فی موو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی موو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله کامل درباره بررسی و مقایسه معیارهای طراحی پوشش سنگچین در کارهای مهندسی رودخانه

اختصاصی از فی موو دانلود مقاله کامل درباره بررسی و مقایسه معیارهای طراحی پوشش سنگچین در کارهای مهندسی رودخانه دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله کامل درباره بررسی و مقایسه معیارهای طراحی پوشش سنگچین در کارهای مهندسی رودخانه


دانلود مقاله کامل درباره بررسی و مقایسه معیارهای طراحی پوشش سنگچین در کارهای مهندسی رودخانه

 

 

 

 

 

 

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل: Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه :67

 

بخشی از متن مقاله

چکیده

وقوع فرسایش در بستر و ساحل رودخانه‌ها عمدتاً بصورت تدریجی و یا توده‌ای رخ می‌دهد و نتیجه آن تغییراتی است که در شکل، مسیر و ظرفیت رودخانه‌ها بوجود می‌آید. استفاده از پوشش‌ها که از لحاظ عملکرد و اجرا ساده‌تر از سایر روشهای حفاظتی است. یکی از متداولترین اقداماتی است که جهت حفاظت مستقیم سواحل و بستر رودخانه‌ها انجام می‌گیرد. استفاده از سنگ به عنوان پوشش در برابر فرسایشو آبشستگی یکی از روشهای رایج جهت حفاظت سواحل و بستر رودخانه‌ها به شمار می‌رود که در این خصوص مهمترین معیار طراحی یک پوشش سنگچین، تعیین اندازه سنگ می‌باشد. تاکنون توسط محققین مختلف، معیارهای متعددی جهت تعیین اندازه سنگ در پوششهای سنگچین توصیه شده است که در این میان روشهای ارائه شده توسط اسکارمیا(والینگفورد)، پیلارزیخ و ماینورد بیش از سایر روشها مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

در این مقاله ابتدا فرمولبندی سه روش فوق شرح داده خواهد شد و پس از آن با ارائه یک مطالعه موردی که مربوط تعیین اندازه سنگ در پوشش حفاظتی بخشی از رودخانه قره آغاج در استان فارس می‌باشد، به مقایسه این سه روش پرداخته خواهد شد. در این مثال پس از تعیین دبی با دوره بازگشت مناسب، با استفاده از نرم افزار Hec-Ras سرعت در مقاطع مختلف در طول مسیر رودخانه تعیین می‌گردد و با مشخص نمودن بازه‌های فرسایش پذیر رودخانه، اندازه سنگ جهت اجرای پوشش سنگچین با استفاده از سه روش مزبور، تعیین می‌گردد.

مقدمه

اقدامات حفاظت بستر و ساحل رودخانه‌ها به دو دسته مستقیم و غیر مستقیم تقسیم می‌شوند. روشهای حفاظت مستقیم اقداماتی است که مستقیماً بر روی رودخانه انجام می‌گیرد تا مانع از فرسایش و تخریب آن توسط جریان آب، اثر موج و غیره گردد؛ که از جمله این اقدامات می‌توان به احداث پوششها، دیوارهای حائل، پوششهای گیاهی اشاره نمود. روشهای حفاظت غیر مستقیم، به مجموعه عملیاتی اتلاق می‌شود که به منظور کاهش قدرت و سرعت جریان و یا جهت فراهم آوردن موجبات ته نشست رسوبات در کناره‌های رودخانه انجام می‌گیرد احداث آبشکنها پره‌ها، صفحات مستغرق و خاکریزها از این قبیل کارهای حفاظتی می‌باشند که به صورت غیر مستقیم به حفاظت بستر در برابر فرسایش کمک می‌کنند.

پوششها سازه‌هایی هستند که بر روی شیب کناره‌ها و بستر رودخانه‌ها، مسیلها، کانالها و همچنین بر روی خاکریزهای سیلبند و سدهای خاکی برای حفاظت و تثبیت آنها در برابر فرسایش ناشی از جریان، موج، بارش باران و تراوش زهاب زیر زمینی ساخته می شود.

در این میان، استفاده از مصالح سنگی به عنوان پوشش حفاظتی رودخانه‌ها، از سالیان گذشته به دلیل در دسترس بودن مصالح و سهولت اجرا همواره موردتوجه بشر بوده است. پوشش سنگی لایه‌ای از سنگ است که بدون ملات به صورت ریزشی و یا سنگچین و یا با ملات جهت جلوگیری از آبشستگی، فرسایش و یا ماندابی شدن کناره رودخانه بکار می‌رود. جهت اجرای پوشش از مصالحی غیر از سنگ مانند قعطات بتنی پیش ساخته و دالهای شکسته بتنی نیز می‌توان استفاده نمود. این مصالح مانند سنگ میتوانند به صورت ریزشی و یا دستچین اجرا گردند و روکش انطاف پذیری بوجود آورند و یا آنکه همراه با ملات، سطح انعطاف ناپذیر و صلبی بدست می‌اید.

در خصوص معیارهای طراحی پوشش سنگچین لازم است مواردی از قبیل شکل سنگ، دانه بندی، اندازه سنگ، ضخامت لایه سنگ و اندازه و دانه بندی فیلتر مورد توجه قرار گیرد لکن در این میان مهمترین پارامتری که باید در طراحی پوشش سنگچین مورد توجه قرار گیرد، اندازه سنگ است؛ زیرا با تعیین اندازه سنگ، سایر پارامترهای طراحی از قبیل دانه بندی و ضخامت لایه سنگ نیز به آسانی قابل محاسبه خواهند بود. در این مقاله سه معیار رایج که توسط محققین مختلف برای تعیین اندازه سنگ در پوشش سنگچین پیشنهاد شده است بطور کامل ارائه و مورد بررسی قرار می‌گیرند. اندازه و اوزان سنگها معمولا بصورت W50, D100, D30 و غیره مشخص می‌شود که W,D به ترتیب اندازه قطر و وزن سنگ و شماره اندیس نیز درصد ریزتر وزنی می‌باشند.

متن کامل را می توانید بعد از پرداخت آنلاین ، آنی دانلود نمائید، چون فقط تکه هایی از متن به صورت نمونه در این صفحه درج شده است.

/images/spilit.png

دانلود فایل 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله کامل درباره بررسی و مقایسه معیارهای طراحی پوشش سنگچین در کارهای مهندسی رودخانه
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.