فی موو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی موو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود پاورپوینت شش سیگما و نقش آن در کیفیت و بهره وری - 37 اسلاید

اختصاصی از فی موو دانلود پاورپوینت شش سیگما و نقش آن در کیفیت و بهره وری - 37 اسلاید دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پاورپوینت شش سیگما و نقش آن در کیفیت و بهره وری - 37 اسلاید


دانلود پاورپوینت شش سیگما و  نقش آن در کیفیت و بهره وری - 37 اسلاید

 

 

 

 

 

 

¢امروزه بهبود بهره وری یکی از مهمترین اهداف سازمانها و موسسات می باشد. اغلب سازمان ها به منظورافزایش بهره وری و نهایتا دستیابی به مزیت رقابتی جهت ماندگاری پایدار در عرصه تجارت جهانی ، بخش وسیعی از تمرکز و توجه خود را به رفع مسائل ، مشکلات و نقاط ضعف موجود در سیستم ها و فرآیندهای خود می نمایند.
¢تنوع ابعاد و ماهیت مسائل و موانعی که سازمان با آنها روبروست ، ایجاب می کند که مدیران سازمانها از ابزارهای مختلفی جهت رفع موانع موجود استفاده نمایند  و این مستلزم درک درست وکاملی از مفاهیم و ابزار ها از طریق آموزش منابع انسانی؛ با انتخاب و بکارگیری صحیح این ابزارها و اثر بخشی به رفع مشکلات و ایجاد بهبود مستمر در سازمان است.
¢در حال حاضر ابزارهای مدیریت نوین فراوانی از قبیل      ،5s،کایزن و ... بوجود آمده و رشد یافته اند که از آنها می توان برای بهبود بهره وری استفاده نمود. برای این منظور ممکن است یکی از روشهای بهبود بهره وری شش سیگما   باشد. 
 
Oسیگما (σ) حرف هیجدهم از حروف الفبای یونانی و در علم آمار از شاخص های مهم پراکندگی به نام انحراف معیار و در واقع مقیاسی برای سنجش انحرافات است.
Oسیگما بیانگر آن است که یک فرآیند چه اندازه از حالت مطلوب خود منحرف شده است وسیستمی ‌است که تعیین می‌کند کجا قرار گرفته‌ایم ، دوست داریم کجا باشیم ، چگونه به آن مقصد خواهیم رسید و چگونه در طول راه پیشرفت خواهیم ‌نمود.
Oهمچنین یک فلسفه مدیریتی است که برروی حذف نقص ها از طریق عملکرد تمرکز و برفهم ، اندازه گیری وبهبود فرآیند تاکید می کند.
žتحلیل ذی نفعان : برای کاهش مقاومت در برابر تغییرات هنگام پیاده سازی بهبود ها ، لازم است که خیلی سریع ، ذی نفعان پروژه مشخص شده و برنامه ای برای ارتباط با هر کدام از آنها تدوین شود .
žSIPOC  : نقشه کلی فرایند است که شامل تامین کنندگان Supplie، ورودیها Input، فرایند Process، خروجیها Outputs و مشتریان Customers می باشد .
žبراساس خروجی فرآیند در مورد کیفیت قضاوت می شود . کیفیت خروجی فرایند با تحلیل ورودیها و متغیرهای فرایند بهبود داده می شود
žصدای مشتری(voice of customer)VOC:

   برای توضیح نیازهای مشتری و درکی که مشتری از محصول یا خدمت              ارائه شده توسط سازمان دارد به کار می رود.


دانلود با لینک مستقیم


دانلود پاورپوینت شش سیگما و نقش آن در کیفیت و بهره وری - 37 اسلاید
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.