فی موو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی موو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقالهISI اثرات درک شده از هنر درمانی در درمان اختلالات شخصیت، خوشه B / C: یک مطالعه کیفی

اختصاصی از فی موو دانلود مقالهISI اثرات درک شده از هنر درمانی در درمان اختلالات شخصیت، خوشه B / C: یک مطالعه کیفی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

موضوع فارسی : اثرات درک شده از هنر درمانی در درمان اختلالات شخصیت، خوشه B / C: یک مطالعه کیفی

موضوع انگلیسی : Perceived effects of art therapy in the treatment of personality disorders, cluster B/C: A qualitative study

تعداد صفحه : 10

فرمت فایل :pdf

سال انتشار : 2015

زبان مقاله : انگلیسی

چکیده

هنر درمانی (AT) است که اغلب در درمان بیماران مبتلا به خوشه B / C personal- تشخیص داده استفاده می شود
اختلالات بهره است، اما شواهد کمی برای اثربخشی فی EF آن وجود دارد. مطالعه حاضر با هدف ارائه بینش به
اثرات درک از در. ما 29 نفر بزرگسال در فرد و گروه متمرکز، در عمق بین مصاحبه
نمایش ها، از جمله یک «مورد منفی"، با شروع با یک لیست موضوع از مطالعه ادبیات است. داده بودند
جمع آوری و با استفاده از روش گراندد تئوری به منظور تولید مفاهیم و تجزیه و تحلیل مصاحبه
دسته بندی ها مرتبط است. مدل نظری ساخته شده از اثرات AT شامل پنج دسته اصلی:
بهبود ادراک حسی؛ ادغام شخصی؛ بهبود احساسات / تنظیم ضربه. رفتار
تغییر دادن؛ و بینش / درک مطلب. در مقایسه با درمان کلامی (VT)، بیماران به عنوان یک تجربه AT
تجربی ورود درمانی با کیفیت مکمل در کنار VT و Amore به راه مستقیم دسترسی
احساسات، که آنها را به درخواست تجدید نظر از مواد هنر و ساخت هنر منسوب به احساسات بدنی و
پاسخ های عاطفی. برای پیدا twell مشکلات هسته ای از اختلالات شخصیت patientswith پیدا شد، به
ارائه یک مسیر خاص ج tomore آگاهی عاطفی و تنظیم احساسات سازنده. درک
اثرات دادن ورودی برای توسعه بیشتر و تحقیق و توسعه یک ابزار ارزیابی به
بررسی اثربخشی فی EF از AT و در عملکرد بالینی است.

کلمات کلیدی: اختلالات شخصیت
هنر درمانی
تنظیم احساسات
تحقیق کیفی
پذیرش تجربی


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقالهISI اثرات درک شده از هنر درمانی در درمان اختلالات شخصیت، خوشه B / C: یک مطالعه کیفی

پایان نامه ارشد رشته جغرافیا بازتاب فضایی تحولات اقتصادی روستاهای شهرستان رضوانشهر در دو دهه گذشته

اختصاصی از فی موو پایان نامه ارشد رشته جغرافیا بازتاب فضایی تحولات اقتصادی روستاهای شهرستان رضوانشهر در دو دهه گذشته دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پایان نامه ارشد رشته جغرافیا بازتاب فضایی تحولات اقتصادی روستاهای شهرستان رضوانشهر در دو دهه گذشته


پایان نامه ارشد رشته جغرافیا بازتاب فضایی تحولات اقتصادی روستاهای شهرستان رضوانشهر در دو دهه گذشته

دانلود  پایان نامه ارشد رشته جغرافیا بازتاب فضایی تحولات اقتصادی روستاهای شهرستان رضوانشهر در دو دهه گذشته  با فرمت ورد و قابل ویرایش تعداد صفحات 230

دانلود پایان نامه آماده

 

مقدمه:  

مطالعه تغییر ساختها و روابط عناصر اصلی تشکیل دهنده فضاهای جغرافیایی در طی زمانها یکی از وظایف اصلی جغرافیدانان می باشد . لذا با توجه به این نگرش و رشته جغرافیا که همه ی مسایل زیست محیطی و غیره را مخصوصا" محیط زندگی انسان را نیز در مطالعات خود در بر می گیرد به مسایل مهمتری مخصوصا" به قدیمی ترین پایگاه زندگی انسان یعنی روستا می پردازد . به طور کلی روستا را می توان قدیمی ترین پایگاه استقرار و سکونت انسان دانست . امروزه این سکونتگاهی زیستی به دلیل شرایط خاص روستا و جوامع روستایی همواره جمعیت خود را به نفع شهر ها از دست می دهند. امروزه با گوناگونی و تنوع در چشم اندازهای فرهنگی و محیط جغرافیایی که دایم بعلت تغییر و تحول و پیشرفت علم و تکنولوژی بر تنوع و پیچیدگی آن افزوده می گردد جغرافیا نیز بنا بر ماهیت خود که بدنبال دستیابی به علل و عوامل این تغییرات و دگرگونی ها از طریق مطالعه عوامل مهم تشکیل دهنده فضای زندگی یعنی محیط انسان و روابط بین آنها ست ، تغییرات ودگرگونیهایی را در ابعاد مختلف خود یعنی ماهیت ، قلمرو دیدگاهها ، نظریه ها ، شیوه ها ، روش تحقیق و ابزار خود در طول زمان بوجود آورده است . در بررسی سیر تحول و دگرگونی دانش جغرافیا و ماهیت آن می توان از مفهوم اولیه این علم که خود آنرا در مشاهده و توصیف محیطهای بشری و کشف سرزمینهای جدید و اطلاع و آگاهی ازاحوال انسانها و جوامع ببان می کرد به علت ساده بودن موضوع و محدود بودن جوامع مورد مطالعه ی خود نیز ازسادگی و محدودیت برخوردار بوده ولی امروزه جغرافیا با توجه به پیچیدگی و تنوع محیطهای بشری و پیشرفت درجه دخالت انسان در محیط و تغییرات آن و افزایش دیدگاهها و نظریه ها در رابطه با چگونگی ساخت محیط زندگی دگرگونی علایق ، نیازها و تخصص های دیگران مفهوم ساده اولیه و محدود را ندارد بلکه جغرافیای امروزی با توجه به ویژگی های ساختاری – کارکردی محیط ها و درنظر گرفتن هر مکان به عنوان یک سیستم و نظام ، مطالعه روابط بین انسان و محیط را در درون سیستم ها بعهده دارد این سیستم ها می توانند مانند یک سیستم ساده مثل یک مزرعه تا نظامهای بسیار پیچیده و متنوع مانند سیستم سرمایه داری جهان و تأثیرات آن برساختار فضائی را شامل می گردند به طوریکه ( هانس بوبک ) عنوان می کند :جغرافیای امروزی عمدتا" به بررسی عرصه های ساختاری – کارکردی می پردازد ، عرصه هایی که نه تنها ازنظر مکانی ، بلکه از نظر ساختاری – کارکردی قابل تبیین و تشخیص هستند . در این چارچوب ، یک عرصهساختاری ازطریق همنوایی پدیده های گوناگون و یا هم سویی هدفهای ناموزون و پراکنده و یک عرصه کارکردی به واسطه تأثیر همگانی نیروهای ویژه موجود و مؤثر در آن تعریف و مشخص می شود .

