فی موو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی موو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقاله در مورد تاثیر کارآفرینی بر جامعه پذیری دختران

اختصاصی از فی موو مقاله در مورد تاثیر کارآفرینی بر جامعه پذیری دختران دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله در مورد تاثیر کارآفرینی بر جامعه پذیری دختران


مقاله در مورد تاثیر کارآفرینی بر جامعه پذیری دختران

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 تعداد صفحه41

 

تعریف جامعه پذیری

جامعه پذیری در زنان

کار آفرینی وجامعه پذیری زنان

تاثیر هویت بر جامعه پذیری

بحران در هویت جنسى

بحران در هویت ملى

بحران در هویت دینى

بحران هویت دختران و راهکارهاى دینى

متفکران دینى و مسأله زن

منابع

 

 

تعریف جامعه پذیری

جامعه پذیری فردپذیرفتن یکسری از ارزشها ،هنجارهای مورد احترام جامعه از سوی فرد و تطبیق این ارزشها با ارزشهای پذیرفتة شخص می باشد.

جامعه پذیری در زنان

جامعه پذیری زنان از کانالهای مختلف اجتماعی صورت میگیرد که این کانالها اول از خانواده، مدرسه، گروه دوستان و همسالان شروع می شود.نقش هر یک از این کانالها در هر یک از دوره های زندگی دختران مهم می باشد.

موفقیت هر یک از این کانالها بستگی به تطبیق دختران با هنجارها و ارزشهای مورد قبول این نهادها می باشد.

کار آفرینی وجامعه پذیری زنان

کارآفرینی تاثیر مستقیم بر میزان جامعه پذیری زنان در جامعه دارد.از آنجائیکه زنان و حقوق آنان از دیرباز مورد تعدی قرار گرفته توجه به نقش کنونی زنان در عرصة کارآفرینی حائز اهمیت می باشد.

مشارکت همه جانبه زنان در آموزش عالی و حضور مؤثر آنان در عرصه های علم و دانش نشانگر توانمندی و شایستگی آنان است و می توان آنها را به عنوان پیشگامان توسعه به جامعه معرفی کرد.

اولین همایش «کارآفرینی زنان ،جامعه پذیری و چالش های پیش رو» توسط انجمن زنان مدیر کارآفرین چندی پیش در ساختمان وزارت کار برگزار شد.
افتتاح مراسم با سخنرانی فیروز صابر دبیر همایش صورت گرفت. وی در ابتدای این همایش گفت: انجمن زنان مدیر کار آفرین براساس نیاز جمعی از زنان کار آفرین و با هدف تداوم در نهاد مدنی شکل گرفت و توسعه ظرفیت مدیریت زنان کار آفرین را در نخستین گام در دستور کار خود قرار داد.

کارآفرینان کسانی هستند که موانع اجتماعی را هر چند تلخ و ناگوار واقعیت های اجتماعی پنداشته و در مسیر کار آفرینی در نقش مولد و مربی با رویش و پرورش مانوس می شوند و آهنگ دگی و حرکت خود را نه در بستر همایتی و اتکا به غیر بلکه از طرف توانمندی خود تنظیم می کنند. مطالعات نشانگر آن است که جامعه زنان کارآفرین با محدودیت های چالش های فرهنگی و اجتماعی از یک سو و چالش های مالی و اقتصادی از سوی دیگر مواجه هستند.

ان کارآفرین در مسیر کار آفرینی خود یاری گرفته اند و توانسته اند در این مسیر موفقیت خود را به ثبت برسانند و ارتقای حرفه ای در صنعت و صنف خود کسب کنند که این مسأله تأثیر بسیاری در عرصه های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی کشور بر جای خواهد گذاشت.

صابر، زنان کارآفرین را از الگوهای خلاق و امیدبخش دانست و افزود: اگر توسعه ای در کشور رخ دهد نقش کارآفرینان در آن متجلی است.سپس اولین سخنران مهندس خالقی وزیر کار و امور اجتماعی به سخنرانی پرداخت. وی خود را متولی کار و کارآفرینی و میزبان این همایش دانست و افزود: کارآفرینی مفهومی است که از خلقت بشر وجود داشته است. کاربرد کارآفرینی فراتر از ایجاد شغل است. در واقع کارآفرینی «ارزش» است.

افراد جامعه کارآفرینان را به عنوان یک «ارزش» بپذیرند، آنگاه این افراد می توانند با خلق ثروت های جدید زمینه را برای ایجاد فرصت های جدید فراهم کنند. لازم به ذکر است که شرایط کشور ما به گونه ای است که الگویی به جز کارآفرینی نمی تواند باعث رشد و توسعه شود، بنابراین حمایت از کارآفرینان و طرح های آنان علاوه بر دگرگونی در روند کنونی باعث افزایش کالاهای صادراتی می شود که این برای اقتصاد کشور بسیار مفید است.بررسی های انجام شده حاکی از آن است که در سال های اخیر فعالیت های مبتنی بر کارآفرینی راهی برای پیشرفت در زمینه اشتغال زایی در کشور محسوب می شود. در واقع کار آفرینی تحولات عظیمی را در کلیه فعالیت های اقتصادی به وجود می آورد.وی همچنین پرداختن به مقوله کارآفرینی زنان و فراهم ساختن بسترهای لازم برای تبدیل ایده آنان به کسب و کار را ضروری دانست و افزود: مشارکت همه جانبه زنان در آموزش عالی و حضور مؤثر آنان در عرصه های علم و دانش نشانگر توانمندی و شایستگی آنان است و می توان آنها را به عنوان پیشگامان توسعه به جامعه معرفی کرد.وی در پایان سخنان خود وزارت کار را متولی حمایت از کارآفرینان دانست و گفت: وزارت کار نه تنها متولی حمایت از زنان کارآفرین تحصیل کرده بلکه متولی حمایت از مردان و افراد تحصیل نکرده دارای مهارت نیز است که خوشبختانه حمایتی از این بخش ها داشته است ولی باید فرهنگ کارآفرینی در جامعه به وجود آید.مشکلات و چالش های پیش روی دختران و زنان فعال در عرصه های مختلف موضوع سخنرانی ماهرخ فلاحی مدی


دانلود با لینک مستقیم


مقاله در مورد تاثیر کارآفرینی بر جامعه پذیری دختران
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.