فی موو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی موو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود گزارش کارآموزی ساختمان های بتنی

اختصاصی از فی موو دانلود گزارش کارآموزی ساختمان های بتنی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود گزارش کارآموزی ساختمان های بتنی


دانلود گزارش کارآموزی ساختمان های بتنی

 

مشخصات این فایل
عنوان: ساختمان های بتنی
فرمت فایل :word(قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 24

این گزارش کارآموزی درمورد ساختمان های بتنی می باشد .

بخشی از تیترها به همراه مختصری از توضیحات هر تیتر از گزارش کارآموزی ساختمان های بتنی

باز کردن قالب
اصولا قالب برداری از ساختمان بتونی وقتی باید انجام شود که اجزاء بتونی بتوانند وزن خود را تحمل نمایند برای ستونها و گونه تیرها همینقدر که شکل هندسی آنها تشکیل گردید میتوانند قالب را باز کنند ولی باید دقت شود که در مورد قالب برداری به گوشه آنها آسیب نرسد زیرا به علت سست بودن بتون در اثر کوچکترین ضربه گوشه آنها خواهد ریخت ولی در مورد تیرهای و سقفها حداقل 2 الی 4 هفته بعد از بتن ریزی باید قالب برداشته شود در این مدت هر قدر هوا سردتر باشد قالبها باید دیرتر برداشته شود زیرا همانطوریکه گفته شد در هوا سرد بتن دیرتر سخت میشود برای اینکه از سخت شدن بتون و باربر بودن آن مطمئن شویم بهتر است درموقع بتون ریزی چند نمونه از بتون را برداشته و در همان شرایط قطعه مورد نظر قرار دهیم و قبل از قالب بردای مقاومت نمونه ها را آزمایش کرده و در صورت رضایت بخش بودن اقدام به قالب برداری بنمائیم .
در این مورد هرگز نباید به مشاهدات چشمی اطمینان نمود در قالب برداری باید از برداشتن کلیه پایه ها در یک مرحله خودداری نمود. بهتر است قالب ها را در .....(ادامه دارد)

ستون
بعد از بتن ریزی پی قفسهه آرماتورهای ستون را که از قبل بافته و آماده شده است به آرماتورهای ریشه متصل می نمایند این کار باید حداقل 3-4 روز بعد از بتون ریزی پی انجام شود زیرا در غیر اینصورت با توجه بتون پی هنوز سخت نشده است در  اثر لنگر آرماتورهای ستون میله گردهای ریشه از جای خود تکان خورده و پی متلاشی می شود . بعد از بستن آرماتورهای ستون برای تثبیت موقعیت هر ستون ابعاد آنرا بوسیله تیرهای چوبی در پای ستون مشخص می نمایند باید توجه داشت که هیچوقت نباید برای تثبیت ابعاد ستون با ریختن بتون در پای آن اقدام نمود .
آنگاه قالب های فلزی یا چوبی را که از قبل اقدام نموده اند در اطراف ستون قرار داده و آنرا بوسیله سیم نجاری و میخ و یا میله گردهای مخصوص بهم دیگر متصل می نمایند آنگاه آنرا شاقول کرده و بوسیله چهار عدد تیر چوبی در جای خود مستحکم می نمایند بهتر است تیرهایی چوبی از بالا بوسیله میخ به قالب متصل کرده و پای آنرا در روی زمین بوسیله گچ محکم بنمایند هیچگاه نباید برای تکیه گاه این تیرهای چوبی از ستون های بتونی دیگر که تازه ریخته شده است استفاده نمود . بعد از تثبیت کامل موقعیت ستون محور آنرا با ستون های مجاور از بالای ستون و پایین ستون اندازه می گیرند در صورت درست بودن اقدام به بتون ریزی می نمایند اگر ارتفاع ستون زیاد باشد پرتاب بتون از بالا و سقوط آن به ته قالب موجب جدا شدن دانه ها از یکدیگر می شود که این خود موجب ضعف قطعه بتونی می باشد دراین مواد بهتر است به طرق مختلف از سقوط بتون از ارتفاع زیاد جلوگیری بعمل آید مثلا می توان یکی از اضلاع قالب ستون را تا نیمه کار گذاشته بعد از بتن ریزی تا آن سطح قالب را تکمیل نمایند . در کارگاههای کوچک که بتون ستونهای دستی ریخته می شود . بهتر است بتون مخصوص ستون راقدری رقیق تر تهیه نمایند تا به خوبی قالب را پر نماید البته توجه نموده که برای تهیه بتون رقیق باید از عیار سیمان بیشتر استفاده نمود مثلا بهتر است ستون را با عیار 400 تا 450 کیلو سیمان در متر مربع شن و ماسه ساخته شود به تدریج که قالب را پر می نماید باید دقت نمود که بتون تمام زوایای قالب و میله گردها را پر نماید تا بعد از .....(ادامه دارد)