 

 

فهرست
عنوان                                              فصل اول: کلیات  تحقیق                                                   صفحه
1-1-مقدمه.................................................................................................................................1
2-1 طرح مساله ...........................................................................................................................2
3-1- پیشینه تحقیق ......................................................................................................................4
4-1 – فرضیات ...........................................................................................................................5
5-1-اهداف.................................................................................................................................5
6-1- روش تحقیق و علت انتخاب ...............................................................................................6
7-1- موانع و مشکلات تحقیق .....................................................................................................6
8-1- اصطلاحات و مفاهیم ............................................................................................................7
فصل دوم : ویژگی های طبیعی منطقه مورد مطالعه
1-2- موقعیت جغرافیایی ، حدود وسعت............................................................................................9
2-2- ساختار زمین شناسی منطقه مورد مطالعه ...................................................................................14
3-2- گسل های مهم در منطقه مورد مطالعه......................................................................................17
الف)گسل آستارا .............................................................................................................................20
ب) گسل تالش .................................................................................................................................20
4-2- سوانح طبیعی............................................................................................................................20
1-4-2- زلزله ................................................................................................................................. 21
2-4-2- سیل  ..................................................................................................................................21
5-2- خاکها و قابلیت استفاده از اراضی...........................................................................................22
1-5-2-  خاکهای کوهستانی ............................................................................................................22
2-5-2- خاکهای کوهپایه ای ...........................................................................................................23
3-5-2- خاکهای جلگه ای ...............................................................................................................23
6-2- عوارض زمین و ناهمواریها........................................................................................................25
1-6-2- ویژگی های دریای خزر ......................................................................................................26
2-6-2- رشته کوه تالش ...................................................................................................................26
3-6-2- دشت های خزری ................................................................................................................27.
7-2 -پوشش گیاهی و جانوری ..........................................................................................................28
1-7-2- پوشش گیاهی......................................................................................................28
2-7-2- پوشش زیست جانوری ........................................................................................................29
8-2- منابع آب در شهرستان رضوانشهر و دهستان مرکزی ..................................................................30
1-8-2-  آبهای سطحی .....................................................................................................................31
2-8-2- آبهای زیرزمینی ...................................................................................................................33
9-2- ویژگی های اقلیمی ..................................................................................................................33
1-9-2- جریانات جوی ....................................................................................................................34
2-9-2- بارش ..................................................................................................................................37
3-9-2- دما ......................................................................................................................................40
4-9-2- رطوبت ..............................................................................................................................42
5-9-2- یخبندان ...............................................................................................................................45
6-9-2- تبخیر و تعرق ......................................................................................................................46

فصل سوم:  ویژگی های انسانی منطقه مورد مطالعه
1-3- سوابق تاریخی و پیشینه سکونت در تالش و رضوانشهر...............................................................48
2-3- اندازه جمعیت و روند تحولات آن در شهرستان رضوانشهر........................................................50
3-3- خانوار وبعد آن.........................................................................................................................54
4-3- ساخت سنی و جنسی شهرستان رضوانشهر..................................................................................58
5-3- تراکم نسبی و بیولوژیک...........................................................................................................62
6-3- وضعیت سواد ...........................................................................................................................63
7-3- حرکت مکانی جمعیت ( مهاجرتها )..........................................................................................65
8-3- ویژگی های اقتصادی جمعیت...................................................................................................66
9-3- جمعیت فعال و غیر فعال............................................................................................................68
10-3- قابلیتها و محدودیتها   در زمینه جمعیت روستاهای دهستان مرکزی ..........................................73  




فصل چهارم :ویژگی اقتصای منطقه مورد مطالعه
1-4- کشاورزی ...............................................................................................................................75
1-1-4- زراعت................................................................................................................................76
2-1-4- باغات و قلمستان یا محصولات دائمی ..................................................................................88
3-1-4- توت و نوغانداری................................................................................................................91
4-1-4 دامداری ، دامپروری و طیور..................................................................................................92
5-1-4- نگهدار و پرورش زنبور عسل .............................................................................................97
6-1-4- ماهیگری و پرورش ماهی....................................................................................................98
2-4- صنعت..................................................................................................................................100
1-2-4- صنایع تبدیلی.....................................................................................................................101
2-2-4- صنایع دستی.....................................................................................................................102
3-4-معدن .....................................................................................................................................106
4-4- قابلیت ها و محدودیت های شهرستان رضوانشهر در زمینه کشاورزی.......................................107
1-4-4- محدودیتها و تنگناهای  شهرستان در زمینه کشاورزی ........................................................107
2-4-4- مسایل اساسی ومشکلات توسعه شهرستان در بخش کشاورزی.......................................... 107

