فی موو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی موو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود تحقیق مدیریت از زبان مدیران موفق

اختصاصی از فی موو دانلود تحقیق مدیریت از زبان مدیران موفق دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق مدیریت از زبان مدیران موفق


دانلود تحقیق مدیریت از  زبان مدیران موفق

چگونگی رهبری و ایجاد انگیزه در افراد
    تمام رهبران خوب از توانایی اظهار وجود و جرات برخوردارند .
    چگونگی تربیت ما در خانه و مدرسه باعث می شود که ما خود را یک مدیر و رهبر تلقی کنیم و یا کسی  که تابع و فرمانبردار است . وقتی قدرت رهبری را درک کنید می توانید بر عادتهای تربیتی نا صحیح غلبه کنید .
    به افراد کم تجربه توجه خاصی داشته باشید وقتی با تجربه تر و ورزیده تر می شوند شیوه خود را تغییر دهید و کمی دست آنها را باز بگذارید. همین که کارکنان یاد می گیرند کمتر به شما وابسته باشند آنها را مورد حمایت و تشویق قرار دهید .
    افراد با تجربه نیاز به آزادی عمل دارند و از نظارت شدید،ناراحت می شوند .
    سلامتی خود را حفظ کنید برای سلامتی خود ورزش کنید، خوب لباس بپوشیدو…
    مودب باشید از کلماتی مثل بفرمائید و متشکرم در صحبتهایتان استفاده کنید اما نه زیاد
    به کارایی توجه داشته نه به محبوبیت و پرطرفدار بودن ، گاهی لازم است خشم خود را نشان دهید اما خویشتنداری خود را از دست ندهید
ابتدا برای خود معلوم کنید چه احساسی دارید بعد تصمیم بگیرید که چه وقت با فرد مورد نظر صحبت کنید و مطلب خود را با آرامش مطرح کنید مثلا‌‌    " من خیلی از اتفاقی که …… عصبانی هستم  " .
    به طرز خوشایند با نظرات آنها مخالفت کنید . آرام باشید اجازه دهید که آن شخص هم حرفهایش را مطرح کند . با دقت به حرفهای او توجه کنید و بعد راه حلی برای آنها پیدا کنید .
    اگر از چیزی ناراضی هستید صریح ابراز کنید. آه نکشید یا اخم نکنید و با بداخلاقی و بی حوصلگی رفتار نکنید .
    عزت نفس و نتایج حاصل آن را در سازمان ترویج کنید کاری کنید که همه ، اهمیت کار خود را درک کنند و این که هر کدام آنها تا چه حد در موفقیت سازمان موثر بوده است .
    بر معیارهای بالا  تکیه کنید ، همه افراد باید بفهمند ، همبن قدر که فقط کارها را بدون اشکال انجام بدهند کافی نیست .
    تحت رهبری شما ، یگان ، هویتی یگانه پیدا می کند .
    با ابراز بلند نظری و مصمم و راه هدفدار، عزت نفس را در یگان خود ترغیب کنید .
    وقتی با کارکنان صحبت می کنید از ضمیر ما به جای من استفاده شود
    هر وقت ممکن بود ارتباط رودر رو با کارمندان برقرار کنید وقتی با آنها ملاقات می کنید تعارف ها و احوال پرسی ها را به یک دقیقه محدود کنید و با تلفن بیشتر از 10 دقیقه با کسی صحبت نکنید ، سعی کنید از سوء تفاهم جلوگیری کنید .
 
