فی موو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی موو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله تبرید

اختصاصی از فی موو دانلود مقاله تبرید دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله تبرید


دانلود مقاله تبرید

 

مشخصات این فایل
عنوان: تبرید
فرمت فایل: word( قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 33

این مقاله درمورد تبرید می باشد.

بخشی از تیترها به همراه مختصری از توضیحات هر تیتر از مقاله تبرید

اهمیت اقتصادی موضوع کاهش مصرف انرژی در چیلرها
در صنعت یکی از روش های تولید برودت استفاده از برودت مرکزی است. در این روش یک دستگاه مرکزی کار تولید سرما را بر عهده دارد و انتقال این برودت به قسمت های مختلف تأسیسات توسط یک سیستم واسط انجام می گیرد. همان طور که می دانیم یکی از پرمصرف ترین دستگاه هائی که کار تولید برودت را بر عهده دارد چیلرها می باشد.
در کشور ما ایران که جزء کشورهای گرمسیر می باشد، مسئله سرمایش، جزء مسائل مطرح در صنعت کشور است. اکثر چیلرهای مورد استفاده در کشور، از نوع چیلرهای تراکمی و با توجه به مصرف انرژی بالای چیلرهای تراکمی، کم کردن مصرف انرژی یعنی بالا بردن راندمان چیلرها، اهمیت بسزایی خواهد داشت. نگاهی گذارا به مصرف برق در سالهای اخیر، نشان دهندة اهمیتی است که انواع انرژی پیدا کرده است و مصرف انرژی برق را به نسبت زیادی افزایش داده است. طی دوره سال های 1372- 1355 مصرف برق کشور با میانگین نرخ رشد سالانه حدود 9/9% افزایش یافته و از 10758 میلیون مگا وات ساعت در سال 1355 به 58144 میلیون مگا وات ساعت در سال 1372 رسیده است. این نرخ رشد نشان....(ادامه دارد)

کاربرد گاز به صورت مبرد
اگر سیکل تبرید را برای یک گاز مانند هوا رسم کنیم مطابق شکل(3-2) ملاحظه می شود که تراکم و انبساط ایزآنتروپیک به صورت 2-1 و 4-3 بوده و 3-2 و 1-4 تحول تولید گرما و سرما در فشار ثابت می باشد. فرق بین این سیکل با سیکل کارنو برای درجات حرارت یکسان افزایش سطوح X و Y می باشد. در نقطه 4 درجه حرارت مبرد باید کمتر از درجه حرارت محیطی که باید سرد شود بوده و از آنجا گاز مبرد مقداری حرارت در فشار ثابت کسب خواهد کرد که موجب افزایش درجه حرارت آن خواهد شد. به همین دلیل درجه حرارت T2 نیز بیش از درجه حرارت هوای محیط بوده که تدریجا نقصان می یابد.
شکل (3-2)
تاثیر سطح X افزایش کار انجام شده و سطح Y علاوه بر افزایش کار انجام شده نقصان اثر تبرید نیز خواهد بود که هر دو نقصانی در ضریب عملکرد ایجاد می کنند. مبرد ممکن است در مرحله از دست دادن حرارت به جوش آمده و تبدیل به گاز گردد، در این مبردها سیکل  کارنو بین منحنی مایع اشباع و بخار اشباع قرار خواهد گرفت، شکل (4-2)، در تحول 3-2 و 1-4 که در درجه حرارت و فشار ثابت ....(ادامه دارد)

سیستم جذبی آب- آمونیاک (Aqua-ammonia system)
در این سیستم مبرد آمونیاک و سیال جاذب، آب می باشد. سیستم جذبی آب آمونیاک که تنها سیستم جذبی بوده که سال ها در صنایع از آن استفاده می گردید، امروزه نیز، خصوصاً در تبرید با درجات حرارت پائین به کار می رود. روش دیگر استفاده از سیستم لیتوم برومید- آب (Lithium bromide-Water system) می باشد که امروزه برای تولید آب سردwarerChillingدرتهویه مطبوع و غیره بکار می رود. قبل از اینکه سیستم آب-آمونیاک را مطالعه کنیم محلول این دو را بررسی می نمائیم. نمودار (1-24) خواص محلول آمونیاک و آب را در حالت مایع و بخار نشان می دهد. با استفاده از دیاگرام و با معلوم بودن فشار و درجه حرارت می توان سایر مشخصات را بدست آورد. مثلا در فشار و درجه حرارت سایر مشخصات مطابق شکل(2-24) از نمودار (1-24) بدست می آید. مقدار مایع آمونیاک پاند آمونیاک برای پاند مخلوط، انتالپی مایع به پاند مخلوط، انتالپی بخار به پاند مخلوط ومقدار بخار آمونیاک در مخلوط بخار خواهد بود.
با آنچه گفته شد که با در دست داشتن فشار و درجه حرارت در مراحل مختلف می توان عمل کرد یک سیستم جذبی را بدست آورد. یعنی با تعیین مقدار حرارتی که در ژنراتور کسب شده و مقدار حرارتی که در جذب کننده و کندانسور از دست رفته می توان مقدار سرمائی را که در اواپراتور حاصل شده تعیین نمود. ....(ادامه دارد)