فصل پنجم- علل تغییر وتحولات و بازتاب آن در شهرستان رضوانشهر
1-5- عوامل انسانی موثر در فعالیتهای تولیدی محصولات کشاورزی در شهرستان رضوانشهر........ 110
1-1-5- عوامل اقتصادی و نقش آن در تحول محصولات کشاورزی در شهرستان رضوانشهر و دهستان مرکزی............................................................................................................................................111
1- نیاز بازار به تولید انواع محصولات کشاورزی..............................................................................111
2- تاثیر تحولات اقتصاد جهانی بر فعالیتها وتحولات اقتصاد روستاهای شهرستان رضوانشهر................112
3- نقش جهاد کشاورزی در ارائه همه جانبه خدمات کشاورزی........................................................113
الف: آموزش و تحقیقات کشاورزی در شهرستان رضوانشهر...............................................................113
ب: فعالیتهای عمرانی وامور زیر بنایی................................................................................................ 115
ج: فعالیتهای مربوط به  عمران کشاورزی ، زراعی ودامی ....................................................................118
4- پیشرفت صنعت در ارائه تکنولوژی کشاورزی در شهرستان رضوانشهر و دهستان مرکزی...............120
1-4- تکنولوژی مکانیکی ...............................................................................................................122
2-4- تکنولوژی بیولوژیکی ............................................................................................................126
5- رابطه تراکم جمعیت و عمقی شدن کشت در جامعه روستایی.......................................................127
6 –نقش تحقیقات کشاورزی  در ارائه محصولات پر بازده............................................................... 130
7- یکپارچه سازی اراضی کشاورزی و نتایج حاصل از آندر شهرستان رضوانشهر و دهستان مرکزی...131
8- نقش توسعه راههای ارتباطی در تغییر و تحولات موجود...............................................................135
1-8- راههای اصلی.........................................................................................................................135
2-8- راههای فرعی.........................................................................................................................137
3-8- رههای روستایی ....................................................................................................................137
2-1-5- نقش عوامل اجتماعی – فرهنگی در تحول تولیدات کشاورزی.............................................139
 1- عقاید اسلامی و فرهنگی در خصوص پرورش حیوانات بومی وغیر بومی ....................................139
2- باورهای دینی و اعتقادی در خصوص کشت محصولات ویژه .....................................................141
3- ارث و نقش آن در تحول تولیدات کشاورزی .............................................................................142
4- توسعه و گسترش مشارکت موثر و همه جانبه مردم  و نهادهای محلی در رشد کشاورزی...............143
3-1-5 نقش عوامل سیاسی و دولتی درتحول تولیدات کشاورزی.....................................................144
1- نقش حمایتهای دولتی در ارتقاء سطح تولید کشاورزی.................................................................145
2- پرداخت وام وتسهیلات ویژه به تولیدکنندگان محصولات کشاورزی...........................................147
3- سیاست حمایت دولت از بازرگانان تجاری وارد کننده و صادر کننده محصولات کشاورزی ........148
4- خدمات و تا سیسات زیر بنایی روستایی و نقش آن  در تحولات اقتصاد کشاورزی .......................149
2-5- نقش عوامل طبیعی در تحول محصولات کشاورزی منطقه مورد مطالعه....................................151
1-2-5- نوسانات آب و هوایی برروی کشاورزی شهرستان رضوانشهر ..............................................151
1-    نوسانات جریانات جوی تاثیر گذار در منطقه مورد مطالعه.....................................................152
2-    بی نظمیهای بارش در زمان کاشت ، داشت و برداشت  محصولات........................................153
3-    برف و یخیندان ونقش آن در محصولات کشاورزی............................................................155
2-2-5- ویژگی های آب و خاک...........................................................................................156
1- نقش آزمایش و بازسازی خاک در  تحول تولیدات کشاورزی..............................................156
2- زهکشی خاک و نقش آن در توسعه کشاورزی منطقه...........................................................158
3- ساخت کانال و نهرهای مهندسی جهت توسعه آبیاری منطقه..................................................159
3-2-5- بلایای طبیعی و نقش آن در توسعه کشاورزی..............................................................161
1- وقوع سیل براثر شدت بارندگی.............................................................................................161
2- خشکسالی های خفیف و احتمالی.........................................................................................162
3- بادهای محلی وغیر بومی.......................................................................................................162
3-5- نقش تولید محصولات جدید کشاورزی در توسعه کشاورزی منطقه..................................163
1-3-5- پرورش شتر مرغ جوابگوی نیاز غذایی کشور...............................................................163
2-3-5- بررسی مزیتهای رقابتی صنعت پرورش  شتر مرغ در منطقه ...........................................166

فصل ششم : بازتاب فضایی تحولات ، آزمون فرضیات و ارائه پیشنهادات
1-6- برنامه ریزی فضایی ونقش آن در تحولات توسعه روستایی.............................................169
 2-6-علل شکل پذیری وامکان پذیرش دگرگونی درتحولات روستایی درمنطقه مورد مطالعه....170
1-2-6- نقش آموزش و ارتباطبات در تحولات منطقه...............................................................170
2-2-6- تبادلات و تنوعات فرهنگی در منطقه ارتقاء اجتماعی می آفریند...................................172
3-2-6- روستا نشینی شهری دلیلی دیگر بر تحولات روستایی...................................................174
4-2-6- عالیترین فضایل روستایی چگونه در حال تغییر است ....................................................175
3-6- آزمون فرضیات ..............................................................................................................177
4-6- بازتاب فضایی تحولات اقتصادی روستاهای دهستان مرکزی............................................ 190
1-4-6-  بازتاب فضایی  ریخت بیرونی روستاهای دهستان مرکزی ............................................190
2-4-6-  بازتاب فضایی ریخت درونی روستاهای دهستان مرکزی..............................................192
5-6- نتیجه گیری از اهداف تحقیق در منطقه مورد نظر..............................................................194
6-6- پیشنهادات برای رشد وتوسعه بهتر شهرستان رضوانشهر و دهستان گیل دولاب...................195
1-6-6- اصلی ترین محدودیتها و تنگناهای توسعه در منطقه مورد مطالعه...................................195
2-6-6- اصلی ترین مسایل و موانع توسعه که در منطقه باید به آن توجه شود ............................196
3-6-6- اهداف پیشنهادی توسعه  برای رفع موانع  توسعه پایدار در منطقه مورد مطالعه ..............197
4-6-6- راهبردهای پیشنهادی توسعه پایدار در منطقه مورد مطالعه.............................................197