آرماتور بندی
آرماتور بندی از حساس ترین و با دقت ترین قسمتهای ساختمانی بتونی میباشد . زیرا همانطور که می دانیم  کلیه نیروهای کششی درساختمان بوسیله میله گردها تحمل میشود بدین لحاظ دراجراء آروماتوربندی ساختمانهای بتونی باید نهایت دقت بعمل آید . برای تعیین قطر وتعداد میله گردهای هر قطعه بتونی دو منبع تعیین کننده وجود دارد اول محاسبه ـ دوم آئین نامه درمورد اول مهندس محاسب با توجه به مشخصات قطعه بتونی قطر میله گرد را تعیین نموده ودر نقشه های مربوطه مشخص می نمائید .
کارگاه آرماتور بندی باید در قسمتی جدا از کارگاه اصلی تشکیل گردد. در گارکاههای کوچک آرماتورها را با دست ( آچارگوساله و کارگاه ) خم مینمایند ولی در کارگاه بزرگ خم کردن آرماتور بوسیله ماشین انجام میشود مسئول کا رگاه آرماتور بندی باید از روی نقشه تعداد و شکل هر آرماتور را تعیین نموده و به کارگران مربوطه داده و خم کردن هر سری را دقیقا زیر نظر داشته باشد تا طول آرماتور ومحل خم کردن و زاویه خم کردن و طول قالابها طبق نقشه انجام شود . میله گردها باید از نوع ذکر شده در نقشه باشد . .....(ادامه دارد)

قالب بندی ستونها
اغلب ستونها به صورت چهار ضلعی (مربع یا مستطیل ) میباشد گاهی اوقات برای  زیبایی از مقاطع دیگری را ا زجمله دایره ـ بیضی وغیره استفاده می شد .  برای قالب بندی ستونها ابتدا ابعاد ستون را از روی نقشه تعیین نموده ودو ضلع قالب را به همان میزان از تخته های مناسب بریده وبه چوبهای چهار تراش که به آن پشت بند می گویند میخ می نمایند .با توجه به اینکه در قالب ستونها دو ضلع مقابل داخل دو ضلع دیگر قرار می گیرند در نتیجه پهنای دو ضلع دیگر قالب باید به اندازه کلفتی تخته از ابعاد قید شده در نقشه بیشتر باشد تا از  داخل ابعاد مورد نظر را به ما بدهد .باید توجه نمود که پشت بندهای اضلاع مقابل اولا در حدود 10 الی 15 سانتی متر از پهنای قالب بیشتر باشد در ثانی پشت بندهای اضلاع مقابل درست مقابل همدیگر قرار بگیرد تا در موقع اتصال چهار ضلع ستون به یکدیکر با بستن سیم نجاری به این زایده ها امکان اتصال آنها به یکدیگر به سهولت انجام پذیر باشد . حداکثر فاصله این پشت بندها از همدیگر نباید از 80 سانتی متر تجاوز نمایداین پشت بندها باید به  وسیله میله گرد ومهره یا سیم نجاری بهم اتصال پیدا کند . .....(ادامه دارد)

قالب بندی
همانطوریکه می دانیم  در کارگاه های ساختمانهای بتونی سه کارگاه وجود دارد که هم زمان به کار خود ادامه میدهند این سه کارگاه عبارتند از کارگاه بتن سازی – آرماتور بندی و قالب بندی از آنجای که بتن قبل از سخت شدن روان می باشد لذا برای شکل دادن به آن احتیاج به قالب داریم . قالبهایی که برای بتن ساخته میشود اغلب چوبی می باشد برای کارهای سری سازی از قالبهای فلزی نیز استفاده میشود .
قالبها و داربستهای زیر علاوه بر شکل دادن به بتن وزن آنرا نیز تا زمان سخت شدن تحمل می نمایند . بدین لحاظ اگر در اجرای آن دقت کافی نشود ممکن است در موقع بتن ریزی واژگون شده موجب خسارت شود در ساختمانهای بزرگ برای قالب بندی نیز باید محاسبه انجام گرفته شود و نقشه اجرایی تهیه گردد ولی در ساختمانهای کوچک بعلت کمی حجم بتن احتیاج به محاسبه و تهیه نقشه برای قالب بندی و داربست آن ندارد . .....(ادامه دارد)

بخشی از فهرست مطالب گزارش کارآموزی ساختمان های بتنی

مقدمه
ساختمانهای بتنی
قسمتهای مختلف  ساختمانهای بتونی    
قالب بندی
انواع قالب
قالب پی :
قالب بندی ستونها
قالب تیرهای اصلی
قالب بندی سقف
آرماتور بندی
ستون
تیر
تیرها
باز کردن قالب


دانلود با لینک مستقیم


دانلود گزارش کارآموزی ساختمان های بتنی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.