فی موو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی موو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود پاورپوینت بازاریابی و مدیریت بازار

اختصاصی از فی موو دانلود پاورپوینت بازاریابی و مدیریت بازار دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پاورپوینت بازاریابی و مدیریت بازار


دانلود پاورپوینت بازاریابی و مدیریت بازار

بازاریابی و مدیریت بازار یکی از شاخه های مهم دانش مدیریت است که وظیفه اصلی آن شناخت نیازها و خواسته های انسانی و رفع آنها از طریق فرایند مبادله منابع می‏باشد.

ضرورت بازاریابی:

1-افزایش نیازها و بالاخص خواسته‏های روزافزون انسانها

2- کمبود منابع

تعریف نیاز

نیاز کمبودی است که توسط فرد احساس می شود یا به عبارت دیگر نیاز عبارت است از حالت محرومیت احساس شده در فرد که این محرومیت آرامش و تعادل آدمی را بر هم زده و در او انگیزه ای برای ارضای آن پدید می آورد.بعضی از این نیازها ذاتی و بعضی از آنها هم اکتسابی می باشند  که باید ارضاء شوند.

تعریف خواسته

خواسته ها بیانگر کیفیت ارضاء نیازها و مطلوبیت های دلخواه انسان بوده و در واقع بخش عمده ای از کوشش و تلاش فرد برای نیل به خواسته های نامحدود او صورت می‏گیرد. تنوع طلبی و انتظار دستیابی به امکانات رفاهی و بالا بردن سطح زندگی ناشی از خواسته های انسان است.

مثال:

فرق خواسته و تقاضا در این است که امکان دارد خواسته فردی به منظور رفع نیاز گرسنگی، چلوکباب باشد در حالی که با پول همراه خود فقط توانایی خرید یک ساندویچ را دارد و نهایتاً با توجه به قدرت خرید و رضایت حاصله از آن، ساندویچ را برای خرید انتخاب می کند که در اثر این عمل خرید ساندویچ به عنوان عمل تقاضا محسوب شده و خواسته چلوکباب به حساب نمی آید.

کالا

نیازها، خواست ها و تقاضاها افراد را به سوی کالاهای خاصی سوق می دهند که بتوانند جوابگوی خواسته آنها باشند یعنی هر شیء، یا چیزی که توسط شخص معین و یا موسسه ای تولید شده و قادر باشد نیازهای فردی و یا جمعی مصرف کنندگان را برآورده سازد، کالا نامیده می شود.

انواع کالا

1- محصولات فیزیکی

2-خدمات

3- ‌ایده ها، عقاید و اندیشه‏ها

4- سازمانها، مکانها، فعالیتها

تعریف کالای ایده آل

محصولی که خواسته مربوط به نیاز خاصی را کاملاً ارضاء نماید یک کالای ”ایده‏ال“ نامیده می شود و بدین جهت است که اکثر تولیدکنندگان سعی می کنند محصولی را به بازار عرضه کنند که با خواسته ها و نیازهای مصرف کنندگان بیشترین مطابقت را  داشته باشد.

عوامل اثرگذار در خرید کالا:

-نام بر معروفیت تجاری کالا
-ابعاد و اندازه
-کیفیت
-شکل
-طرح و رنگ
-گارانتی
-خدمات پس از فروش
-تسهیلات خرید
-حمل و نقل
-شرایط تحویل

تعریف مبادله

هنگامی که مردم برای ارضای نیازهای خود در مورد خرید و فروش کالا تصمیمی را اتخاذ می کنند عمل مبادله صورت می گیرد.

روشهای مبادله

1-  خود تولیدی: در این روش انسان نیاز، به ارتباط با دیگران ندارد و نیازی به بازار و بازاریابی نمی باشد.

2- تکدی گری: کمک خواستن عاجزانه از دیگران

3- توسل به زور و سرقت: غیراخلاقی و به تراز روش های دیگر است.

4- مبادله در ازای پول: بازاریابی رکن اساسی جهت دستیابی به محصول است.

شرایط مبادله

الف) وجود حداقل دو طرف برای انجام مبادله

ب) هر یک از طرفین باید چیز ارزشمندی داشته باشد که مورد نیاز دیگری باشد.

ج) هر طرف باید علاقمند به مبادله با طرف دیگر باشد.

د) هر یک باید در قبول یا رد پیشنهاد طرف دیگر مختار باشد.

هـ) و مورد آخر اینکه هر یک از طرفین باید دارای توانایی لازم برای برقراری ارتباط و تحویل به موقع کالا باشد.

تعریف معامله

هر چند که هسته مرکزی بازاریابی، مبادله است ولی معامله واحد اندازه گیری بازاریابی به شمار می رود، یک معامله شامل داد و ستد فایده بین طرفین است.

انواع معامله

معامله درازای پول
معامله پایاپای
کالا در برابر کالا
خدمت در ازای خدمت

شرایط معامله

الف- وجود حداقل دو کالا یا خدمت با ارزش

ب- شرایط مورد توافق برای مبادله

ج- زمان و مکان مورد توافق برای مبادله

روش های افزایش ارزش برای مشتری

1- منافع محصول اش را افزایش دهد.

2- هزینه ها و قیمت تمام شده محصول اش راکاهش دهد.

3- به طور همزمان هم منافع را بالا ببرد و هم هزینه ها را کاهش دهد.

4- افزایش همزمان منافع و هزینه ها، به طوری که افزایش منافع بیشتر از افزایش هزینه ها باشد.

5- کاهش همزمان منافع و هزینه ها، به طوری که کاهش هزینه ها بیشتر از کاهش منافع باشد.

کانال های بازاریابی:

الف- کانال های ارتباطی

ب- کانال های توزیع

ج- کانالهای فروش

شامل 268 اسلاید powerpoint

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود پاورپوینت بازاریابی و مدیریت بازار
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.