دانلود با لینک مستقیم


پایان نامه ارشد رشته جغرافیا بازتاب فضایی تحولات اقتصادی روستاهای شهرستان رضوانشهر در دو دهه گذشته

دانلود پایان نامه رشته مدیریت بازرگانی بررسی مزیت نسبی در تولید و صادرات فرش دستباف ایران

اختصاصی از فی موو دانلود پایان نامه رشته مدیریت بازرگانی بررسی مزیت نسبی در تولید و صادرات فرش دستباف ایران دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پایان نامه رشته مدیریت بازرگانی بررسی مزیت نسبی در تولید و صادرات فرش دستباف ایران


دانلود پایان نامه رشته مدیریت بازرگانی بررسی مزیت نسبی در تولید و صادرات فرش دستباف ایران

دانلود پایان نامه آماده

دانلود پایان نامه رشته مدیریت بازرگانی بررسی مزیت نسبی در تولید و صادرات فرش دستباف ایران با فرمت ورد و قابل ویرایش تعدادصفحات 347

 چکیده :


  نقش و اهمیت موضوع مزیت نسبی در طراحی سیاست های تجاری کشورها و گزینش روندهای مناسب تولید و صادرات کالا ، امری انکارناپذیر است ؛ بطوریکه در حال حاضر بخش عمده ای از مباحثات و مذاکرات بین المللی در زمینة تجارت ، به ارائه راهکارهایی جهت رفع نواقص بازارها و هدایت بازارها به سمت وسوی بهره‌مندی از مزیت نسبی اختصاص یافته است . در این میان عوامل مختلفی در هر یک از مراحل تولید ، صادرات و تقاضای کالا ، مزیت نسبی یک کشور را متأثر می‌سازند و این امر موجب ایجاد تغییر در جایگاه کشورها به لحاظ برخورداری از مزیت نسبی در عرصة بین المللی شده است . این امر ما را بر آن می دارد که نسبت به بررسی مزیت نسبی کالاهای تولیدی - صادراتی در کشور اقدام نمائیم .


 هنر-صنعت فرش دستباف از جمله صنایعی است که طی سالهای اخیر شاهد نوسانات شدید در روند تولید و صادرات آن بوده ایم . بر همین اساس تحقیق حاضر سعی دارد ضمن معرفی شاخص های مختلف تعیین مزیت نسبی ، به اندازه گیری مزیت نسبی کشور در زمینه تولید و صدور فرش دستباف و ارزیابی نقش عوامل مؤثر بر آن بپردازیم . به این منظور ، شاخص مزیت نسبی آشکار شده (RCA) جهت محاسبة مزیت نسبی کشور در صادرات فرش دستباف ، شاخص هزینه منابع داخلی (DRC) جهت محاسبة مزیت نسبی کشور در تولید فرش دستباف و کشش قیمتی تابع تقاضای جهانی فرش دستباف ایران به منظور محاسبة مزیت نسبی رقابتی کشور مطمح نظر قرار گرفته اند .


   نتایج حاصل از محاسبه شاخص RCA حاکی از آن است که ایران طی سالهای مورد بررسی دارای مزیت نسبی در زمینة صادرات فرش دستباف بوده است (RCA>1) . البته تخمین تابع روند تغییرات شاخص RCA نشان دهندة نوسانات شدید وضعیت مزیت نسبی کشور در زمینة صادرات این کالا می باشد . تخمین کشش قیمتی تابع تقاضای جهانی فرش دستباف ایران ، نمایانگر چسبندگی شدید مقدار تقاضای فرش ایران با قیمت فروش آن در سطح بین المللی است (E>1) . محاسبات انجام شده در خصوص شاخص DRC نیز حکایت از آن دارد که کشور در زمینة تولید فرشهای اعلاباف 60 رج تمام ابریشم در استانهای آذربایجان شرقی و قم و فرشهای معمولی باف 50-45 رج در استانهای اصفهان و خراسان دارای مزیت نسبی و در تولید فرشهای درشت باف 30 رج در استان همدان از عدم مزیت نسبی برخوردار است .


به منظور تحلیل نتایج بدست آمده ، ضمن محاسبة نرخ ارز غایی ، قیمت غایی فروش، ارزش غایی مواد اولیة داخلی و نهاده های قابل تجارت به کار رفته در تولید هر مترمربع فرش دستباف ، اقدام به محاسبه و تحلیل کشش ارزی و قیمتی DRC و همچنین کشش DRC نسبت به تغییرات ارزش مواد اولیة داخلی و ارزش نهاده های قابل تجارت نموده ایم . مهمترین عوامل مؤثر در مزیت نسبی کشور در تولید و صادرات فرش دستباف نیز در قالب سؤالات پرسشنامه های تحقیق و در سطح میدان تحقیق (استانهای آذربایجان شرقی ، قم ، اصفهان ، خراسان و همدان) مورد پرسش قرار گرفته و نتایج بدست آمده با استفاده از نرم افزار spss مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و با بکارگیری روشهای تحلیل آماری (توصیفی و استنباطی) نسبت به ارزیابی نقش عوامل مذکور بر مزیت نسبی کشور اقدام شده است .

