فی موو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی موو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق در مورد استان فارس

اختصاصی از فی موو تحقیق در مورد استان فارس دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در مورد استان فارس


تحقیق در مورد استان فارس

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 تعداد صفحه23

استان فارس

در حال حاضر استان فارس با وسعتی حدود 124 هزار کیلومترمربع در جنوب غربی ایران واقع است و نزدیک به 8 درصد مساحت کل کشور را تشکیل می دهد. این استان از شمال محدود است به استان اصفهان ، از شرق به استانهای یزد و کرمان، از جنوب به استان هرمزگان و از غرب به استانهای بوشهر و کهکیلویه و بویراحمد متصل است .در گذشته نه چندان دور استانهای هرمزگان ، بوشهر، کهکیلویه و بویر احمد و قسمتی از مناطق استانهای اصفهان، یزد، خوزستان و کرمان جزو خطه فارس قرار داشته است .
آب و هوای فارس :
آب و هوای فارس متنوع و چهار فصل است . دمای سالانه تا حدود 9 درجه سانتیگراد تفاوت دارد. میانگین کل دمای استان 18 درجه و دردامنه 14 تا 23درجه سانتیگراد تغییر می کند. حداکثر مطلق دما تا 48 درجه سانتیگراد نیز پیش می رود.
متوسط میزان بارندگی در نواحی مختلف فارس متفاوت و از 100 تا 400 میلی متر در نوسان است .
تقسیمات کشوری :
بر اساس ، آخرین تقسیمات کشوری ، فارس دارای21 شهرستان ، 64 بخش و 184 دهستان است . مرکز فارس شیراز با 1.432.824 نفر جمعیت میباشد.
جمعیت :
بر اساس آخرین آمار 1375 فارس دارای 3.817.036 نفر جمعیت با تراکم 308 نفر اعلام گردیده است . از این تعداد جمعیت 5/56 درصد آن در نقاط شهری ، 42 درصد در نقاط روستایی پراکنده اند. 5/1 درصد جمعیت نیز بصورت غیر ساکن در استان فارس بسر می برند .
جمعیت عشایر فارس شامل ایلات قشقائی ، خمسه ، ممسنی و لرهای کوهمره میباشد.
نرخ رشد جمعیت در فارس 8/1 درصد است ( متوسط کل کشور9/1 )
زبان و مذهب :
زبان مردم فارس ، فارسی است ، اما بعضا" بسبب وجود قبایل و ایلات مختلف زبانهای ترکی ، لری و حتی عبری و ارمنی و آسوری بصورت کم و بیش در فارس معمول است . بیش از 55/99 درصد مردم فارس مسلمان و شیعه میباشند، بقیه را جامعه کلیمیان ، زرتشتیان و مسیحیان تشکیل می دهد .
اقتصاد استان فارس :
استان فارس تولید کننده 27/4 درصد محصول ناخالص داخلی کشور است و ازاین بابت پنجمین به حساب می آید. در ساختار اقتصادی فارس 7/23 درصد را تولیدات کشاورزی ، 7/28 درصد را تولیدات صنعتی ، 46 درصد را خدمات و بقیه یعنی 6/1 درصد را سایر محصولات تشکیل می دهد. درآمد سرانه فارس بیش از 6 میلیون ریال محسابه می گردد و نرخ پس انداز فعلی 25 درصد است .
استان فارس در رشته صنایع شیمیائی و پتروشیمی ، الکتریکی و الکترونیکی ، صنایع نساجی ، صنایع تبدیلات کشاورزی ، خدمات مالی و بویژه در صنایع دستی دارای پتانسیل بالایی است و لذا این گونه صنایع میتواند محل جذب سرمایه های عظیم داخلی و خارجی قرار بگیرد.
استان فارس در زمینه فرهنگ صنایع دستی که در اشتغالزایی نقش بسیار عمده ای را بعهده دارد دارای غنای بالایی است و در شرائطی که روستاها به سبب عدم پاسخگویی اقتصادی بویژه از نظر زمین و آب کفایت ندارند ، توجه به صنایع دستی و فراورده های دستی که دارای خاستگاه روستایی است امر مهمی بنظر می رسد و حتی یک ضرورت ملی را ایجاب می کند.
5-1- نیروی انسانی و اشتغال :
از کل جمعیت مشغول به کار استان فارس 21/26 درصد در بخش کشاورزی ،
25 درصد در بخش صنعت و 79/48 درصد نیز در بخش خدمات قرار گرفته اند.وجود چنین آماری در مقایسه با ارزش افزوده ای که ایجاد می نمایند، بهره وری مناسبی را نشان نمی دهد.


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد استان فارس
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.