ترکیبات کربوکسین تیرام ، اکسی کربوکسین ، ترکیبات مسی ، اکسی کلرید مس و ترکیبات معدنی جهت  ضدعفونی  بذر پنبه بر علیه بیمارگر ( پاتوژن ) مصرف شده است .
- مدفون کردن بقایای گیاهی بلافاصله بعد از برداشت همراه با شخم عمیق سبب از بین رفتن پاتوژن در مزرعه شده و از جمعیت اولیه بیماری در سال بعد کاسته خواهد شد.
- تناوب با غلات سبب کاهش اینوکلوم عامل بیماری می شود .....(ادامه دارد)

بخشی از فهرست مطالب گزارش کارآموزی اداره جهاد کشاورزی

مبارزه بیولوژیک 2
مبارزه با کنه درمزارع سویا 4
طرح مبارزه با مگس زیتون  4 
مبارزه با آفت کرم قوزه پنبه 5
 مبارزه با آفات وبیماریهای برنج در منطقه 5
 مبارزه بابیماری خطرناک بلاست 6
مبارزه باتریپس پنبه 6
مبارزه برعلیه بلایت باکتریایی 8
علائم بیماری  8
مدیریت بیماری  10
گزارش روزانه کارآموزی 11

 

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود گزارش کارآموزی در اداره جهاد کشاورزی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.