فهرست مطالب


عنوان                                                  صفحه
چکیده  
فصل اول: کلیات
1-1- مقدمه                                         2
2-1- اهمیت تحقیق                                     2
3-1- فرضیات تحقیق                                     4
4-1- اهداف تحقیق                                     4
5-1- روش شناسی تحقیق                                 5
6-1- سابقه تحقیق                                     6
7-1-فصل بندی و رئوس مطالعات تحقیق                         8
فصل دوم: مبانی نظری اصل مزیت نسبی
1-2- راهبرد های توسعه اقتصادی و جایگاه تجارت بین الملل                 10
1-1-2- راهبردهای درونگرای توسعه اقتصادی                         11
2-1-2- راهبردهای برونگرای توسعه اقتصادی                         13
2-2- تأثیر تجارت بین الملل بر رشد اقتصادی                         16
1-2-2- تفسیر سنتی نقش تجارت بین الملل                             16
2-2-2- تفسیر نوین نقش تجارت بین الملل                             18
3-2- مبانی تئوریک تجارت بین الملل و مزیت نسبی                     19
1-3-2- دیدگاه مزیت مطلق آدام اسمیت                            19
2-3-2- دیدگاه مزیت نسبی دیوید ریکاردو                            20
3-3-2- مزیت نسبی و هزینه فرصت های از دست رفته                    21
4-3-2- دیدگاه مزیت نسبی هکشر – اوهلین (نظریه جدید تجارت بین الملل)             21
4-2- مزیت نسبی و سودآوری تجارت بین الملل                    24
 
عنوان                                                  صفحه
5-2- شکاف فن آوری و پویایی در مزیت نسبی                    29
6-2- مزیت نسبی بالفعل و بالقوه                             34
1-6-2- مزیت نسبی بالفعل اسمی                                 36
2-6-2- مزیت نسبی بالفعل حقیقی                                 36
3-6-2- مزیت نسبی بالقوه اسمی                                 36
4-6-2- مزیت نسبی بالقوه حقیقی                                 36
فصل سوم: روش شناسی تعیین مزیت نسبی
1-3- شاخص های مزیت نسبی آشکارشده (RCA)                     41
1-1-3- شاخص های مبتنی بر آمار تولید و صادرات                         41
1-1-1-3- معیار سهم صادرات                                 42
2-1-1-3- معیار سهم خالص صادرات                             43
3-1-1-3- شاخص یونیدو                                 43
2-1-3- شاخص های مبتنی بر آمار صادرات                         43
1-2-1-3- شاخص بالاسا (BAL)                             43
2-2-1-3- شاخص دانگز – ریدل (DR)                         45
3-2-1-3- شاخص های خالص یونیدو                             45
3-1-3- شاخص های مبتنی بر آمار صادرات و ابزار آماری                     45
1-3-1-3- نگرش درآمدی                                 46
2-3-1-3- نگرش رتبه ای                                 46
3-3-1-3- نگرش ثبات                                 47
4-3-1-3- نگرش درآمدی – ثبات                             47
2-3- محدودیت های شاخص های RCA                         48
3-3- شاخص های مبتنی بر روش های اقتصادسنجی                     49
عنوان                                                  صفحه
1-3-3- تخمین توابع عرضه و تقاضای محصول                         49
2-3-3- روش دیک                                     52
4-3- شاخص مبتنی بر روش برنامه ریزی                             53
5-3- شاخص های طرف عرضه                                 54
1-5-3- معیار هزینه منابع داخلی (DRC)                             55
1-1-5-3- پیشینه کاربرد و فرمول محاسباتی DRC                     55
2-1-5-3- تعریف قیمت های سایه ای و نقش آن در محاسبه DRC                 58
3-1-5-3- تبدیل عوامل تولید خارجی به داخلی و وضعیت DRC                 63
2-5-3- معیار نرخ حمایت مؤثر (EPR)                             65
3-5-3- معیار تجزیه و تحلیل منافع اقتصادی (SBA) یا سودآوری خالص اجتماعی (NSP)     65
4-5-3- معیار الگوی داده – ستانده، برنامه ریزی و هزینه منابع داخلی                 66
6-3- شاخص‌های طرف تقاضا                             68
1-6-3- اهمیت شناخت بازارهای هدف صادراتی در ایجاد مزیت نسبی رقابتی             69
1-1-6-3- نقش مشخصه های تقاضا در بازارهای هدف بر ایجاد مزیت نسبی رقابتی         71
    2-1-6-3- نقش تجزیة بازارهای هدف در ایجاد مزیت نسبی رقابتی                 72
    3-1-6-3- اهمیت روابط سیاسی در ایجاد مزیت نسبی رقابتی                 72
2-6-3- کاربرد شاخص های طرف تقاضا در تعیین مزیت نسبی رقابتی                 73
7-3-بررسی مبانی نظری نمونه گیری و انجام فعالیت میدانی تحقیق             75
1-7-3- علل نمونه گیری                                     76
2-7-3- روش های مختلف نمونه گیری در تحقیقات میدانی                     77
3-7-3- انواع نمونه گیری احتمالی (تصادفی)                         78
 
