فی موو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی موو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق در مورد تجزیه و تحلیل شغل ، تنظیم شرح شغل و شرایط احراز شغل .کاربرد تجزیه و تحلیل شغل

اختصاصی از فی موو تحقیق در مورد تجزیه و تحلیل شغل ، تنظیم شرح شغل و شرایط احراز شغل .کاربرد تجزیه و تحلیل شغل دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در مورد تجزیه و تحلیل شغل ، تنظیم شرح شغل و شرایط احراز شغل .کاربرد تجزیه و تحلیل شغل


تحقیق در مورد تجزیه و تحلیل شغل ، تنظیم شرح شغل و شرایط احراز شغل .کاربرد تجزیه و تحلیل شغل

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 تعداد صفحه42

بخشی از فهرست مطالب

کاربرد تجزیه و تحلیل شغل‏

 

 مشکلات تجزیه و تحلیل شغل‏

 

  1. روش مدیریت علمى‏

 

طراحى شغل‏

 

نظریه ویژه‏گى‏هاى شغل‏

 

  1. روش انگیزش‏

 

نظریه دو عاملى هرزبرگ (غنى ‏سازى شغل)

 

نظریه فعال‏سازى‏

 

  1. روش سیستمى‏
  2. روش مبتنى بر ویژگى‏هاى عامل انسانى‏

 

- طراحى شغل از دیدگاه کتاب و سنت‏

 

- شرح شغل در قرآن و سیره نبوى و علوى‏

 

تجزیه و تحلیل شغل‏

 

پایه و اساس سازمان، وظایفى است که به وسیله اعضاى آن انجام مى‏گیرد. این وظایف باید متناسب با یکدیگر و داراى هماهنگى در جهت رسیدن به اهداف سازمان باشد. بنابراین، تجزیه و تحلیل و شناخت مشاغل در سازمان، بخش مهمى از وظایف مدیریت منابع انسانى محسوب مى‏شود.

 

تجزیه و تحلیل شغل، فرآیندى است که از راه آن، ماهیت و ویژگى‏هاى هر یک از مشاغل، در سازمان بررسى مى‏گردد و اطلاعات کافى در باره آن‏ها جمع‏آورى و گزارش مى‏شود. با تجزیه و تحلیل شغل معلوم مى‏شود که هر شغل چه وظایفى را شامل مى‏شود و براى احراز و انجام شایسته آن، چه مهارت‏ها، دانش‏ها و توانایى‏هایى لازم است.
در حال حاضر، روش به‏خصوصى که به طور یک‏سان براى تجزیه و تحلیل همه مشاغل در هر شرایطى مناسب بوده و از پایایى و روانى لازم نیز برخوردار باشد، وجود ندارد. برخى از صاحب‏نظران معتقدند که ترکیبى از روش‏هاى گوناگون، مؤثرتر از به کارگیرى هر یک از آن‏ها به تنهایى است و هیچ‏یک از روش‏ها به طور جداگانه بر دیگر روش‏ها برترى ندارد.

 

 

 

 

 

 

 

 تنظیم شرح شغل و شرایط احراز شغل‏

 

در شرح شغل، وظایف، مسؤولیت‏ها و شرایط کلى کار به طور خلاصه بیان مى‏شود. شرایط احراز شغل نیز شرح حداقل شرایطى است که متصدى شغل باید داشته باشد تا بتواند با موفقیت از عهده کار برآید. به بیان دیگر، دانش، مهارت‏ها و توانایى‏هایى که براى انجام موفق و مؤثر شغل ضرورى است، در فرم شرایط احراز منعکس مى‏شود و انتظار مى‏رود کسى که داراى آن شرایط است، کار را بهتر از کسى که فاقد آن‏ها است، انجام دهد.

 

تنظیم شرایط احراز شغل، نقش مهمى در فرآیند انتخاب افراد ایفا مى‏کند و با استفاده از آن مى‏توان فردى را انتخاب و استخدام کرد که بیش‏ترین شایستگى را براى تصدى شغل مورد نظر داشته باشد. در واقع، منظور از انتخاب درست در مدیریت منابع انسانى، این است که شاغل (با توجه به مشخصاتى که در شرایط احراز شغل درج گردیده) و شغل (آن طور که در شرح شغل آمده است) با هم تناسب داشته باشند.
در شرح شغل، عناوینى مانند: عنوان شغل، محل شغل، خلاصه‏اى از شغل، وظایف شغل، رئیس یا زیردستان، شرایط شغل و خطرهاى موجود در شغل مى‏آید. در
شرایط احراز شغل، عناوینى مانند:

 


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد تجزیه و تحلیل شغل ، تنظیم شرح شغل و شرایط احراز شغل .کاربرد تجزیه و تحلیل شغل
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.