رهبری کارکنان

    کارکنان را با عطف توجه آنان به هدف های سازمان دور هم جمع کنید با یادآوری به کامندان خود در عین حالی که کار خود را انجام می دهند باید همدیگر را حمایت و کمک کنند .
    کار گروهی را در بین آنها تقویت کنید .
    کاری کنید که افراد سازمان به هم احساس وابستگی و همبستگی کنند ، کمک کنید که آنها از مسئولیت های هم درک روشنی داشته باشند .
    هر چند وقت یک بار برای توضیح کارهای یگان، افرادتان را دور هم جمع کنید. پیشرفت کار را بررسی کنید و برنامه های آینده را تعیین کنید. در مورد کسانی که در جلسات  برخورد منفی دارند ، علت را بررسی کنید .
    افراد را در کارها مشارکت بدهید و کاری را به گروه تحمیل نکنید ، با آنها حرف بزنید ، آنها را تشویق کنید واجازه پیشنهاد بدهید .
    افرادی که خوب کار کرده اند در جلسات تشویق کنید.
    به پایین دستها اعتماد نکنید یا رازی را با آنها در میان نگذارید
    وقتی مشکلاتی بین اعضای گروه وجود دارد سریع اقدام کنید قبل از آنکه اوضاع بحرانی شود افراد را جمع کنید و با صحبت کردن مسائل را حل و فصل کنید .
    با ایجاد جوی مناسب ،محیط کاری دلپذیری به وجود آورید . سختکوش باشید اما افراط نکنید و به کارکنان فشار نیاورید . نگرانی و اضطراب از خود نشان ندهید . با روشی مطمئن و راحت ، گروهتان بیشتر سر شوق می آید .
    ضعفهای گروه را بشناسید و به سرعت و قاطعیت اقدام به حل آنها کنید افراد را راهنمایی کنید و بطور جدی آموزش بدهید .
    وقتی کارکنان تحت فشار قرار می گیرند کمک کنید که از بحران خارج شوند اما حتماً بحران هایی راکه در اثر بی کفایتی یا عدم تلاش پیش می آیند شناسایی کنید .






انگیزه

ایجاد انگیزه در کارکنان
    انگیزه بخشی ، یعنی کمک به افراد برای دستیابی به موفقیت های فردی . کمک کنیم هر یک از افراد گروه بفهمند از کار خود چه نتیجه ای می خواهد بگیرد
    وقت بگذارید و با تک تک کارکنانتان صحبت کنید .
    از هیچ کدام از کارمندانتان دوری نکنید و یا به آنها بی اعتنا نباشید و با همه آنها در هر مقام و مرتبه ای که هستند با احترام رفتار کنید . اعضای سازمان  باید در حضور شما آسوده باشند و طبیعی رفتار کنند .
    نگرانی ها را به اطمینان بدل کنید و شور و هیجان آن اعضای گروه را که شهامت بیشتری دارند مهار کنید ، توانایی های افراد را به آنها یاد آوری کنید و به آنها از راه آموزش و واگذاری مسئولیت کمک کنید . استعدادهایشان را پرورش دهید و اساس پیشرفت آینده خود سازید . زمانی که به حق و سزاوار است تحسین کنید.
    با فشار ضوابط و کنترل بیرونی بر روی کارکنانی که فاقد انگیزه باشند نتیجه مطلوبی حاصل نخواهد شد
    ایجاد انگیزه در سازمانی که بدنه آنرا افراد مومن، ایثارگر و فداکار تشکیل می دهند کار آسانی است