عنوان                                                  صفحه
1-3-7-3- نمونه گیری تصادفی ساده                             79
2-3-7-3- نمونه گیری تصادفی سیستماتیک                         79
3-3-7-3- نمونه گیری تصادفی خوشه ای                         80
4-3-7-3- نمونه گیری تصادفی طبقه بندی شده                        80
4-7-3- روش تعیین حجم نمونه                             81
5-7-3- روش تجزیه و تحلیل اطلاعات حاصله از فعالیت میدانی تحقیق             83
6-7-3- روش های تحلیل آماری                                 84
1-6-7-3- آمار توصیفی                                     84
2-6-7-3- آمار استنباطی                                     85
1-2-6-7-3- تحلیل آزمون ناپارامتریک چی دو                         85
2-2-6-7-3- تحلیل عامل (Factor Analysis)                         86
فصل چهارم : تجزیه و تحلیل نتایج حاصله از اندازه گیری مزیت نسبی
1-4- بررسی مزیت نسبی در صادرات فرش دستباف ایران                  91
1-1-4- بررسی روند صادرات فرش دستباف ایران                         92
2-1-4- محاسبه مزیت نسبی در صادرات فرش دستباف ایران                     94
3-1-4- بررسی روند تغییرات شاخص RCA در صادرات فرش دستباف کشور             100
4-1-4- بررسی نقش عوامل مؤثر بر مزیت نسبی در صادرات فرش دستباف کشور         101
2-4-بررسی مزیت نسبی رقابتی کشور در صنعت فرش دستباف                 126
1-2-4- محاسبه مزیت نسبی رقابتی کشور با استفاده از تخمین مدل تقاضای صادراتی فرش دستباف      129
3-4- بررسی مزیت نسبی کشور در تولید فرش دستباف                     131
1-3-4- نحوه کاربرد معیار DRC در محاسبه مزیت نسبی کشور در تولید فرش دستباف         132
 
عنوان                                                  صفحه
2-3-4- نحوه برآورد قیمت های سایه ای به منظور محاسبه مزیت نسبی حقیقی کشور در تولید فرش دستباف       133
1-2-3-4- برآورد قیمت سایه ای عوامل داخلی تولید فرش دستباف                 133
2-2-3-4- برآورد قیمت سایه ای نهاده های قابل تجارت درتولید فرش دستباف         137
3-2-3-4- برآورد قیمت سایه ای نرخ ارز                         138
3-3-4- محاسبه مزیت نسبی در تولید فرش دستباف                          143
4-3-4- بررسی مزیت نسبی در تولید فرش دستباف در استان آذربایجان شرقی             143
1-4-3-4- پیشینه قالی بافی در آذربایجان                         143
2-4-3-4- ویژگیهای ظاهری قالی های آذربایجان                     146
3-4-3-4- ویژگیهای فنی بافت در قالی های آذربایجان                     148
4-4-3-4- آنالیز قیمت تمام شدة تولید فرش دستباف در استان آذربایجان شرقی         150
5-4-3-4- محاسبه مزیت نسبی تولید فرش دستباف در استان آذربایجان شرقی         151
6-4-3-4-تجزیه و تحلیل آماری نقش عوامل مؤثر بر مزیت نسبی در تولید فرش دستباف در استان آذربایجان شرقی                                     153
5-3-4- بررسی مزیت نسبی در تولید فرش دستباف در استان قم                 177
1-5-3-4- پیشینة قالی بافی در قم                             177
2-5-3-4- ویژگیهای فنی بافت در قالی های قم                         178
3-5-3-4- ویژگیهای ظاهری قالی های قم                         179
4-5-3-4- آنالیز قیمت تمام شدة تولید فرش دستباف در استان قم                 180
5-5-3-4- محاسبه مزیت نسبی تولید فرش دستباف در استان قم                 181
    6-5-3-4-تجزیه و تحلیل آماری نقش عوامل مؤثر بر مزیت نسبی در تولید فرش دستباف در استان قم     183
6-3-4- بررسی مزیت نسبی تولید فرش دستباف در استان اصفهان                  205
1-6-3-4- پیشینة قالی بافی در اصفهان                             205
2-6-3-4- ویژگیهای ظاهری قالی های معاصر اصفهان                     206
 
عنوان                                                  صفحه
     3-6-3-4- ویژگیهای فنی بافت در قالی های اصفهان                     207
4-6-3-4- آنالیز قیمت تمام شدة تولید فرش دستباف در استان اصفهان             210
    5-6-3-4- محاسبه مزیت نسبی تولید فرش دستباف در استان اصفهان             211
    6-6-3-4-تجزیه و تحلیل آماری نقش عوامل مؤثر بر مزیت نسبی در تولید فرش دستباف در استان اصفهان                                             213
7-3-4- بررسی مزیت نسبی تولید فرش دستباف در استان خراسان                 236
1-7-3-4- پیشینة قالی بافی در خراسان                             236
2-7-3-4- ویژگیهای ظاهری و فنی بافت قالی در مهمترین مراکز قالی بافی در استان خراسان     237
3-7-3-4- آنالیز قیمت تمام شدة تولید فرش دستباف در استان خراسان             244
4-7-3-4- محاسبه مزیت نسبی تولید فرش دستباف در استان خراسان             245
       5-7-3-4-تجزیه و تحلیل آماری نقش عوامل مؤثر بر مزیت نسبی در تولید فرش دستباف در استان خراسان     247
8-3-4- بررسی مزیت نسبی تولید فرش دستباف در استان همدان                  269
1-8-3-4- پیشینة قالی بافی در همدان                              269
2-8-3-4- ویژگیهای ظاهری قالی های همدان                         270
3-8-3-4- ویژگیهای فنی بافت در قالی های همدان                     271
4-8-3-4- آنالیز قیمت تمام شدة تولید فرش دستباف در استان همدان             274
5-8-3-4- محاسبه مزیت نسبی تولید فرش دستباف در استان همدان             275
    6-8-3-4-تجزیه و تحلیل آماری نقش عوامل مؤثر بر مزیت نسبی در تولید فرش دستباف در استان همدان                                             277
9-3-4- تجزیه و تحلیل نقش عوامل مؤثر بر مزیت نسبی در تولید فرش دستباف کشور          299
1-9-3-4- تجزیه و تحلیل نرخ ارز غایی                         299
2-9-3-4- تجزیه و تحلیل قیمت غایی فروش هر متر مربع فرش دستباف             301
3-9-3-4- تجزیه و تحلیل ارزش غایی مواد اولیه داخلی هر متر مربع فرش دستباف         303
 
