فی موو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی موو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله بررسی علل افزایش سن ازدواج در جوانان گروه سنی 26 تا 35 سال

اختصاصی از فی موو دانلود مقاله بررسی علل افزایش سن ازدواج در جوانان گروه سنی 26 تا 35 سال دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله بررسی علل افزایش سن ازدواج در جوانان گروه سنی 26 تا 35 سال


دانلود مقاله بررسی علل افزایش سن ازدواج در جوانان گروه سنی 26 تا 35 سال

 

مشخصات این فایل
عنوان:بررسی علل افزایش سن ازدواج در جوانان گروه سنی 26 تا 35 سال
فرمت فایل: word(قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 61

 

این مقاله در مورد بررسی علل افزایش سن ازدواج در جوانان گروه سنی 26 تا 35 سال می باشد.

 

بخشی از تیترها به همراه مختصری از توضیحات هر تیتر از مقاله بررسی علل افزایش سن ازدواج در جوانان گروه سنی 26 تا 35 سال

چکیده :
پیشنهاد ازدواج دادن بی شک یکی از مهمترین و بزرگترین گامهایی میباشد که تا به حال برداشته اید. شما خواهان آن هـستـید که در آن لحظه همه چیز عالی و بـه بـهتـریـن نحو پیش رود و از آن مهمتر که میخواهید پاسخ وی مثبت بـاشـد! ایـن نکـات را هــنگام دادن پیشنهاد ازدواج مد نظر قرار دهید تا شانس موفقیت شما افزایش یابد. ازدواج مـصـدر ثـلاثى مزید از باب افتعال وزواج مصدر باب مفاعله است , این دو واژه در اصطلاح فـقـهـى وقـانـونـى , بـه معناى رابطه اى است حقوقى که لازمه آن , جواز ....(ادامه دارد)

بیان مسئله
در طی این تحقیق ما برآنیم تا به سوالات زیر پاسخ دهیم و تاثیر هر کدام از عوامل زیر را بر روی بالا رفتن سن ازدواج بررسی کنیم . با توجه به اینکه عوامل همچون ، عوامل اقتصادی و عوامل اجتماعی ، سنت های خانوادگی و قبیله ای ، نوع نگرش افراد نسبت به امر ازدواج موانع سه راه ازدواج و ... در این امر موثر می باشند این سوالات مطرح می شود که این تحقیق درصد پاسخ گویی به آنهاست .
1- آیا عوامل اقتصادی مانند وضع مالی ، انتظارات طرفین و غیره . در بالا رفتن سن ازدواج موثر است ؟ ....(ادامه دارد)

اهمیت و ضرورت تحقیق
ازدواج یک سنت دیرینه اجتماعی است که از زمانهای بسیار قدیم بلکه از آغاز زندگی بشر مرسوم بوده است . پیمانی است مقدس که در بین تمام اقوام و ملل های مذهبی و غیر مذهبی ، و در تمام اعصار و امکنه ، وجود داشته و دارد .
در این پیمان مقدس ، زوجین یعنی زن و مرد زندگی مشترکی را تاسیس می کنند و پیمان می بندند که در کنار هم ویار و غمخوار یک دیگر باشند . ازدواج برای انسانها یک نیاز طبیعی است که از آفرینش ویژه آنها سرچشمه می گیرد . چنانکه انسان به آب و غذا نیاز دارد . در سنین مخصوصی به ازدواج هم نیاز پیدا می کند . هر یک از دخت و پر در سنین ....(ادامه دارد)

نمونه گیری و چگونگی آن در تحقیقات علوم انسانی
ما در بسیاری موارد علاقه مندیم که درباره مردم ، وقایع و پدیده های مختلف اطلاعاتی بدست آوریم . و اغلب به اعمالی دست می زنیم که احتمالاً آگاهانه نیستند . اما در منطقی جلوه دادن نتایج این گونه اعمال از هیچ گونه کوشسی دریغ نمی کنیم .
اما از آنجائیکه یکی از هدف های عمده تحقیقات در علوم انسانی دستیابی به اصول و آگاهی های معتبری است که قابل تفمیم به جامعه مادر یا عام باشد و با توجه به اینکه جمع آوری و اخذ اطلاعات از همه اعضای تشکیل دهنده یک جامعه وقت گیر ، هزینه و تقریبا غیر ممکن است لذا ما از مقوله « نمونه گیری » در تحقیقات استفاده می کنیم که هم وقت کمتری . هم هزینه کمتری در بر دارد .....(ادامه دارد)

2-   ازدواج به منظور فرار از تنهایی:
انسان موجودی اجتماعی است و در وجود او تعامل با دیگران در ارضای نیازهای انسانی سهم شایسته ای دارد . به همین خاطر بسیاری از افرادی که بنا به دلایل متعدد ، تنها زندگی می کنند و یا در عین حال که با خانواده خود زندگی می کنند احساس تنهایی می نمایند . گاهی برای کنار آمدن با این خلأ احساسی ، به فکر تشکیل زندگی مشترک می افتند. به طور قطع ازدواج راهی به سوی تعامل ، تبادل احساسات و همدردی محسوب     می شود و این فرآیند به ایجاد رضایت در انسانها از زیستن با هم می افزاید. اگر احساس تنهایی ، ناشی....(ادامه دارد)

ازدواج به خاطر جذابیت ظاهری:
اهمیت جذابیت جسمانی به عنوان یک عامل مهم در دوستی ها و مناسبات اجتماعی ، غیر قابل انکار است . به نظر می رسد افرادی که جذابیت ظاهری دارند ، رفتارهای پسندیده تر و ویژگیهای شخصیتی زیبایی هم  داشته باشند . به خاطر چنین تصوری ، تعداد زیادی از دختران و پسران مجذوب جذابیت جسمانی هم می شوند . زمانی که اهمیت این عامل درمعیارهای  افراد برای تشکیل زندگی مشترک بدون توجه به عوامل اقتصادی ، اجتماعی ،....(ادامه دارد)

بخشی از فهرست مطالب بررسی علل افزایش سن ازدواج در جوانان گروه سنی 26 تا 35 سال در پایین آمده است.

موضوع تحقیق     
مقدمه     
بیان مسئله     
اهمیت و ضرورت تحقیق     
فرضیات تحقیق     
اهداف تحقیق    
روش تحقیق     
متغیرها     
تعریف واژگان     
فصل دوم :
ادبیات و پیشینه تحقیق     
نظریه ها     
فصل سوم :
نمونه گیری و چگونگی آن در تحقیقات علوم اسلامی     
تعریف نمونه     
تعریف جامعه آماری 
....(ادامه دارد)   


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله بررسی علل افزایش سن ازدواج در جوانان گروه سنی 26 تا 35 سال
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.