1.    بهره گیری از آیات قرآن
2.    بهره گیری  از متون اصلی سخنان پیشوایان بزرگ
3.    بهره گیری  از سنت رسول خدا و سیره ائمه طاهرین
4.    بهره گیری  از دعاها و مناجات پر محتوا
توجه کنید:
    در کارکنان میل به کار کردن را به وجود آورید باید سعی کنید تا کارکنان با رضایت و رغبت و خودکارانه به دنبال کارها بروند
    به زیردستان بپردازید (توجه به نیاز های کارکنان ……)
    شنونده خوبی باشید با انگشت گذاشتن روی نقاط ضعف و قوت اشخاص و با توجه به شخصیت آنان می توانید آنها را تشویق کنید تا آزادانه گفتگو کنند و سپس با کمال علاقه شنونده با حوصله و علاقه مندی برای سخنان ایشان باشید .
    وقتی انتقاد می کنید پیشنهاد سازنده ای را هم آماده داشته باشید
    به طور خصوصی انتقاد کنید در نزد زیردستان و حضور دیگران انتقاد نکنید زیرا انتقاد در حضور دیگران حکم سرزنش دارد .
    نزد همکاران، زیردستان را تحسین کنید (فرد را خشنود کرده و در دیگران ایجاد انگیزه می کند )
    ملاحظه کار باشید (با درایت جوانب کار را بسنجید و آگاهانه تصمیم بگیرید)
    تفویض اختیار کنید
    از زور گویی و تحمیل نظر خود جداً خودداری کنید نباید زیردستان را بله قربان گو بار آورید
    علاقه مندی خود را به کار زیردستان با برخورد گرم ،خواندن اشخاص به اسم کوچک ،پرس و جو از طرز کار ایشان نشان دهید
    نظریه های دیگران را در طرحها و نقشه هایتان دخالت دهید . با زیر دستان مشورت کنید و به آنها نشان دهیم که در طرحهای ما نظرات آنها نقش عمده دارد .
    نمونه زنده و الگوی خوبی برای زیر دستان باشید . نحوه رفتار و کردار زیردستان بستگی مستقیم با رفتار رهبران دارد
    نشان دهید که به زیردستان اعتماد کامل دارید
    از زیردستان بخواهید تا در صورت نیاز بدون هیچ بیم و تردیدی برای مشورت خواهی و کمک به شما مراجعه کنند در نتیجه تعلق خاطر زیردستان به شما زیاد خواهد شد و با آزادی کامل نظر ها و پیشنهادهای خود را ابراز خواهند کرد.
    به زیردستان احترام بگذارید.
    در کردار و رفتارتان پایدار باشید. رهبری که روحیه زیردستان راخدشه دار می کند موجب می گردد تا در لاک خود فرو روند و از هر نوع اظهار نظری خودداری کنند و هرگز نمی تواند از پشتیبانی زیردستان برخوردار شده و مورد اعتماد آنها باشد .
    فقط در صورتیکی راه دیگری وجود نداشت با منزل کارمندان تماس بگیرید .
    برنامه های جذابی ترتیب دهید که اعضای گروه را بیشتر با هم پیوند دهد تا اینکه بین آنها جدایی اندازد .
    افراد را ترغیب کنید که انتقادهای سازنده را بپذیرند.
    در جلسات اجازه ندهید که افراد پر شور و هیجان وقت شما را تلف کنند .
    به کارکنان خود دلگرمی بدهید ، باید توقعات بالایی از خود داشته باشند و به مشکلات به چشم یک فرصت و موقعیت نگاه کنند نه معضل و گرفتاری . بر مزایایی که این موقعیت ها برای آنها دارد تاکید کنید.
    قبل از آنکه به خاطر عملکرد نامطلوب کسی را سرزنش کنید شاید بهتر باشد که ابتدا خشنودی و رضایت خود را از جنبه های دیگر کار فرد ، مطرح کنید و بعد ضعفها را ذکر کنید .
    با رفتارهای ناپسند قاطعانه برخورد کنید نه پرخاشگرانه . وقتی یکی از افراد گروهتان را توبیخ یا راهنمایی می کنید نشان بدهید که از او بدتان نمی آید. هیچ وقت طعنه و کنایه نزنید . انتقادهایتان نباید شخصی باشد بلکه باید باعث بهبود عملکرد فرد شود.