عنوان                                                  صفحه
4-9-3-4- تجزیه و تحلیل ارزش غایی نهاده های قابل تجارت هر متر مربع فرش دستباف     305
5-9-3-4- تجزیه و تحلیل کشش ارزی DRC                         306
6-9-3-4- تجزیه و تحلیل کشش قیمتی DRC                         307
7-9-3-4- تجزیه و تحلیل کشش DRC نسبت به ارزش مواد اولیه داخلی             308
8-9-3-4- تجزیه و تحلیل کشش DRC نسبت به ارزش نهاده های قابل تجارت         309
9-9-3-4- ارزیابی عوامل مؤثر بر مزیت نسبی کشور در تولید فرش دستباف براساس مطالعات  میدانی تحقیق   310
فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات
1-5- خلاصه نتایج تحقیق                                    331
2-5- ارائه سیاست های کاربردی                                 340
فهرست منابع                                         343
پیوست                                             345


دانلود با لینک مستقیم


دانلود پایان نامه رشته مدیریت بازرگانی بررسی مزیت نسبی در تولید و صادرات فرش دستباف ایران

دانلود مقالهISI آمریکایی تحرک اجتماعی کلاس بالا گرفتن

اختصاصی از فی موو دانلود مقالهISI آمریکایی تحرک اجتماعی کلاس بالا گرفتن دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

موضوع فارسی : آمریکایی تحرک اجتماعی کلاس بالا گرفتن

موضوع انگلیسی : Americans overestimate social class mobility

تعداد صفحه : 11

فرمت فایل :pdf

سال انتشار : 2015

زبان مقاله : انگلیسی

چکیده

در این پژوهش برآورد اجتماعی تحرک، توانایی کلاس آمریکایی tomove بالا یا پایین در بررسی آموزشی
کاتیون و وضعیت درآمد. در مطالعات، تخمین classmobility در میان بزرگ و به خصوص به احتمال زیاد شد
شرکت کنندگان ذهنی جوان و کسانی که در اجتماعی بالاتر کلاس هر دو اندازه گیری (مطالعات 1-3) و دستکاری
(مطالعه 4). تخمین بیشتر شد مستقل تحرک کلاس از خطاهای برآورد کلی (مطالعه 3) و همچنان ادامه داشت
پس از حسابداری برای دانش classmobility ارزیابی از نظر پیشرفت تحصیلی و خود رتبه بندی. سابق
که periments نشان داد تحرک بالا گرفتن قرار گرفتن در معرض اطلاعات در مورد تعیین ژنتیکی شکل گرفته بود
minants کلاس-اجتماعی مقاله علم مصنوعی نشان می دهد محدودیت های ژنتیکی به پیشرفت اقتصادی افزایش
دقت در برآورد classmobility (مطالعه 2) -andmotivated با نیازهای برای محافظت از خود تشدید خود
افزایش ارتباط تخمین بیشتر تحرک کلاس (مطالعه 3). بحث با تمرکز بر هر دو هزینه ها و مزایای
از بالاتر از واقعیت تحرک کلاس برای افراد و جامعه است.

کلمات کلیدی: طبقه اجتماعی
وضعیت اجتماعی و اقتصادی
شناخت اجتماعی
روانشناسی سیاسی
خود افزایش


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقالهISI آمریکایی تحرک اجتماعی کلاس بالا گرفتن

دانلود پایان نامه اساسنامه شرکت خصوصی حسابداری

اختصاصی از فی موو دانلود پایان نامه اساسنامه شرکت خصوصی حسابداری دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پایان نامه اساسنامه شرکت خصوصی حسابداری


دانلود پایان نامه اساسنامه شرکت خصوصی حسابداری

 

 

 

 

 

 

تعداد صفحات : 124

  فرمت فایل: word(قابل ویرایش)

   فهرست مطالب:  فصل1    

فصل 2

فصل 3

فصل4

فصل 5

فصل 6

فصل 7  

فصل 8

فصل9

فصل 10

فصل 11  

فصل 12    

فصل13

فصل14

فصل15

فصل16

 مقدمه:

بسط و تکامل حسابداری

1- تعاریف حسابداری: در طول سالهای متمادی تعاریف حسابداری به تدریج تکامل یافته امروزه عمده ترین تعریف از حسابداری و به عنوان یک سیستم اطلاعاتی می شود منحصرین تعاریفی که از حسابداری شده است عبارت است از:

الف) حسابداری فن ثبت (دفتر روزنامه)

طبقه بندی (دفتر کل و معین)

تلخیص و تفسیر اطلاعات مالی می باشد. (تراز آزمایشی – ترازنامه صورت سود و زیان – صورت سرمایه – صورت گردشی وجوه نقد.

ب) حسابداری حرفه خدماتی است که وظیفه آن ارائه خدمات مالی بر استفاده کنندگان (درون سازمان – برون سازمان) می باشد.

ج) حسابداری یک سیستم اطلاعاتی است که از طریق همکاری بین اجزاء به هم پیوسته و وابسته در جهت میل به هدف مشترک در همان تهیه اطلاعات مالی مورد نیاز استفاده کنندگان است می نماید اجزاء این سیستم عبارتند از:

1- اصول، استانداردها و مقررات 2- دفاتر و نهادها 3- ابزار و وسایل کار 4- کارکنان

د) حسابداری علم است. امروزه تلاش محققان رشته حسابداری آن است که حسابداری را به عنوان علم تعریف آن را به سمت عدم طبیعی. مهمترین خاصیت در ویژگی علم آن است که اولاً در طول زمان ثابت و غیرقابل تغییر است، ثانیاً پیش بینی آینده را دارد.

2- اصول پذیرفته شده حسابداری: مجموعه ای از قواعد و ضوابط به عنوان رهنمود حسابداران است انجام مراحل حسابداری مورد استفاده قرار گرفته و به سه گروه اصل زیر پذیرفته شده و طبقه بندی شده:

الف) مفروضات بنیادی یا فرضیات مبنا

ب)اصول کلیات حسابداری

ج) ثبتهای محدود کننده

الف) مفروضات حسابداری: اصول بدیهی و آشکاری هستند که نیازی به اثبات نداشته و زیربنای اصول عملیاتی حسابداری می باشد مورد قبول تمام جوامع حسابداری هستند. این فرضیات عبارتند از:

1- فرض تفکیک شخصیت 2- فرض تداوم یا استمرار فعالیت 3- فرض دوره مالی 4- فرض واحد اندازه گیری (پولی) 5- فرض تعهدی.

