فی موو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی موو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق در مورد امام زمان (عج)

اختصاصی از فی موو تحقیق در مورد امام زمان (عج) دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در مورد امام زمان (عج)


تحقیق در مورد امام زمان (عج)

تحقیق در مورد امام زمان (عج) - با 16 صفحه مفید در قالب وورد

 

 

مقدمه :

ظهور و فرج ، یعنی پایان همه ی دردها ، نابسامانیها ، انحراف مسیرهای انسان ، و گشودن هر عقده ای به دست منجی آسمانی .

بشر از آغاز تاکنون ، هم کاروان درد و رنج و هم آغوش ستم دیدگی و تحمل بوده است از آن همه ارزشها و حقوق ها که داشته ، محروم مانده است و استعدادهایی که با پرورش آنها می بایست و می توانست به عالیترین کمالات انسانی برسد در وجودش کشته شده و نابود گشته است .

بشر دچار جهل و گرسنگی و بی عدالتی و اختلاف طبقاتی و ... چنان بوده و اکنون نیز چنان است ؛ سراسر تحمل است و تحمیل .

آیا بشر که تا این دم در شامی تیره به سر می برده است و روزی و روشنایی ای را ندیده خورشیدی بر زندگیش نخواهد تابید و تاریکی های حیاتش را روشن نخواهد کرد؟

آیا روزی نخواهد دمید که دیگر دردها به درمانی رسیده باشد و نابسامانیها به سامانی ؟

آیا روزگار سیاه گرسنگی سپری نخواهد شد و انسان گرسنه فرصتی نخواهد یافت تا فارغ از فکر معاش به تکامل روح و کسب مفاهیم عالی انسانی بپردازد ؟

آیا روزی نخواهد آمد که همه در پیشگاه قانون برابر باشند و حکومت ، حکومت قانون باشد ، آن هم قانونی انسانی و حق گزار ؟

آیا روزگار تعدیها ، تضادها ، برادر کشی ها و خودپرستی ها و سودجویی ها به سر نخواهد آمد و مردمی ها و فضیلت ها جایگزین آن دگرها نخواهد شد ؟

آیا آن هنگام فرا نخواهد رسید که هر انسانی با آسایش و آسودگی زندگی کند ؟

همین انگیزه هاست که مصلحین راستین را ، از روزگاران کهن تا هم اکنون به پا داشته و به پا می دارد ، تا آنچه که باید باشد بوجود آید .

بی تردید ، برای همین است که پیامبران نوید بهشت را سرلوحه ی دعوت خویش قرار دادند تا آینده را روشن کنند و فراخنایی زیبا پیش پای بشر بگذارند و در پرتو این عقیده و امید برای رسیدن به چنین دورانی ، جوشش و جنبشی پدید آورند و خلق را بر ضد هر چه خرابی و تباهی است بسیج کنند تا مردمان - حتی گستاخانه – در گرداب سختیها فرو روند و جانفشانیها بر خود روا دارند ، برای رسیدن به آن ساحل پر آسایش و جاودان .

و تنها اسلام است که این امیدها را به بشر داده است و همگان را به فردایی بهتر (علاوه بر نوید بهشت و دنیای بهتر در عالم دیگر ) سوق داده و آینده ای سرشار از خوشی و فرحی و دادگری و انسانیت را ترسیم نموده است . اما دریغا که در اجتماعات ما ، در اثر تبلیغات غلط گروهی جاهل و تزریقات سوء بد اندیشان و ... این عقیده اثر تحرکی خود را از دست داده است و تعلیمی که برای ایجاد این حرکت وعمل لازم است سست و استاتیک شده است .

تحرک و تعهدی است که ثمره ی بذر مقدس انتظار می باشد .

پس باید منتظر شد تا از وجود آن آفتاب پشت ابر بهره جست و دیده ی امیدوار خود را به روزی دوخت که با آمدن مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) عدالت جهانی همه جا و همه کس را فراگیرد .