شیوه رهبری گروه

    قاطعیت را با خشونت و استبداد اشتباه نگیرید اگر حقوق و نیاز های خود را به قیمت لطمه خوردن اطرافیان خود تحمیل کنید مدیری مستبد هستید. مدیران قاطع، همه را سخت به کار وا میدارند تا به هدفها دست پیدا کنند اما بدون نقض حقوق و نیاز های کارکنان . اگر به سوی فرمانبرداری محض گرایش دارید و زیاد از حد در برابر هم رده های خود ، زیردستان خود یا مدیر خود تسلیم می شوید می توانید سعی کنید که قاطع تر و جسورتر باشید.
    شروع کنید به قاطعانه عمل کردن و از خود شهامت و جسارت نشان دادن .
    فضای کار خود را کنترل کنید و یاد بگیرید در قلمرو کار بقیه افراد هم احساس راحتی داشته باشید . راحت و آرام در اداره حرکت کنید .
    وقتی اشتباهی می کنید تظاهر نکنید که خالی از اشتباهید ، اشتباه خود را بپذیرید . با انتقاد ها درست برخورد کنید ، وقتی انتقاد می شود -برخورد خصوصی یا شخصی نیست- پس به همه حرفهای افراد گوش دهید و به آنها قول بهبود مشکل را بدهید
    وقتی مشکلی پیش می آید خونسردی خود را حفظ کنید کنترل اوضاع را  در دست بگیرید و مشکل را به شکلی منظم و اصولی بر طرف کنید و سراسیمه و دستپاچه نشوید.
    تشنج ایجاد نکنید باید تمام توجه خود را به نگرشهای مثبت معطوف کنید . عادتهای عصبی ،کارکنان را مایوس می کند ، مراقب رفتارهای عصبی خود باشید . اگر دوستان صمیمی به شما می گویند که حرف خود  را مرتب تکرار می کنید ویا …… از نظرات آنها استقبال کنید و سعی کنید این عادتها را کنار بگذارید . نشانه های اضطراب و نگرانی به تمام افراد منتقل می شود.
چگونگی برقراری ارتباط با افراد
    با افراد مافوق و همکاران خود ، در تمام مواقع در ارتباط باشید .
    ارتباط یعنی فرستادن و دریافت پیام ، درک طرف مقابل از آنچه شما در ذهن دارید و درک شما از آنچه او در سر دارد.
    صادق باشید و صریح ، کنایه پرانی  یا طعنه زدن خلاف اصل صراحت گویی و قاطعیت است . واضح و روشن آنچه را که می خواهید مطرح کنید .
    یک فرهنگ لغت خوب در اختیار داشته باشید. با پیدا کردن لغاتی که برایتان جدید است دامنه لغات خود را افزایش دهید
    سعی کنید با نگاه کردن به شرایط از دیدگاه فرد مقابل و با توضیح مزایایی که پذیرفتن نظرات شما برای وی دارد اورا متقاعد کنید
    موقع عصبانیت صدای خود را بلند نکنید زور و خشونت باعث نمی شود که نظرات شما متقاعدتر شود
    هیچ گاه به قصد لطمه زدن به دیگران چیزی نگویید و یا ننویسید . وقتی چنین کاری کردید دیگر نمی توانید حرف خود را پس بگیرید . هر چند بعد از آن بسیار اظهار پشیمانی و تاسف کنید . لزومی ندارد برای کار کردن با کسی حتماً از آن شخص خوشتان بیاید اما سعی کنید به جای دشمنی ، بین خود پله های دوستی ایجاد کنید .
    برای آنکه حرفتان تاثیرگذار باشد مبالغه نکنید دیگران تصور می کنند که شما همیشه مسائل را بزرگ می کنید و کوچک جلوه دادن مسایل بسیار موثرتر است .
ارتباط رو در رو