فرض تعهدی: بر اساس این فرض در حسابداری باید درآمدها در هنگام تحقق شناسائی و ثبت شود زمان تحقق زمانی است که کالا به فروش رسیده و تحویل شده و خدمات انجام شده باشد حتی اگر وجه نقدی دریافت نگردد همچنین هزینه ها در هنگام وقوع یا تحویل باید شناسایی و ثبت شوند زمان وقوع زمانی است که کالای خریداری شده دریافت گردد و خدمات نیز مصرف شود حتی اگر هیچ وجه نقدی پرداخت نگردد.

نکته: فرض نقدی عبارت است از آنکه درآمدها و هزینه ها فقط در هنگام دریافت و پرداخت وجه نقد شناسایی گردد. این فرض امروزه منسوخ شده بدلیل آنکه درآمدها و هزینه های واقعی یک دوره زمانی را نمی تواند شناسایی کند.

نکته: با استفاده از فرض تعهدی است که از حسابهای پیش پرداخت وجه نقد شناسایی گردد این پیش دریافت استفاده می شود بدلیل آنکه در این حسابها هنوز درآمد و هزینه نشده است ولی در فرض نقدی از حسابهای فوق استفاده نمی گردد.

1/7 ) بیمه یکساله به مبلغ 000/120

ب) اصول عملیاتی حسابداری: آنگرده از مفاهیم اساسی حسابداری از رهنمودها که و روشهای لازم در مورد نمونه اندازه گیری ثبت، گزارش اطلاعات مالی را فراهم می آورد اصل حسابداری نامیده می شود که این اصول معمولاً جنبه کاربردی و عملی دارند مهمترین این اصول عبارتند از:

1- اصل بهای تمام شده

2- اصل تحقق

3- اصل تطابق هزینه ها با درآمد

4- اصل انشاء

نکته: اصل بهای تمام شده بر اساس فرض تداوم فعالیت می باشد.

نکته: اصل تحقق درآمد و تطابق بر اساس فرض تعهدی می باشد.

نکته: طبقه بندی بدهیها و دارایی ها بر جاری و بلندمدت بر مبنای فرض تداوم فعالیت می باشد.

نکته: جهت اعمال اصل افشاء کامل از یادداشتهای همراه صورتهای مالی استفاده می شود.

ج) اصول مقیاسها یا اصل محدود کننده:

1- اصل صرفه جویی (فزونی منابع بر مخارج) 2- اصل اهمیت 3- اصل خصوصیات و صنعت 4- اصل محافظ کاری (احتیاط) 5- اصل ثبات رویه (یکنواختی)

اصل محافظه کاری: بر طبق این اصل هر گاه در مورد یک رویداد شخص بتوان روشهای متفاوتی را مطابق با اصول حسابداری بکار برد معمولاً روشی انتخاب می شود که دارای حداقل اثر افزایش سود خالص و جمع دارائیها داشته باشد به عبارت دیگر در این روش سعی می شود دارائیها و سود به کمترین میزان و از طرفی بدهیها و زیان به بیشترین مقدار اندازه گیری و شناسایی می شود مهمترین کاربرد این اصل در اعمال قاعده اصل بهای تمام شده با قیمت بازار می باشد مفهوم این قاعده آن است که در شناسایی موجودی کالا و سرمایه گذاری ها و همچنین برآورد غیر مفید دارائیها بین قیمت تمام شده و قیمت بازار مقایسه نموده اگر قیمت بازار کمتر شده لازم است دارایی را به اندازه کاهش قیمت در حسابهای گزارش نموده و هر گونه زبان را شناسایی نماییم.

ویژگی های کیفی اطلاعات حسابداری:

1- مربوط بودن : یعنی اطلاعات حسابداری باید تصمیم گیرندگان را در تصمیم گیری منطقی و به طور درست یاری دهند از این لحاظ اطلاعاتی مربوط هستند که در تصمیم گیری ها موثر و با اهمیت باشند.

2- قابلیت اندازه گیری: کلیه اطلاعات مالی جهت انعکاس در صورتهای مالی قابل تشخیص و اندازه گیری باشند معیار اندازه گیری نیز واحد پول می باشد.

3- قابلیت اتکا: بر اساس این ویژگی استفاده کنندگان باید بر صورتهای مالی و گزارشات اعتماد و اطمینان کافی داشته باشند لذا کلیه رویدادهای مالی باید بر اساس اسناد و مدارک صحیح و واقعی در حسابها ثبت شوند.

4- قابلیت مقایسه: بر اساس این ویژگی صورتهای مالی سالهای مختلف واحد تجاری باید طبق اصل یکنواخت تهیه شده باشند تا بتوان آنها را با هم مقایسه اطلاعات مالی جهت تصمیم گیری استفاده کنندگان با اهمیت می باشند.

صورتهای مالی اساسی:

1- ترازنامه          2- صورت حساب سود و زیان        3- صورت حساب سود و زیان انباشته (نتیجه در صورت سرمایه منظور می شد) 4- صورت گزارش وجه نقد 5- یادداشتهای همراه صورتهای مالی.

در موسسات مختلف معمولاً سود و زیان به شکلهای متنوعی وجود دارد این موسسات عبارتند از:

الف) موسسات خدماتی: در این نوسانات سود از رابطه زیر بدست می آید:

هزینه ها – درآمدها = سود و زیان

صورت حساب سود و زیان در این نوسانات بر اساس همین رابطه تهیه می گردد.

 

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود پایان نامه اساسنامه شرکت خصوصی حسابداری