 

 

 

 

« وُعُدُ اللهُ الَّذینُ آمُنوا مِنْکُمً و عُمِلُوا الصّالِحاتِ لَیُسًتَخِلفُنَّهْمً فِی الْاَرًضِ کَما اسًتَخلَفُ الَّذینُ مِنً قُبًلِهِمً وُ لَیْمُکِّنُن لَهْمً دینَهْمْ الَّذی ارًتَضی لَهْمً وُ لَیْبُد لَنهْمً مِنْ بُعًدِ خَوًفِهِمً اَمًناً یعبْدْ و ننی لاُیًسْرِکْونُ بی شَیئاً و مُنً کَخَرُ بُعًدُ ذلِکُ فَاُولئکُ هْمْ الْفاسِقْونُ. »

یعنی : «‌خداوند به کسانی که از شما ایمان آورده ، عمل صالح انجام داده اند ، وعده نموده است که آنها را در روی زمین جانشین خواهد کرد ، چنانکه پیشینیان را جانشین نمود و دین پسندیده ی آنان را بر همه ی ادیان تمکین عطا کند و به همه ی مؤمنان پس از خوف و اندیشه از دشمنان ایمنی کامل دهد که مرا به یگانگی بی هیچ شائبة شرک و ریا پرستش کنند و بعد از آن هر که کافر شود به حقیقت همان فاسقان تبه کارند » ( سوره ی نور آیه ی 55)

مفهوم انتظار

در لغت یعنی چشم به راه داشتن ، چشم داشتن ، انتظار داشتن و در اصطلاح دیده دوختن به راه . امری است که منتظر را به حالت انتظار واداشته است و هر چه آن امر در نظر او مهم تر باشد برای تحقق آن کوشش و جدیت بیشتری – خواه ناخواه- خواهد کرد .

حضور در حکومت بقیه الله و توفیق دیدار با آن حضرت انتظار فرج است ؛ یعنی آمادگی کامل برای رسیدن به حق و آراستن به آنچه که مهدی علیه السلام می گوید و             می خواهد . انتظار فرج یعنی نفی همه ی بیگانگان و مبارزه با افکار انحرافی و فساد اخلاقی و در یک کلام ، انتظار فرج یعنی بیزاری از دشمنان معصومین قدس سر هما .

انتظار از بهترین اعمال شمرده شده است و فرد منتظر دولت مهدی همانند کسی است که در رکاب رسول خدا شهید شده و در خون خود غلتیده است و اگر بر همان حالت انتظار از دنیا برود بسان کسی است که در خیمه ی مهدی فاطمه علیه السلام می باشد . ( در فجر ساحل / محمد حکیمی /ص 33)

از امام صادق (ع) روایت کرده اند که آن حضرت روزی فرمود ؛ آیا شما را خبر ندهم به چیزی که خداوند عملی را از بندگانش قبول نمی کند ؟ گفتیم : آری . فرمود : شهادت بر وحدانیت خدا و رسالت پیامبر (ص) ، دوستی ما و بیزاری از دشمنان و اطاعت و پیروی از ما و انتظار کشیدن برای قائم علیه السلام . آنگاه فرمود : به درستی که برای ما دولتی است ، زمانی که اراده کند برقرار می سازد و سپس افزود ؛ هر کس که دوست دارد از یاران قائم علیه السلام باشد باید در انتظار بسر برد و خود را به ورع و محاسن اخلاق بیاراید و اگر در همان حال بمیرد همانند کسی است که آن حضرت را درک کرده باشد . (زمینه سازان حکومت امام زمان عج/ شیخ مهدی فتلاوی /ص18)

امام دست نیافتنی نیست ، چه بسا دستهای ما بسته است .

امام در پشت پرده ی غیبت نیست ، پرده بر چشم های ماست و آنچه که ما را از زیارت امام محروم می کند غیبت امام نیست ، غفلت ماست .

تمامی روایات مسأله ی انتظار و ظهور منجی ، و مصلحی در آخر الزمان را بشارت داده و درباره ی آن سخن گفته اند . انتظار در اسلام به ویژه در مذهب تشیع از جایگاه والا و عظیمی برخوردار است. شیعه بنا به روایات رسیده از پیامبر اسلام و ائمه علیهم السلام بر این عقیده است که در مقطعی از تاریخ زندگی بشر منجی نهایی و قائد جهانی ظهور خواهد کرد و حکومت واحد جهانی را براساس احکام الهی در زمین برپا خواهد ساخت . البته آیات قرآن بر این نکته تصریح دارند که آینده از آن پارسایان و شایستگان است و آنان هستند که وارثان زمین اند ...


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد امام زمان (عج)
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.