فی موو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی موو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله اقتصاد چای در ایران

اختصاصی از فی موو دانلود مقاله اقتصاد چای در ایران دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله اقتصاد چای در ایران


دانلود مقاله اقتصاد چای در ایران

 

مشخصات این فایل
عنوان: اقتصاد چای در ایران
فرمت فایل: word(قابل ویرایش)
تعداد صفحات:65

این مقاله در مورد اقتصاد چای در ایران می باشد.

 

بخشی از تیترها به همراه مختصری از توضیحات مقاله اقتصاد چای در ایران

بیانیۀ پیشنهادی نخستین همایش اقتصاد چای در ایران
نخستین همایش اقتصاد چای در ایران با هدف توامان بهبودی و اقتصادی کردن کمی و کیفی تولید چای داخلی و همسویی کامل با افزایش رفاه مصرف کننده ایرانی در تاریخ 5 اردیبهشت 1380 با یاری استادان و پژوهشگران اقتصادی ، کشت و صنعت چای و نیز با یاری و مساعدت سندیکای کارخانجات چای شمال در تالار اجتماعات دانشکدۀ اقتصاد دانشگاه تهران برگزار شد و از سوی مار زیادی از دانشوران ، پژوهشگران ، مسئولان رسمی کشور ، کارشناسان ، مدیران ، کارکنان و دانشجویان وارد و علاقمند در این رشته ، به همراه نویسندگان و شاعران و هنرمندان خطۀ زیبای گیلان مورد استقبال و همکاری و همفکری جدی قرار گرفت ....(ادامه دارد)

هدف از تشکیل نخستین همایش اقتصاد چای در ایران
فکر تشکیل این همایش تقریباً از یک سال پیش ، وقتی که اقتصاد چای کشور به طور جدی با دور تازه ای از بحران روبرو و مشخص شد که این بحران محصوا مداخله های ناروا و سودجویانۀ ویژه در بازار است که نمی گذارند چای داخلی به مرغوبیت قابل قبول تولید و به اشتغالزایی درآمد آفرینی دست یابد ، در میان مدیران سندیکای کارخانجات چای شمال شکل گرفت . اما از آنجا که این مدیران همواره سعی کرده اند مسایل خود را با مسئولان و کارشناسان دولتی و غیر دولتی محترم کشور در میان گذارند و آنان را یاری دهند تا به شناخت کافی دست یابند و در حد مقررات اقدام کنند ، فکر همایش تقریباً از همان دوران در میان شماری از کارشناسان مسئول و دلسوز نیز قوت گرفت ....(ادامه دارد)

راهکار اجرایی سیستم حراج چای
از آنجائیکه گره گاه اصلی کشت و صنعت چای کشور در بخش بازرگانی و بازار مصرف آن است، لذا با توجه به حمایتی که دولت محترم بنا به مفاد تبصره 7 قانون بودجه سال 1384 از این صنعت به عمل آورده است ، مشکلات ساختاری چای از طریق ایجاد شبکه زنجیره ای تولید تا مصرف ، رفع می گردد .
1- جهت مرتبط کردن توزیع کنندگان و فروشندگان چای با تولید کنندگان سیستم حراج چای( اکشن چای ) -که شیوه ای تجربه شده در عمده کشورهای تولید کننده چای است – تشکیل می گردد تا با استفاده از مبلغ مصوبه مجلس اقدام به فروش چای به خریداران نماید.
2- مبلغ یاد شده در اختیار اداره کل چای شمال قرارمی گیرد و در حساب ویژه ای که اختصاص به ...(ادامه دارد)

بررسی عوامل کاهش کمی و کیفی تولید چای
کاشت محصول چای در اواخر دهۀ قرن گذشته در شمال ایران به خصوص لاهیجان صورت گرفته و امروز 34000 هکتار از زمین های گیلان و مازندران را به خود اختصاص داده است با توجه به اینکه در بهترین شرایط ، تولید کنونی پاسخگوی نیاز داخلی نیست متأسفانه به دلیل وجود عوامل مختلف در سالهای اخیر با کاهش کمی و کیفی چای نیز روبرو هستیم .
این عوامل عبارتند از :
1- سن گیاه : اکثر باغات چای عمری بیش از 60 سال دارند و غالباً پیک تولید را طی کرده و سیر نزولی را می پیمایند .
...(ادامه دارد)

نوشابه ی چای
چای، این محبوبترین نوشیدنی دنیا دارای خواص درمانی متعدد است.
ضد ویروس و باکتری: اثر ضد میکروبی چای احتمالاً به علت انواع "تانن" است. دم کرده چای می تواند برخی از انواع ویروس آنفولانزا ، ویروس تب خال ، فلج اطفال و چند نوع ویروس بیماری زای دیگر را غیر فعال کند.
مقابله به پوسیدگی دندان: چای به علت داشتن مقدار قابل ملاحظه ای تانن و فلوراید، عامل نیرومندی است برای پیشگیری از فساد دندان ها. بررسی دانشمندان ژاپنی نشان می دهد کودکانی که بیشتر چای می نوشند کمتر به پوسیدگی دندان دچار می شوند. در میان چندین نوع مواد خوراکی ضد پوسیدگی دندان ، چای از همه مؤثرتر است. ...(ادامه دارد)

بخشی از فهرست مطالب مقاله اقتصاد چای در ایران

تاریخ چای
بیانیۀ پیشنهادی نخستین همایش اقتصاد
چای در ایران
هدف از تشکیل نخستین همایش اقتصاد
راهکار اجرایی سیستم حراج چای
بررسی عوامل کاهش کمی و کیفی
تولید چای
هم کنشی بین رفاه مصرف کننده و حمایت از تولید ملی
کشاورزی ، صنعت و بازرگانی چای گذشته ، حال ، آینده
اصلاح ساختار چایکاری و چایسازی با استفاده از تکنولوژی نوین
نوشابه ی چای
...(ادامه دارد)


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله اقتصاد چای در ایران
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.