فی موو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی موو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود تحقیق درمورد نقش خانواده در تربیت فرزندان

اختصاصی از فی موو دانلود تحقیق درمورد نقش خانواده در تربیت فرزندان دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق درمورد نقش خانواده در تربیت فرزندان


دانلود تحقیق درمورد نقش خانواده در تربیت فرزندان

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه: 9
فهرست و توضیحات:

مقدمه

تربیت دینی کودکان

آموزش نظم و انضباط

خانواده و اختلافات فرزندان

ارتباط فرزندان با یکدیگر درخانواده

منابع

مقدمه:
مهمترین عامل اجتماعی شدن در زندگی هر انسان، تجارب دوران کودکی وی در محیط خانواده است. کودکان در جریان اجتماعی شدن، عواطف مختلفی از قبیل مهر، محبت، فداکاری، گذشت، حسادت، کینه و خشم و ... را در کنار والدین، خواهران و برادران خود تجربه می‌کند. اعضای خانواده به حدی به هم وابسته اند که هر نوع مشکل یا مسئله یک عضو خانواده به طور مستقیم بر زندگی سایر اعضای خانواده تاثیر می‌گذارد.
خانواده اولین و مهمترین محیطی است که کودک در آن از کیفیت روابط انسانی آگاهی پیدا می‌کند. به اعتقاد اکثر روانشناسان تجارب سالهای اولیه دوران کودکی که معمولا در خانواده پی ریزی می‌شود. سازنده زیر بنای شخصیت و رفتارهای بعدی کودک است.

تربیت دینی کودکان

در ارتباط با ” تربیت دینی“ و ” رشد اخلاقی“ کودکان باید خود والدین عامل به واجبات و دوری کننده از محرمات باشند،‌ با زبان ساده و کودکانه و به تدریج نگرش دینی مطلوب را در آنها بوجود آورند و توجه آنها را به جهان آفرینش و آفریننده عالم جلب کنند.
در طول زندگی انسان هیچ یک از نهادها،‌ سازمانها و عوامل اثرگذار بر انسان نمی‌تواند با خانواده و اثر گذاری آن بر کودک برابری کند. والدین به اندازه قابلیتها و شایستگیهای خود می‌توانند محصول با ارزشی از جهات مختلف، بخصوص رشد دینی و تربیت اعتقادی به یادگار بگذارد. خداوند در قرآن کریم به پاس این ارزش و اهمیت، حقوق والدین را در کنار توحید و خداشناسی قرار داده است. ( سوره اسراء آیه 24)
با توجه به ارزش و قداست خانواده درمی‌یابیم که خانه اولین مدرسه تربیتی اخلاقی و دینی است و کودک به تدریج بر اساس مشاهدات روزمره، پایه‌های اخلاقی خود را پی‌ریزی می‌کند. در محیط خانه کودک تعالیم خوب و بد را فراگرفته، زیر بنای اخلاقی او شکل می‌گیرد. کودک همانند نهال تازه‌ای است که هر طور او را پرورش دهیم، همانگونه می‌شود.
خانه، پرورشگاه اطفال است، بنابراین اگر والدین و سایر اعضای خانواده دارای روش صحیح و اخلاق نیک باشند، کودکان خوب و به دنبال آن، انسانهای بزرگ، افراد متعهد و فعال تربیت شده و به جامعه تحویل داده می‌شود و بالعکس.
تربیت دینی کودکان تا شش سالگی محدود به ایجاد انس نسبت به مسائل دینی است به این معنی که کودک آن چه را که به طور منظم در محیط خانواده می‌بیند، نسبت به آن انس پیدا می‌کند و همین انس اولیه زمینه را برای پدید آمدن عادت و انجام فرایض دینی در مراحل بعدی فراهم می‌آورد. مشاهده آداب دینی و عبادات مذهبی، به ویژه نماز که در هر شبانه روز به طور منظم از طرف بزرگترها در محیط خانه انجام می‌شود. در ذهن و دوران کودک نقش می‌بندد.
باتوجه به حس تقلید در کودک، مشاهده می‌شود که کودک از سال دوم زندگی از حرکات والدین تقلید می‌کند. اگر انجام این حرکات با نوازش و تشویق والدین همراه باشد، بر رغبت کودک می‌افزاید. همین تأثیرات روحی و خاطرات شیرین است که در آینده کودک و جهت گیریهای بعدی او بسیار مؤثر خواهد بود. نکته قابل توجه این است که نباید علایق دینی والدین، آنها را به زیاده خواهی در این زمینه وا دارد، بلکه باید زمینه انجام داوطلبانه برخی آداب دینی را فراهم کنند.

این فقط قسمتی از متن مقاله است . جهت دریافت کل متن مقاله ، لطفا آن را خریداری نمایید


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق درمورد نقش خانواده در تربیت فرزندان
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.