فی موو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی موو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود تحقیق کامل درمورد متره

اختصاصی از فی موو دانلود تحقیق کامل درمورد متره دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق کامل درمورد متره


دانلود تحقیق کامل درمورد متره

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه: 12

 

تعریف متره

مهمترین اسناد و مدارک مورد نیاز به شرح زیر است :

 

1-یک سری کامل نقشه های اجرایی شامل نقشه های سازه ای ، معماری ، تاسیسات مکانیکی ، تاسیسات الکتریکی و دتایل های لازم .

 

2-جدول های صورت وضعیت 

 

3-قیمتهای مصالح ،نیروی انسانی ، نیروی ماشینی ، (فهرست بهاء منضم به پیمان ) 

 


4-شرایط خصوصی پیمان یا سایر اسناد منضم به پیمان 

 

انواع متره

با توجه به این که مصالح با چه واحدی و برای چه نیازی محاسبه میشود ، انواع متره مطرح میشود که عبارتند از :


متره بسته


متره باز تجزیه بها یا آنالیز بها

 

متره بسته

در این روش ،مقادیر و اوزان مصالح را با توجه به واحد های مورد نیاز ، از روی نقشه ها و اسناد پیمان محاسبه و برآورد نموده ، و در جدول های مخصوص وارد مینمایند . سپس مقادیر به دست آمده را در قیمت های واحد پایه (معمولا از فهرست بهای واحد پایه رشته مربوط استخراج میشود ) ضرب نموده تا قیمت هر آیتم به دست آید . از روی جمع جبری قیمت آیتم ها ، فیمت خالص پروژه حاصل میشود . اگر به این قیمت ، ضرایب مربوطه (ضریب بالا سری ، ضریب تجهیز کارگاه ، ضریب پلوس یا مینوس ، ضریب منطقه ای ، ضریب ارتفاع ، ضریب طبقات ، ضریب سختی کار ) ضرب شود ، قیمت کل پروژه به دست می آید .

 

در اینجا باید مشخص شود که هر عملیات را با چه واحدی باید محاسبه نمود ، وقتی واحد مشخص شد ، محاسبه مقادیر کار به توان ریاضی ، مهندسی و تجربه شخصی مترور بستگی دارد که بتواند به بهترین شکل محاسبات مربوطه را انجام دهد .

 

در قیمتهای واحد پایه فهارس بها ، هزینه تهیه کل مصالح ، ماشین آلات نیروی انسانی ، بارگیری و حمل مصالح و لوازم ماشین آلات مورد نیاز به هر فاصله (به استثناء موارد مشخص شده در فهرست بهاء تا پای کار و بار اندازی ، اتلاف مصالح ، تهیه آب ، سوخت ، تعمیر و استهلاک ماشین آلات برای اجرای صحیح و کامل کارها طبق نقشه و مشخصات آمده است ، بنابراین برای محاسبه مقادیر مصالح مصرفی در پروژه به روش متره بسته ، باید واحدهای مربوطه مشخص شود که بعضی از آنها به قرار زیر است:

1-کارهایی که به متر مکعب محاسبه میشود . مانند عملیات خاکبرداری ، خاکریزی ها ، بتن ریزی ، سنگ چینی ، شفته ریزی ، آجر کاری به ضخامت 35 سانتی و بیشتر .

 

2-کارهایی که به متر مربع محاسبه میشوند ، مانند اندود های مختلف داخلی و خارجی ، کاشی کاری ، عایق کاری ، تیرچه بلوک ، طاق ضربی ، شیشه ، آسفالت نما سازی و ...

 

3-کارهایی که با متر طول اندازه گیری و محاسبه میشوند ، مانند قرنیز ها ، جدول گذاری ، انواع لوله کشی ها ، نهرکشی ، واتر استاپ ، درزهای بتن ، خط کشی و فلاشینگ ها .

 

4-کارهایی که با وزن محاسبه میشوند ، مانند کلیه عملیات فلزی ، آرماتور بندی ، سیمان و آبرو لندنی .

 

5-کارهایی که با عدد محاسبه می شوند ، مانند کلیه ادوات برقی ، لوازم بهداشتی و...

متره وبرآورد

شرح متره و برآورد در کارهای ساختمانی و عمرانی

 

برآورد در راه و ساختمان به معنای بدست آوردن هزینه احداث یک پروژه یا طرح میباشد .

در زبان فرانسه بر آورد را متره میگویند و کسی را که برآورد مینماید مترور می نامند . این اصطلاحات امروزه بصورتی متداول در زبان فارسی نیز بکار میرود . هدف از برآورد دو موضوع است : بدست آوردن هزینه احداث یک ساختمان یا بنا قبل از شروع بع ساختن آن ، بمنظور تعیین میزان پول و اعتبار لازم برای آن و دیگری بمنظور بدست آوردن هزینه تمام شده یک ساختمان یا ایک پروژه پس از اتمام آن است .

مثلا فرض می کنیم که وزارت بهداری قصد دارد بیمارستان با 200 تختخواب در یکی از شهر ها ایجاد نماید . در این صورت این وزارتخانه باید بداند که میزان اعتبار لازم (خرج ساختمان) چقدر خواهد بود که در بودجه سالیانه خود و بودجه سالیانه کشور بگنجاند ( ممکن است این بیمارستان مثلا در 3 سال ساخته شود ، لذا تامین بودجه آن نیز باید در همان مدت زمان در نظر گرفته شود ) .

همچنین هنگامی که بیمارستان بپایان می رسد ، باید میزان هزینه واقعی احداث آن برآورد گردد تا بر مبنای آن بتوان با سازنده آن (پیمانکار) تسویه حساب نمود .

روش برآورد بدینگونه است که ابتدا طول ، سطح ، حجم و وزن کلیه کارهای انجام شده در احداث ساختمان را به صورت دقیق اندازه گیری نموده و هر اندازه ای را در قیمت واحد آن ضرب میکنند و سپس مجموع قیمت های بدست آمده را با هم جمع میکنند تا مخارج کل پروژه بدست آید .

این فقط قسمتی از متن مقاله است . جهت دریافت کل متن مقاله ، لطفا آن را خریداری نمایید


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق کامل درمورد متره
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.