فی موو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی موو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق درباره اعجاز قرآن

اختصاصی از فی موو تحقیق درباره اعجاز قرآن دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق درباره اعجاز قرآن


تحقیق درباره اعجاز قرآن

فرمت فایل word: (لینک دانلود پایین صفحه) تعداد صفحات : 33 صفحه

 

 

 

 

بخشی از متن :

دیگر از مظاهر فصاحت و بلاغت قرآن، «آهنگ مخصوص» است که در خود او وجود دارد.
سخنان ادبا، معمولا یا شعر است یا نثر، قرآن نه شعر است و نه یک نثر معمولی و متعارف، نثری است دارای آهنگ مخصوص به خود، نثری که هنگام تلاوت قاریان قرآن، کاملا در غالب آهنگی قرار می گیرد.
گرچه ما نمی توانیم تعبیر «موسیقی» را که در عرف ما آلوده با مفاهیم منفی است در مورد قرآن به کار بریم، ولی بعضی از نویسندگان معروف عرب، مانند «مصطفی رافعی» در کتاب «اعجاز القرآن» چنین می گوید: «اسلوب و طریقه قرآن، آهنگ و لهجه هایی به وجود می آورد، که هر شنونده ای را وادار به استماع می کرد، و این خود یک نوع موسیقی مخصوص است، که در کلمات موزون دیگر تا آن زمان سابقه نداشته است، این نظم وترتیب در قرآن، وسیله ای بود که طبع عرب را صفا می داد و به طرز جدیدی از نظم و اسلوب سخن آشنا می ساخت که بی سابقه بود»

البته هر نثری را می‏شود با آواز بلند خواند اما آن کسی هم که آهنگها را نمی‏شناسد می‏فهمد که اگر این را ساده بخوانند بهتر از آن است که با آواز بخوانند. ولی یک چیز آهنگ پذیر آن چیزی است که وقتی آن را با آهنگ‏ می‏خوانند آن را بهتر بیان می‏کند تا وقتی که ساده می‏خوانند.
به این‏ می‏گویند آهنگ‏پذیری، یعنی آهنگ، آن را بهتر می‏تواند بیان کند از غیر آهنگ. قرآن از طرفی ما می‏بینیم شعر نیست، چون نه وزن دارد نه قافیه و نه هجاهایش هماهنگ با یکدیگر است.
از نظر محتویات هم، چون شعر اصلا به تخیل بستگی دارد، تخیل در آن نیست، آن تشبیهات و خیالات شاعرانه‏ در آن نیست. قرآن یگانه نثری است آهنگ‏پذیر. همین قرائتهایی که‏ می‏خوانند کسانی که اهل قرائت هستند با آهنگ می‏خوانند. حالا شما یک کلام‏ دیگر، خود خطبه‏های پیغمبر را بیایید با آهنگ بخوانید، اصلا نمی‏پذیرد.


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره اعجاز قرآن
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.