ضریب عملکرد در سیستم های جذبی
ضریب عملکرد در سیستم های جذبی به صورت زیر است:
وقتی ضریب عملکرد سیکلهای تراکمی را با سیکلهای جذبی مقایسه نمائیم ضریب عملکرد سیکل جذبی خیلی کمتر به نظر میرسد، مثلاً ممکنست (3 برابر 7% ) باشد ولی باید توجه کرد که ضریب عملکرد در سیکل جذبی با سیکل تراکمی کاملاً متفاوت است زیرا در سیکل جذبی حرارت مبادله شده در ژنراتور منظور شده در حالیکه در سیکل تراکمی کار کمپرسور منظور میگردد. انرژی که در اثر کار حاصل میشود معمولاً خیلی گرانتر از انرژی است که از حرارت بدست میآید.
حال اگر ترکیبی از یک سیکل قدرت و یک سیکل تبرید را مطابق شکل(11-24) به جای یک سیکل جذبی در نظر گیریم با استفاده از دیاگرام T(s) برای سیکل قدرت در سمت چپ شکل ضریب عملکرد برابر با
و برای سیکل تبرید در سمت راست شکل ضریب عملکرد برابر با
با استفاده از روابط (1-24) و (2-24) و (3-24) ....(ادامه دارد)

سیستم جذبی دو عمله
در این سیستم مطابق شکل (16-24) دارای دو ژنراتور بوده که ژنرانور I یا بخار و ژنراتور II از گرامی تقطیر بخار ژنراتور I تغذیه خواهد شد در این سیستمها، سه نوع فشار در هر یک ازسه مخزن یک فشار خواهیم داشت که فشار متوسط 1000kpaمیباشد که تغذیه ژنراتور I بوده به جای120kpa که در سیکل ساده میباشد. محلول لیتیوم برومید ضعیف از ژنراتور I گذشته و از ژنراتور II نیز که با تقطیر بخار ژنراتور I گرمی می شود می گذرد و از آنجا که در یک تحول کاهش فشار به مخزن 2 خواهد رفت که در اثر این تحول مایع تبدیل بخار خواهد شد که در کندانسور تقطیر میگردد. ....(ادامه دارد)

فهرست مطالب مقاله تبرید

- مقدمه
2-1-بالا رفتن درجه حرارت مبرد
3-1-تغییر فاز
4-1- انبساط مایع
5-1- انبساط گاز کامل در جریان ثابت
6-1-مرحله تخلیه
7-1- انبساط گاز حقیقی
8-1-مراحل مغناطیسی و الکتریکی
اهمیت اقتصادی موضوع کاهش مصرف انرژی در چیلرها
2-سیکل تراکمی بخار THE VAPOR-COMPRESSION CYCLE      
1-2-مقدمه
2-2-ضریب عملکرد سیکل تبرید
3-2- سیکل کارنو در پمپ حرارتی
4-2- کاربرد گاز به صورت مبرد
5-2- نمودار و خواص مبردها
6-2- واحد تبرید
7-2- عملکرد سیکل استاندارد تراکمی بخار
8-2- مبدل در سیکل تراکمی
9-2- سیکل بخار حقیقی
24- تبرید با سیستم جذبی
(Absorption Refrigeration)             
2-24- سیستم جذبی آب- آمونیاک (Aqua-ammonia system)
3-24- سیستم جذبی  تکمیل شده
4-24- سیستم لیتیوم برومید- آب (Lithum bromide-water system)
5-24- سیستم لیتیوم برومید- آب صنعتی
6-24- خواص محلول لیتیوم برومید
7-24- ضریب عملکرد در سیستم های جذبی
سیکل جذبی با مبدل حرارتی


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله تبرید
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.