    بهترین راه ارتباط ، ارتباط رو در رو است
    سعی نکنید لهجه خود را پنهان کنید . اما واضح صحبت کنید ، آرام تر صحبت کنید و در نگاه آنها دقیق شوید   
    فنون مکالمه را تمرین کنید . افراد را با نامشان صدا کنید . سوال کنید ، علاقه نشان دهید ، با دقت گوش کنید و شیوه هایی برای پایان دادن گفتگو پیدا کنید .
    حرف طرف مقابل را قطع نکنید مگر آنکه از موضوع بحث خارج شده باشد .
    به یاد داشته باشید که فقط گفته شما نیست که در خاطر می ماند بلکه نحوه بیان شما هم در ذهن ثبت می شود، پس از لحن تند و خشن اجتناب کنید هرگز با زیر دستان خود با لحنی تحقیرآمیزوتند و بلند صحبت نکنید .
    صدای خود را ضبط کنید ومنتقدانه به آن گوش کنید .
    سعی کنید با نگاه ارتباط برقرار کنید اما به افراد خیره نشوید . اغلب آن فردی که از توانایی ابراز وجود بیشتری برخوردار است اول تماس چشمی خود را قطع نمی کند بلکه بعد از 2 الی 3 ثانیه و آنگاه آرام آرام این کار را می کند .
    صحبت سریع حاکی از عدم اعتماد به نفس است .
    در آخر جملات صدایتان پایین نیاید .
    اکثر مدیران حرفها را می شنوند اما شما باید حرفها راگوش کنید .
    سعی کنید بی طرف باشید هر چه گوینده به حرف خود مطمئن تر است شما باید در جواب خود محتاط تر باشید مراقب کسانی باشید که مواضع افراطی می گیرند .
    افراد را تشویق کنید درباره خودشان حرف بزنند مهارتهای  آنها را ارج بگذارید و از آن استفاده کنید
    مدام در فکر مساله خاصی فرو نروید چون به نظر می رسد که قدرت تصمیم گیری ندارید
    همه اوقات جدی نباشید و گرنه همراهی و مصاحبت شما بسیار کسالت آور خواهد بود (دیگران را مسخره نکنید)
    سعی کنید با رازداری و قابل اعتماد بودن در بین کارکنان اعتماد کسب کنید

تقویت مهارتهای شنیداری

    با دقت به حرفهای دیگران گوش بدهید به خصوص به نوسانات صدای آنها دقت کنید که اغلب کمک می کند بهتر طرز فکری را که در پس گفتار آنان است درک کنید .
    از علائم غیر کلامی برای نشان دادن علاقه و توجه خود استفاده کنید . (لبخند ، تکان دادن سر به نشانه تایید و …)
    اگر مطلبی را نمی فهمید توضیح بخواهید تا مطلب برایتان روشن شود
    سعه صدر داشته باشید وقتی کسی به شما حرف می زند به حرفهای او گوش کنید اگر شخصی یا موضوعی خیلی برای شما جالب توجه نیست اجازه ندهید تمرکزتان بهم بخورد و نگذارید حواستان متوجه موضوعی شود که بعد از آن می خواهید بگویید. تمام توجه تان به گفتگو باشد .  
    تحت تاثیر کلمات احساس برانگیز قرار نگیرید ، مراقب و گوش به زنگ استدلا ل های غیر منطقی باشید که میان حرفهایتان به گوش میخورد.
فوت کوزه گری در مدیریت

    بجای یافتن مقصر و سرزنش او ، مشکل را حل کنید . مدیرانی که سعی می کنند تا مشکل به وجود آمده را حل کنند به مراتب کم هزینه تر و موثرتر از آن است که تلاش کنند تا مقصر را پیدا کنند و او را تنبیه نمایند .
    به کارکنان بگویید نتیجه مورد نظر شما از انجام کار چیست ؟ نه اینکه چگونه کار را انجام دهند . افراد مسئولیت پذیرند اگر آنها را راهنمایی کنید کمتر حالت دفاعی به خود می گیرند تا اینکه روش کار را به آنها دیکته کنید .
    همه کارها را خودتان انجام ندهید ولو اینکه به لحاظ تجربه قبلا آنها را به بهترین نحو ممکن انجام داده اید .
    انتظار نداشته باشید کاری را که بد شروع کرده اید بتوانید به سادگی بهبود ببخشید.
    از دفتر کار خود خارج شوید. با خروج از دفتر کار مدیریت شما کارایی بیشتری خواهد داشت در خارج از دفتر کار بیشتر در دسترس خواهید بود . اطلاعات دست اول بدست خواهید آورد و خواهید دید که در واقع چه رویداد هایی در حال وقوع است .
    در رهبری کارکنان خود کارمندی نمونه باشید اگر می خواهید بیش از وظیفه کار کنند خود هم این چنین باشید.
    رهبر گروه شدن به مراتب موثرتر و ارزشمندتر است تا مدیر واحد شدن .

 

 

شامل 63 صفحه Word


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق مدیریت از زبان مدیران موفق
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.